2011-01-07, 15:56
Medlem
Timeouts avatar
http://svt.se/2.33831/1.2289104/polisen_blaser_av_sokandet

Video från SVT

Inget är hittat.

Bilder från avspärrningarna.

http://svtplay.se/v/2289343/bilder_fran_polisens_avsparrningar
Citera
2011-01-07, 15:57
Medlem
NCSUSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Lite mer info hade ju inte skadat, så man kan ta det seriöst.

Ehm jag har inte så mycket info. Min farsas kompis svärfar har mycket grustag runt om i Örebro. Det var någon som skulle slänga skräp ner i ett av grustagen där dom slänger massor med gammalt bygg material, när denna person gjorde det så såg han evas kropp, mer info har jag inte.
Citera
2011-01-07, 15:59
Medlem
NCSUSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoset
Jasså? http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article8380231.ab

Nej det var inte den grusgropen heller, men tro vad ni vill då
Citera
2011-01-07, 16:00
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NCSUS
Ehm jag har inte så mycket info. Min farsas kompis svärfar har mycket grustag runt om i Örebro. Det var någon som skulle slänga skräp ner i ett av grustagen där dom slänger massor med gammalt bygg material, när denna person gjorde det så såg han evas kropp, mer info har jag inte.

Var ligger det grustaget?
Citera
2011-01-07, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Det har förekommit uppgifter i tråden om att både EM och SB har profiler med foto på bodycontact. Kan detta bekräftas med trovärdighet?

Aha, det var mycket intressant!
Jag skrev i en annan tråd för några dagar sedan att jag associerade det här fallet med försvinnande av Marina Johansson, Spekerö, den 27 juli 2010. Hennes bil hittades på en parkering. Hon försvann. Marina Johansson liknar dessutom Eva Magnusson till utseendet och försvann alltså på liknande sätt. MJ intresserade sig för S&M och sökte män på det viset genom kontaktannonser. Gjorde även EM det? Finns en gemensam nämnare här? Samma GM?
Citera
2011-01-07, 16:01
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:

Tack, det va iaf lite mer...

då får vi se om det stämmer, vore ju skönt med nå typ av avslut iaf. även om man hoppas på att hon är vid liv.
Citera
2011-01-07, 16:02
Medlem
Citat:
Det har hittat Eva i ett grustag, så nu vet ni det

De har grävt, men har de hittat något? Var finns uppgift på detta???
Citera
2011-01-07, 16:02
Medlem
Hjalmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PDec
Kroppen kan ha blivit flyttad?

Är det på det viset så har läget blivit betydligt svårare.

Att välja en grusgrop nära stan, och samtidigt ha med hennes mobil tyder väl på ett brott i hastigt mod med åtföljande snabb dumpning? Det skulle han klarat på fm och sen hunnit tillbaka och tvätta på grannens tvättid.

Men ingenjör som han är (med ansvar för externa kommunikationssystem) inser han att kroppen snart kommer hittas pga hennes mobil spåras och flyttar kroppen till en bättre plats. Polisen har pratat om hans "mycket goda lokalkännedom" i området, och det lär innebära mer än att hitta till närmsta grusgrop.

Gamla Noravägen som börjar strax norr om Närkes Kils kyrka bör han känna väl, den är sannolikt närmsta vägen till BOs stuga, och åker han längdskidor är han troligen väl bevandrad med de många småvägarna i Kilsbergen, även barmarksvintrar kan man hitta snösäkra platser i området bara man känner till dom. Åker han bara slalom har han förstås sämre koll , vet nån vilket han gör? Där finns också massor av gamla grustag och även gruvhål, för att inte tala om små dalgångar och raviner.

Så hittar dom henne inte i denna gropen är det nog tyvärr stor risk att det dröjer länge.
Citera
2011-01-07, 16:07
Medlem
punkindrublics avatar
Vem är den häktade 51-åringen?
Citera
2011-01-07, 16:08
Medlem
NCSUSs avatar
Okej, lite mer info.. De var i den gropen där polisen hade sökt med hundar (Som jag fattade det) Det är en stor grop, för grustag. Och en liten där som slänger gammalt träbygg skit o sånt, där låg hon - I den lilla. De har även en sensor så när en person åker ner där tar den kort och ägaren får ett sms att någon varit där.

Polisens hundar hade ju känt lukten men inte kunnat hitta något - Privat person fan kroppen

Mer info kommer
Citera
2011-01-07, 16:10
Medlem
meatballsinminnesotas avatar
Citat:
Källan känns inte helt tillförlitlig.
Citera
2011-01-07, 16:10
Medlem
Spridas avatar
Vad??? Skulle hon ha hittats i det grustag som genomsöktes? Av en privatperson? När?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in