2011-01-25, 17:51
Medlem
bagarn29s avatar
Inga nya uppgifter angående Nicolai församling? En av de onämnbara bor i församlingen.
Citera
2011-01-25, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Jag tycker också att det börjar luta åt det hållet. Det skulle få en del saker att stämma bättre in.
Att sedan SB sitter kallt och blånekar tyder väl på att det är en närstående han i så fall skyddar.

Eller prefekten på ÖU, som faktiskt om denne är inblandad är den som har någon nytta av dådet och dessutom kan "salvera" SB från arbetslösheten och en massa annat.

Har svårt att tänka mig någon annan GM är SB:s Sambo i samförstånd med SB förutom prefekten.

Försöken att langa skit på EM:s barn, någon potentiell Afghanistanveteran som precis kommit hem är osmakliga men kanske ligger i vänsteranarkisternas intresse. Det som stjälper den teorin är Afghanistanveteranens frånvaro på platserna och SB:s närvaro. Därutöver är det inte vanligare att Afghanistan veteraner gör dumheter än andra. Kanske är förklaringen att de ofta söker sig till eremit liv långt från det civila samhällets oordning i avsaknad av den ordning som existerar i en modern armé eller kolonialpolis.
Citera
2011-01-25, 17:53
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired
Vem är X?

Sambon?
Citera
2011-01-25, 17:54
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Försöken att langa skit på EM:s barn, någon potentiell Afghanistanveteran som precis kommit hem är osmakliga men kanske ligger i vänsteranarkisternas intresse. Det som stjälper den teorin är Afghanistanveteranens frånvaro på platserna och SB:s närvaro. Därutöver är det inte vanligare att Afghanistan veteraner gör dumheter än andra. Kanske är förklaringen att de ofta söker sig till eremit liv långt från det civila samhällets oordning i avsaknad av den ordning som existerar i en modern armé eller kolonialpolis.

Ingen som har langat skit på någon. Det kallas att vända på stenar.
Citera
2011-01-25, 18:02
Medlem
Kams avatar
Hur får man skidorna med sig när man skall ut och träna? För inte åkte väl SB skidor hela vägen...nu vet jag inte hur långt det är, men ändå... På den där typen av bil kanske man inte sätter skidställ, takräcke eller TAKBOX. Jag skulle använda takbox om jag skulle frakta ngt som inte fick vara i bilen.
Citera
2011-01-25, 18:03
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa-minor
Hon åker hem i nåt ärrende? Kanske just behöver hon bil för åka nånstans och träffa nån, går till garaget och:
här finns det två möjligheter.
1. I garaget väntar nån, ropar på henne när hon redan satt sig i bilen. Kommer ut bara för en stund att prata och där blir hon indragen i bilen eller strypt på plats? Kvar bilen med nyckeln i.
2. Hon åker med sin bil, träffar nån, blir strypt och sen stryparen kör bilen tillbaka, ställer i garaget med nyckel i för att vilseledda vart nånstans hände mordet.

Jag tror att dom av någon anledning åkte med båda sina bilar till grustaget eller någon plats i närheten. Där blev hon mördad. Han gömde kroppen tillfälligt och tog hennes bil och körde in den till parkeringshuset, där han lämnade den med nycklarna i.

På något sätt tog han sig sen ut till sin egen bil och körde hem den.
Citera
2011-01-25, 18:04
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Det verkar iaf hänt mycket vid tiden för mordet:

* Eva slutar sin anställning vid universitetet

* Får nya samarbetspartners i sin nya firma

* Sonen kommer hem från Afganistan

* Resultatet från HSV kommer den 20.12
Mer:

- EM skriver om sig (byter adress) två gånger på ett par månader. Fram och sen tillbaka igen.

- EM magrar av och ser sliten ut. Man kan väl nästan anta att nåt inte är som det ska.
Citera
2011-01-25, 18:06
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
Är det som jag tror så har polisen rett ut detta nu utan att meddela pressen.
Ju mer jag tänker på det blir det bara rimligare att hon lånat ut bilen och därför behövde skjuts hem.
Den som ev. lånade bilen kan ju inte gärna bara trava iväg med nycklarna i fickan.

Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
Kan inte svaret på varför EM´s bil stod i garaget med nycklarna i och att hon fick skjuts hem vara så enkel att hon lånat ut sin bil till ex. den nyss hemkomne sonen och att han sedan lämnat tillbaka den på hennes parkeringsplats i garaget?
Jag känner inte någon som skulle lämna nycklarna i låset eller inne i bilen (varvid dörrarna sannolikt är olåsta). Speciellt inte i ett parkeringshus. Skit samma om det är inpasseringskontroll.

Måste man lämna kvar nycklarna lägger man dom normalt på ett hjul eller på ett ställe man kommer överens om per sms eller så. Och så låser man bilen!
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Eller prefekten på ÖU, som faktiskt om denne är inblandad är den som har någon nytta av dådet och dessutom kan "salvera" SB från arbetslösheten och en massa annat.

Har svårt att tänka mig någon annan GM är SB:s Sambo i samförstånd med SB förutom prefekten.

Nu handlar det inte om någon veteran utan en liten sketans pôjk som var ute för första gången
Han var helt klart närvande i Ö-o när hans mamma brutalt dräptes och förvandlas till ett mänskligt pussel. Så vad är det gnäller över??????
Citera
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Jag tror att dom av någon anledning åkte med båda sina bilar till grustaget eller någon plats i närheten. Där blev hon mördad. Han gömde kroppen tillfälligt och tog hennes bil och körde in den till parkeringshuset, där han lämnade den med nycklarna i.

På något sätt tog han sig sen ut till sin egen bil och körde hem den.

Han behöver inte ha varit på platsen för brottet. Vi är ju inte ens säkra på hur hon dött. Som sagt bortse inte från möjligheten att det är någon annan som bragt henne om livet.
Citera
2011-01-25, 18:07
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?z=2&mp=%3Cpts%3E%3Cpt%20x%3D%2214584 64%22%20y%3D%226584846%22%20i%3D%22http%3A//www.hitta.se/images/point.png%22%3E%3Ct%3E%28ny%20punkt%29St%E4ng%0D%0 A%26lt%3Bbr%20/%26gt%3B%3C/t%3E%3C/pt%3E%3C/pts%3E

Det blev inte som jag ville men hoppas du hittar rätt nu.

Perfekt!
Jag slog upp den, och undrar nu om nån på trakten vet om det är en crossbana eller en grusgrop, den som ligger nån km nordost om idrottsplatsen?

Den hade jag uppe tidigare, när jag kollade på golfklubbar och sökte på den han är medlem i/spelar för.
Citera
2011-01-25, 18:09
Medlem
Citat:
Vad vet du om SB's närvaro och afghanistanveteranens frånvaro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in