2011-01-15, 18:11
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
Jag tror en möjlig medhjälpare ser ut så här

http://img30.imageshack.us/i/20061108245999189156100.jpg/

Ni är roliga här Och tur är det. Så att man inte alldeles risar ihop av allt elände
Citera
2011-01-15, 18:12
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunillavhl
Hej hej...
Hur och var och när hon fick pengar kan jag inte gå in på. Men jag vet med bestämdhet att hon inte var fattig i alla fall. Hon hade pengar sedan tidigare menar jag. Så om allt detta handlade om pengar så var troligen han skyldig henne pengar eller nåt. Eller om det handlade om sol och vår... kan tyvärr inte svara på det, önskar jag kunde.

Bolaget som hon började i i somras kanske inte har gett så mycket pengar men hon jobbade ju paralellt på Universitetet. Vet ej om hon var verksam i något mer bolag.

Och när det gäller SB står vi lika frågande och undrande som alla andra... OM det nu är han... hur kan man göra så mot en människa man har känt i så många år.
Hej gunillavh, och tack för utförligt svar!

Jo, hon hade ytterligare två bolag. Ett registrerat 1999 och ett registrerat 1990. Verkar dock inte ha haft så stor verksamhet i dem.

När det gäller det fetmarkerade kan jag bara hålla med. Det är så overkligt att jag inte riktigt kan förstå det.
Citera
2011-01-15, 18:13
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Om både hans och hennes mobil har spårats till samma område strax innan hon försvann så sitter SB riktigt risigt till.

Ska bli intressant att se hur han försöker bortförklara det, om det nu är så.

Dock behöver han inte vara ensam GM.

I så gott som varenda mordfall som behandlas här på fb, så återkommer det alltid mystiska teorier om att det finns någon medhjälpare eller att nån annan har gjort det.

I de flesta fall är mördaren den misstänkte och polisen har oftast varit inne på rätt spår.
Polisen sitter ju inne mer oändligt mycket mer fakta än vad som florerar här, och om dom anser att det inte finns några andra misstänkta så har dom säkert fog för det.
Citera
2011-01-15, 18:14
Medlem
enlitenmanniskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Det finns två sorters akademiker. De utan guldkedja och de med guldkedja.

Exakt. De MED guldkedja motiveras till studier för att man i studie-sammanhang kan ragga mycket brudar.
Lite OT men ändå lite viktigt beträffar gärningsmannaprofil.
Mycket brudar gör att man lätt kan baka in sig själv i limpan, liksom. Man måste lösa dessa inbakningar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Det mesta har väl framkommit i tråden tror jag. Det jag har hört är:

EM - har en arrogant och otrevlig sida.

SB - genomtrevlig.

Sedan att det tydligen var hon som inte riktigt kunde släppa honom.

Inget av det här är något som jag på något vis kan skriva under på; jag själv känner varken EM eller SB. Emellertid har jag inte någon anledning att betvivla uppgiftslämnaren i det här fallet. Tvärtom skulle jag vilja säga.

Det verkar rimma illa med denna artikeln: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8404262.ab Men det beror väl på vilken "sida" man tillhör.
Citera
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findmypast
Så här skrev signaturen 2011-01-10 kl. 23:34.

Kan vi möjligen få den beskrivningen av offret nu när du sovit på saken?

Samma sak här... beroende på vem du pratar med... vän eller fiende eller bekant med vän eller fiende... så får du olika beskrivningar på offret.

Jag har människor som älskar mig... tycker om mig... tycker att jag är besvärlig.. en pain in the ass... avskyr mig... och skulle tro att det är lika för alla.
Så det är mindre intressant tycker jag vad någon enstaka person har för uppfattning om henne...

Vad vi kan utläsa från hennes elever så var hon omtyckt av dom flesta... men inte alla.
Citera
2011-01-15, 18:16
Medlem
Misters avatar
Citat:

http://img30.imageshack.us/i/20061108245999189156100.jpg/

Det där är väl Professor Arne Jönsson vid Uppsala universitet?
Citera
2011-01-15, 18:17
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Tolka gärna mina inlägg rätt
Jag analyser hans person inte att en guldkedja gör någon till mördare
LÄS!!!!

Ja det gör jag gärna,, rent av helst..
men det betyder att du får försöka förklara så att vi idioter fattar vad du menar
Citera
2011-01-15, 18:18
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Det är också så att även en tungt kriminell inte gör sånt för att vara sjysst, särskilt inte en styckning. Alltså skulle det i så fall innebära en stor summa pengar som SB nu är skyldig.
Dessutom: Även bland tungt kriminella är det väl ganska ovanligt med folk som har styckvana och dessutom specialverktyg? Eller?
Citera
2011-01-15, 18:18
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

[url]http://img30.imageshack.us/i/20061108245999189156100.jpg/[/url

EDIT: om man letar efter en guldkedjaprofil, dvs.

Usch... vad du skräms

Skulle dö av skräck om jag mötte den en mörk kväll...
Citera
2011-01-15, 18:19
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammamia1234
Det verkar rimma illa med denna artikeln: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8404262.ab Men det beror väl på vilken "sida" man tillhör.
Precis! Och sedan är kanske inte AB direkt objektiva i sådana här lägen. Det rinner väl till riktigt ordentligt hos Kristina Edblom nu när hon ser chansen att plussa på statistiken.
Citera
2011-01-15, 18:23
Medlem
LaGrenoilles avatar

"Vännerna tror att den häktade mannen är oskyldig.

– Jag känner ingen lugnare människa. Han svär aldrig ens på golfbanan." Intressant!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in