Citat:
Ursprungligen postat av Rallarsvingen
Och jag tycker det är än mer förbryllande att paketen (iaf det som nu hittats - ngn som vet hur det var med det första?) var så noggrant inslagna. Och tejpade. För att sen spridas ut på ett sätt som får en att tro att personen som gjorde det satt och körde bilen och (likt en amerikansk paper boy) kastar ut del för del genom det öppna fönstret.
Ja, jag överdriver väl ett smul, men visst är det som om det är två olika personligheter? En metodisk styckare (brrr) och paketerare och sen en lite mer stressad (eller metodisk) "spridare". Fick mig att fundera om det kan vara så att det finns en medhjälpare?
Är helt inne på din linje, men det finns en detalj (angående det fetade) som gör det ännu mer besynnerligt:
Hundägaren vars hund nosade upp den första säcken som låg i en plogvall sade följande: Säcken låg i en ordentlig grop (troligen grävd) i plogvallen, hade täckts över med snö och det så dessutom ut som om någon bemödat sig om att släta till på toppen så att det inte skulle bli något "hack" i vallen.
GM har alltså stannat, skottat och varit noggrann i placerandet av säcken. Tagit stora risker eftersom det är en allmän väg (var väl iofs där på natten men ändå). Men så väljer han ett ställe där säcken garanterat kommer att upptäckas!