2011-01-29, 18:40
Medlem
Rohannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flisan007
Inte vet jag, han beskrivs som en mångårig vän, som brukat spela mycket golf ihop med honom. I artikeln hänvisas även till en 51 årig kvinna som är lika chockad av SB:s gripande. Man säger att hela vänskapskretsen är lika förvånad. (Och ändå är det bara 2 som uttalar sig i artikeln...)
Det har spekulerats om SB och AA träffades genom AA:s golfande bror.Detta ÄR spekulationer. Men jag tror nog inte att någon av golfarna kände till Eva.Snacka om dubbelliv
Citera
2011-01-29, 18:42
Medlem
Ursa-minors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuck
svar på
Ehhh... känner mig väldigt dum i huvudet nu

Hur får du ihop det med att dom inget berättar och slutsatsen att det finns en person till?

Fattar absolut ingenting

varför tror du att GM inte får läsa nyheter ex, om det då finns en person till som är inblandad så är det inte så bra om Polisen läcker om förhör osv

Hittills både åklagarens och polisens yttranden, trots att de avslöjade inte mycket, var rätt så kaxiga. De sa att han nekar men de är säkra att de har rätt man. Nu, efter 4 timmar förhör där skulle de trycka till, ställa honom inför en del fakta och se hur han reagerar är de tysta. Kom bara yttrande att de måste kolla en del som kom fram under förhöret...Varför den vändning?
Om de vore fortfarande så säkra så skulle de gå ut och säga: han nekar fortfarande men det har vi faktiskt väntat oss också. Vi har rätt man.
SB kände henne bra, troligtvis, om hon var så kär som det sägs var han den hon berättade mest för. Förut hade de bara få kortvariga förhör och sen hade han mycket tid själv att tänka, gå tillbaks till samtal med henne..Klart måste de kolla först det. Och så klart vill de inte att det går ut för om det finns nån annan så det är bättre att han inte misstänker nåt...
Är det alldelles omöjligt?
Citera
2011-01-29, 18:43
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Okkidokki:-))

Testa den här länken till artiklarna... vet inte om det funkar.

Edit: Vore ju bra om länken var med också...

http://www.e-magin.se/v5/viewer/files/viewer_t.aspx?gKey=xvs0kg7j&data=B918DE961262B9D00 82B47AF5691D87D&leanback=true&
Citera
2011-01-29, 18:45
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
Vad är det för klocka som inte håller tätt för blod?

Om det visar sig att blodet kommer från EM så sitter ju SB nitad vad jag kan förstå. Men om den motivbild stämmer, som framkommit via EM´s vänner så undrar man ju hur fan man i så fall fungerar när man inte vågar göra slut på ett normalt sätt, samtidigt som man vågar göra slut genom mord och styckning?
Det här kan det inte bara vara jag som vägrar begripa.
Jag är inte så förvånad. Det är inte så ovanligt att människor har dödat för att slippa en konflikt. Jag drar mig t ex till minnes en student (i USA?) som dödade sina båda föräldrar hellre än att tala om för dem att han hade misslyckats med sin utbildning. Och ha två kvinnor och lösa problematiken med att ah ihjäl den som man inte vill behålla är ju välkänd i kriminalhistorien, även om de flesta fallen härrör sig från en tid med besvärligare skilsmässolagstiftning, och mer avvisande samhälleliga attityder till skilsmässa, än dagens.
Citera
2011-01-29, 18:49
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Jag köpte faktiskt AB idag. (För att läsa om travtips)
Så här stod det om klockan i pappersupplagan.

"Man har hittat en massa blod i hans armbandsur. Fyndet kan vara avgörande för hela utredningen, säger en källa inom Örebropolisen."

"När teknikerna plockade isär klockan upptäckte de en massa blod i urverket. Fyndet är oerhört viktigt för hela utredningen. Det kan vara avgörande, säger en källa inom Örebropolisen.
Blodet har nu skickats in för analys".

Jamenvafan, det kan omöjligen vara ett armbandsur, låter mer som Big Ben!
"En massa blod" vad har dom mer funnit därinne, ett kilo mjöl, en halväten hamburgare och en hund begraven? Och klockan tickar vidare som om inget hänt...
Citera
2011-01-29, 18:50
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbIda
Tack PhDSalander för "psykopattexten"!

