2011-01-25, 18:12
Medlem
Ursa-minors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Ja är man 50+ så ringer man kanske inte runt till alla man känner och berättar att man träffat en ny
Hon hade ju fått lite försmak på de som redan var upptagna och kanske hittat en ny sådan, gift eller sambo?

Tja, hon var ju kär i SB och troligtvis olyckligt för enligt honom själv fanns det ingen relation. Och något måste man ju göra med känslor och begär. Där kommer en annan i bilden som hon uttnyttjar som KK. SB kör henne hem och så där före Nyår människor kramas lite mer...och den nye ser det från sidan...svartsjuk då vet han om deras förflutna....
Möjligt scenario.
Citera
2011-01-25, 18:14
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Hur får man skidorna med sig när man skall ut och träna? För inte åkte väl SB skidor hela vägen...nu vet jag inte hur långt det är, men ändå... På den där typen av bil kanske man inte sätter skidställ, takräcke eller TAKBOX. Jag skulle använda takbox om jag skulle frakta ngt som inte fick vara i bilen.
Den där takboxen som har dykt upp lite nu och då, den är väl "fabricerad" här på Flashback?

Om SB använde sin Cadillack kunde han lätt ha skidorna i bilen. Inte skulle jag klämma på en takbox på en sådan bil, men det är ju jag det.
Citera
2011-01-25, 18:20
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Det var just ozonbehandling jag reagerade mot. Ozon är en giftig gas och jag undrade var man kan handla ett aggregat över disk så att säga. Jag är kritisk till det

Ozon är giftigt, angriper gummi vissa plaster oljemålningar etc..
Luftreningsaggregat för hemmabruk med elektriskt filter, luftfuktare och ozonaggregat har funnits på marknaden i 50 år. Då var det frågan om mkt små mängder, människor skulle ju kunna uppehålla sig i rummet.
Det jag menade var ett litet aggregat med betydligt högre ozonutveckling, dom är farliga såtillvida att du ska ju inte vistas i det utrymme som behandlas. Bilar; sent upptäckta dödsfall eller rökning i lägenheter är exempel på användningsområden.

Var inte kritisk längre för det jag skriver är sant=jag har jobbat med det, okej??
Citera
2011-01-25, 18:20
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Inga nya uppgifter angående Nicolai församling? En av de onämnbara bor i församlingen.

Den enda med anknytning till EM och SB, förutom EM:s son på Lövstagatan, och som bor i St Nicholai församling, är den äldsta av AA:s döttrar.

Nu tar jag betäckning igen!
Citera
2011-01-25, 18:23
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Den enda med anknytning till EM och SB, förutom EM:s son på Lövstagatan, och som bor i St Nicholai församling, är den äldsta av AA:s döttrar.

Nu tar jag betäckning igen!
Varför är S:t Nicholai församling så viktig i detta fall?
Citera
2011-01-25, 18:24
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Jag vet inte om det har nämnts förut (eller om det har någon relevans alls), men enligt Google Maps finns på samma adress som U*1 P*rtner AB - Stubbengatan 2 - ett företag med namn U2* P*us AB som har delvis samma styrelse och ägnar sig åt likartad verksamhet.
På Stubbengatan 2 finns hela 21 aktiebolag, 11 bostadsrättsföreningar och 1 kommanditbolag registrerade. (Lustigt nog är dock inte U2* P*us AB registrerat där enligt Ratsit.)

En av styrelseledamöterna i EMs bolag sitter i styrelsen för flera av dessa aktiebolag. Kommanditbolaget ingår dessutom i samma koncern som några av dessa aktiebolag.

Gissning: Stubbengatan 2 är litet av företagshotell där ett fåtal personer sitter och sköter ruljansen åt ett antal företag som till inte obetydlig del verkar syssla med förvaltning av fastigheter och värdepapper.

Normalt är det inget konstigt med ett sådant arrangemang.

Däremot kan man notera, att det bolag som EM hade här inte hade utbildning som verksamhet utan istället konsulting inom företagsledning samt just förvaltning av fast och lös egendom.

Utbildning fanns däremot som verksamhet i hennes äldre AB.

Frågan blir då: Skulle hon verkligen jobba i sitt nya företag? Hon skulle ju jobba med utbildning och det borde i så fall ske i det hennes äldre AB om man ser till verksamhetsbeskrivningarna.
Citera
2011-01-25, 18:26
Medlem
Ursa-minors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Jag tror att dom av någon anledning åkte med båda sina bilar till grustaget eller någon plats i närheten. Där blev hon mördad. Han gömde kroppen tillfälligt och tog hennes bil och körde in den till parkeringshuset, där han lämnade den med nycklarna i.

På något sätt tog han sig sen ut till sin egen bil och körde hem den.

Tja, han ringde väl efter taxi och betalade med sitt kort. På vägen stannade de vid Willys att köpa säckar och sen Lidl köpa klorin
Citera
2011-01-25, 18:26
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Varför är S:t Nicholai församling så viktig i detta fall?
Under dagen har det kommit upgifter i tråden om att någon präst i någon församling i stan ska sitta på viktig information.

Det förefaller som om denna information kommer via ett medium (inte en tidning, utan ett fjärrskådar-medium). Jag ställde en fråga tidigare idag om det är ett medium som är enda källan till denna information men har ej fått svar.

Själv har jag lagt det spåret åt sidan till det kommer svar.
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2011-01-25 kl. 18:34.
Citera
2011-01-25, 18:28
Medlem
LaGrenoilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Under dagen har det kommit uppgifter i tråden om att någon präst i någon församling i stan ska sitta på viktig information.

Det förefaller som om denna information kommer via ett medium. Jag ställde en fråga tidigare idag om det är ett medium som är enda källan till denna information men har ej fått svar.

Men man kan gå till en präst i vilken församling som helst.
Citera
2011-01-25, 18:30
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa-minor
Tja, han ringde väl efter taxi och betalade med sitt kort. På vägen stannade de vid Willys att köpa säckar och sen Lidl köpa klorin
Verkar ju troligt och det torde peka på att mordet var planerat (ironi, om nu ingen begrep det!)

Det har sags att styckningen torde vara en sk transportstyckning, i så fall tyder väl det på att hon togs av daga på en mer ogenerad plats där risken för upptäckt är stor om man kommer släpande på en döing.
Citera
2011-01-25, 18:41
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Den där takboxen som har dykt upp lite nu och då, den är väl "fabricerad" här på Flashback?

Om SB använde sin Cadillack kunde han lätt ha skidorna i bilen. Inte skulle jag klämma på en takbox på en sådan bil, men det är ju jag det.
Cadillac BLS ser ut att ha skidfack:

http://www.bytbil.com/bilar/cadillac/bls/9vcqeidg/?criterias=A0ABUDIAAYlG4tgAAA__!

Kolla fotot på bagageutrymmet.

Har ett liknande fack på min bil. Har också takbox. Men det är mer omständligt att använda boxen än facket när man bara har ett par längdskidor.
Citera
2011-01-25, 18:42
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kajjan2006
Det går INTE att komma ner i själva garaget utan att lämna något spår efter sig.... du måste ha nyckelbricka.

Om det är GM eller Eva som parkerat bilen där kan vi ju inte veta, kortet som använts för inpassage
är naturligtvis Evas i vilket fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in