2011-01-19, 12:26
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Om man kväver någon så kan man konstatera att personen har dött meddelst kvävning. Bland annat blir det små röda prickar i ögonen då blodkärl brustit där.

Dessutom uppstår det "karaktäristiska" fläckar i ansiktet, typiska för kvävningsdöd. Och tungan sticker gärna ut en bit ur munnen, fast inte alltid.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vinflaskan
Jag reagerade på detta med kojan då BO vid sina resor utomlands också tydligen bodde i en koja.
Det finns väl en förklaring till detta som naturintresse m fl. Så lite vi vet om vuxnas intressen egentligen. Vi går efter våra egna snäva mallar.
Men snälla! Det är väl långt ifrån alla som vil bo i "all inklusive" och turista som en bortskämd turist som är ointresserad över att prova kulturen dit man kommer i verkligheten! vet massor av människor som bor enkelt och tar äventyret på riktigt när de åker iväg!
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pellepitt
Ligger en del i det.(en hel del känns det som)

Jag håller med. När jag pratade med comviq så sa de så här. En mobil i stan kan man spåra med en felmarginal på 100-200 meter, bara för att det sitter sån där grejer i varje gathörn.
Om samma telefon befunnit sig i skogen så var felmarginalen ännu större, minns dock inte hur stor.
Men om det handlade om en så liten yta som 10 meter eller 20 m Ø, så skulle en telefon/person kunna hittas ganska snart, om den låg kvar förstås.
Citera
2011-01-19, 12:28
Medlem
Ull-Strumpas avatar
[quote=MrsMagoo]Polisen: Vi vill ha in
fler vittnesuppgifter
Polisen efterlyser nu alla former av iakttagelser som kan ha samband med styckmordet på Norakvinnan Eva Magnusson.

Det är främst iakttagelser från 27 december fram till nyårsdagen och framförallt norr och nordväst om Örebro.
- Det vi är särskilt intresserade av är området väster om riksvägen upp mot Lindesberg, alltså Lillån Hovsta, Axberg och vidare upp mot Lockhyttan, samt vägen från Karlslund ut mot Eker. I samband med det också kvinnans bil av märket Golf och den misstänkte 51-åringens bil av märket Cadillac, säger polisens informationschef Torbjörn Carlson.

http://na.se/nyheter/orebro/1.1072766-polisen-vi-vill-ha-in-fler-vittnesuppgifter

Det känns lite sent, tycker jag!
Citera
2011-01-19, 12:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av true_maniac
har ingen aning om varför han styckar på ett visst vis? pedant? perfektionist?
Kanske han njöt av det! En vidrig psykopat!
Citera
2011-01-19, 12:29
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dolmiodag
Angående GMP-gruppens närvaro och deltagande: det är i min värld inte så konstigt att dessa personer intresserar sig för utredningen av ett så ovanligt brott som ett styckmord (eller mord + styckning). Det vore ju närmast tjänstefel att inte ta nytta av och samtidigt uppdatera vad de vet och tror om styckmördare.

Absolut. Jag skulle påstå att det hade varit märkligt om de inte hade blivit inkallade vid ett sådant här mycket ovanligt brott med en mycket ovanlig misstänkt.
Citera
2011-01-19, 12:29
Medlem
vinflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalloBaby
Men snälla! Det är väl långt ifrån alla som vil bo i "all inklusive" och turista som en bortskämd turist som är ointresserad över att prova kulturen dit man kommer i verkligheten! vet massor av människor som bor enkelt och tar äventyret på riktigt när de åker iväg!

Jag menade kojan i Nora. Självklart kan man turista i Södern, men att också b o i koja på "hemmaplan" var lite udda.
Citera
2011-01-19, 12:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag håller med. När jag pratade med comviq så sa de så här. En mobil i stan kan man spåra med en felmarginal på 100-200 meter, bara för att det sitter sån där grejer i varje gathörn.
Om samma telefon befunnit sig i skogen så var felmarginalen ännu större, minns dock inte hur stor.
Men om det handlade om en så liten yta som 10 meter eller 20 m Ø, så skulle en telefon/person kunna hittas ganska snart, om den låg kvar förstås.
Men signalen som låg närmast fyndplatsen, kom nog när den anhörige ringde mobilen och någon svarade!
Citera
2011-01-19, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Om man förutsätter att GM är kontrollerad och balanserad vid styckningen, jmf Hamilkars inlägg 7386 undrar man ändå över valet av dumpningsplats.
Varför välja att dumpa kroppen på ett så välbesökt friluftsområde där många är i högträning för tillfället. Dessutom under en så känslig tid som mellan jul och nyår då många tog sig extra ledigt. Alla skolungdomar hade ju ledigt tex.Många hundägare borde vara i området för långpromenader.
Det måste ju vara i GM`s intresse att kroppsdelarna hittas så sent som möjligt. Det borde ju finnas massvis med obesökta skogar i trakten. När han ändå valde att dumpa bålen i ett dike vid vägen vad tusan valde han inte någon annan skog för?

Det är mycket man inte förstår. Kanske läge för SB att skriva en bok och förklara sitt handlande och tankar.Han lär nog få lite tid över till plitande mellan spikandet av europapallar. Föreslår titeln: "Styckat och klart".
Citera
2011-01-19, 12:34
Medlem
MrsMagoos avatar
En grandios självbild

Rättspsykiater Sten Levander förklarar hur en till synes helt normal människa kan begå ett sådant brutalt våldsbrott.
– Om det inte är uppenbart sjuka och har asperger eller någon annan diagnos så är det i huvudsak narcissistiska personlighetsstrukturer, säger Levander.
Han menar att en person med en grandios syn på sig själv, som får sin storslagna självbild punkterad, kan bli mycket farlig.
Den känslokyla som krävs för att genomföra styckningen passar också väl in.
– Han kan inte vara psykopat eftersom han inte torskat och åkt fast tidigare. Och eftersom han har haft många damer så kan han inte ha asperger. Om det är han som har gjort detta så är han en narcissist med psykopatiska drag.

Skvallerskiten AB
Citera
2011-01-19, 12:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vinflaskan
Jag menade kojan i Nora. Självklart kan man turista i Södern, men att också b o i koja på "hemmaplan" var lite udda.
Sorry! Men vilken koja i Nora har jag aldrig hört talas om? Vad är det? Är det inte någon som blandat ihop med att hon åkte till karibien och bodde i en koja?
Citera
2011-01-19, 12:35
Medlem
ReedMes avatar
Jag har hört att Telia ska ha en mobil mast som man kan triangulera med. Varför polisen (om man läser media) aldrig använder sig av den, vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in