Vi får tacka den som skrivit detta! här är länken: http://patermeduza.bloggsida.se/archives/229

för de som är intresserade att forska vidare på kriterier för psykopatologi finns exempelvis ett utmärkt pdf material för terapeuter :

http://www.google.se/search?q=Hur+känner+man+igen+en+psykopat+&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv

Här relaterar man mytomani och psykopatologi.
Jag håller på med att kryssa för och jämföra med kriterier för SB som presumtiv GM.
Återkommer med det
Citera
2011-01-29, 18:53
Medlem
MrsMagoos avatar
http://ladda-upp.se/data/83.226.175.106/9A7.jpg

http://ladda-upp.se/data/83.226.175.106/A0DD.jpg

NA artikeln
Tack Timeout!!

Skrattar den va ju redan uppe ....
Citera
2011-01-29, 18:55
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaveldun
Det har förekommit uppgifter om att SB är konflikträdd i tidigare inlägg.

Jag tror inte att man är särskilt systematisk om man samtidigt är ursinnig. Snarare tvärtom. Men, det är ju min uppfattning.

Om BO skickar signaler och/eller säger/gör saker som får GM att bli "skogstokig", med vetskap om att GM kommer att bli just "skogstokig" så anser jag att BO har skuld i vad som händer.
BO "retas" eller är rent ut sagt elak i sin relation till GM och njuter av att hota, antyda eller såra. Ingen rök utan eld, som det heter. Eller "It takes two to tango"...

Att säga att det inte är fråga om en spekulation är väl inget annat än just en spekulation, ifall du inte sitter inne med väldigt konkreta uppgifter om EM och/eller SB.
I sådana fall tycker jag att du skall ange det i dina inlägg.

Jag hoppas verkligen att du inte menar detta för i så fall är du riktigt sjuk!!!
Hur i helvete kan du anse att ett mördat och styckat brottsoffer har skuld i vad som händer.
Oavsett vad BO gör så har ingen annan människa rätt att ta dess liv.
Han kunde ha skällt... slagit sönder saker...

Men att mörda henne det är SJUKT!!!
Och alltid OFÖRSVARLIGT!!!
Det finns inga ursäkter för att ta en annan människas liv!
Citera
2011-01-29, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katamari.damacy
Visst slår slaskpressen upp rubrikerna stort, men jag började fundera på om de faktiskt har skrivit nåt i detta fallet som de har fått ta tillbaka? Nåt som polisen dementerat. Och då menar jag inte "inte bekräftat" för det säger de om allt, utan att de skulle ha dementerat rakt av. När tidningarna skrev att de hittat huvudet, sa polisen bara "vi har ännu inte hittat hela kroppen" osv. Nån som kan komma på nåt som pressen skrivit som polisen sen har dementerat?

Jag undrar ändå om inte pressen har ganska bra källor.

Jag tycker mig ha sett en viss anpassning hos kvällspressen över tid.
När de i dag fyller spalterna med nonsens eller skekulationer brukar de uttrycka sig så att de har ryggen fri så pass att de inte skall behöva göra en pudel.
Har inget klockrent exempel nu, men jag tror ni förstår vad jag menar. "Enligt obekräftade källor" brukar inleda rent nonsens och "enligt uppgift" brukar inleda spekulationer. Ja, ungefär så, enligt mig nästående källa.
Citera
2011-01-29, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haagbard
Tänk klockan full i blod är en helt påhittad uppgift från polishåll, i syfte att lokalisera en läcka?
Kanske bara var ett fåtal personer i polishuset som fick uppgiften.

"-Jag måste uträtta ett ärende lite snabbt"
*ping* så fanns uppgiften hos AB

Sure... internutredning om läckor, som skickar falska fakta?... knappast, vad skulle det finnas för anledning

Vi kan spekulera om gärningen utifrån det polisen vill att vi ska få veta, vissa detaljer läcker säkert ut, men falsk info knappast. Dom journalister som i alla fall tidigare jobbade med kriminalfall hade goda kontakter med polisen, men dagens som knappt kan stava rätt kanske inte lyckats få samma förtroende hos polisen och därför gissar dom. Hör man att en klocka är intressant i utredningen, kan det säkert dyka upp i kvällspressen som "full med blod" osv
Citera
2011-01-29, 19:03
Medlem
Kams avatar
Efter att ha läst artikeln i Na (tack Timeout) så tycker jag att det var girigt av tidningen att ta betalt för denna skåpmat! Allt har jag tagit del av förut.
Citera
2011-01-29, 19:08
Medlem
Om jag haft ett särboförhållande där min partner lovat bli sambo, hade jag dragit öronen åt mig om jag aldrig fick hälsa på och bara kunde ringa vissa tider på dygnet.
Är jag ensam om detta?
Tror vi är fler.

Ungefär hur länge skall SB ha lyckats leva detta dubbelliv med EM ovetandes om hans sambo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in