Citat:
Ursprungligen postat av 6tasy
Av respekt för mannen och hans familj vill jag nog vara lite mer säker på att han har något med det hela att göra innan jag droppar hela namnet. Han kan faktiskt vara helt oskyldig.
Ja, han har barn sedan ett tidigare förhållande.
Som du säger kan han vara oskyldig. Min känsla är dock att om
någon är skyldig så är det sannolikt han. Anledningen till att han anhållits är förmodligen att de har eller har haft en relation, eller att hon var på väg till honom eller sist sågs i hans bostad, eller på väg dit. Kanske en kombination.
Har hon utsatts för brott så är det förmodligen av en person hon känner, ovanligt att kvinnor dödas av obekanta män, särskilt om kroppen skuffas undan. Är det någon hon känner så bör de haft kontakt timmen eller timmarna innan de möttes, vilket då borde gå att se genom att kontrollera mobiltrafik.
Men, att gömma undan en kropp är inget som görs i en handvändning. För det första är en kropp oerhört skrymmande och otymplig att förflytta. Att överhuvudtaget få in den i en bil är inte helt lätt för de flesta män i 50-årsåldern. För det andra krävs det också någon form av kyla för att göra en sådan grej. Vi snackar personligheter i stil med Den leende mördaren, Mats Alm eller Maximlian Kartaschev - inte socialt etablerade och välutbildade personer med ett cleant förflutet.
Återstår gör också fortfarande att hon håller sig undan frivilligt, att hon råkat ut för plötslig sjukdom eller olycka, eller att hon tagit livet av sig. Även om det inte finns någonting som direkt talar för något av dessa alternativ så känns de i förhållande till alternativen inte helt osannolika. Att det är så att säga är möjligt i praktiken att vara försvunnen utan att någon påträffar en tycker jag om inte annat den försvunna gamla tanten i Värmland visar, där dessutom en hel bil är borta.