2011-01-15, 10:59
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollys
Är vi säkra på att det är det man menar? Å andra sidan är det väl just ryggen man hittat om jag fattat rätt. Jag trodde att man kommit fram till slutsatsen om upphängning av andra skäl än rent okulära tecken.

Vet vi att polisen har en position på hennes mobil vid detta tillfälle? Och att det inte är golfklubben? Var ligger den förresten?

Dialogg. Vivalla. 7 min från S bostad.
Citera
2011-01-15, 11:00
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polisrapport
Sitter man på sannolika skäl misstänkt för mord, inlåst på häktet med fulla restriktioner sitter man i skiten, även om man är oskyldig.
Vart kommer uppgiften om en professionell styckning, intressat...
Lite grundkunskaper om styckning av djur skulle kunna ge det intrycket. Har man någon gång köpt en halv gris så vet man hur man ska dela på den

Aftonbladet idag:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8414325.ab

"Gärningsmannen har gått tillväga på ett mycket välplanerat sätt och tycks vara väl insatt i det praktiska utförandet. Obduktionssvaret ger också information om att specialverktyg använts.

Allt tyder också på att kroppen har varit upphängd, det visar bland annat två tydliga märken. "
Citera
2011-01-15, 11:01
Medlem
Lalajlajs avatar
..
Citera
2011-01-15, 11:01
Bannlyst
Jag måste ha missat denna uppgift, men har vi uppgifter, och då kollade uppgifter, om att hon skulle ha varit upphängd i en köttkrok? Mer info tack
Citera
2011-01-15, 11:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
..
Sorry för missen, tack för info!
Citera
2011-01-15, 11:09
Medlem
Batkocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
En inte helt okontroversiell ståndpunkt. Vad bygger du den på?
En inte konstíg ståndpunkt. Om man antar att alla människor är kapabla att mörda så följer att de under vissa omständigheter också är tvungna att stycka. Här lär själva lösningen av brottet ligga i förklaringen till att offret blev styckat.
Citera
2011-01-15, 11:10
Medlem
LaGrenoilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polisrapport
Jag måste ha missat denna uppgift, men har vi uppgifter, och då kollade uppgifter, om att hon skulle ha varit upphängd i en köttkrok? Mer info tack

Nej, jag tror inte att hon måste ha varit upphängd, GM kan lika gärna ha haft en krok för att på ett enkelt sätt släpa xxx dit denne ville lämna xxx. (Förutsatt att denne inte hade någon pulka utan att det var med hjälp av en plastsäck. Tror vi kan utesluta att xxx inte var innesluten i något.)Vad jag inte förstår är hur enkelt man kommer över en dylik manick, krok.
Citera
2011-01-15, 11:10
Medlem
bagarn29s avatar
Hur ser det ut med stulna bilar vid den aktuella tidpunkten?

Det skulle vara intressant att veta var de två nya vittnens observationer blivit gjorda.
Citera
2011-01-15, 11:12
Medlem
LaGrenoilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batkock
En inte konstíg ståndpunkt. Om man antar att alla människor är kapabla att mörda så följer att de under vissa omständigheter också är tvungna att stycka. Här lär själva lösningen av brottet ligga i förklaringen till att offret blev styckat.

Jag tror Troian invände mot själva ordet styckmord, i det ordet ligger betydelsen att mordet har skett genom just styckning och inte att styckningen är en handling efter gärningen som ledde till döden.

(Obehaglig diskussion... att skriva om styckning. Brr.)
Citera
2011-01-15, 11:13
Bannlyst
Att hitta var hon blivit styckad, om det nu är så att hon tagits till en slaktbod eller liknande, borde det inte vara så svårt att kolla upp om SB har kontakt med någon jägare eller någon som har en slaktbod. Jag har kontakt med flera som jagar och har jagat själv och de har inte tillgång till en speciell slaktbod, utan man hänger upp bytet i garaget eller i uthuset. Däremot så har man givetvis tillgång till bra köttsågar och knivar. Men med en bågfil, en vass Globalkniv och lite grundkunskap i styckning kan det säkert se proffsigt ut.
Citera
2011-01-15, 11:14
Medlem
allegragellers avatar
Alltså, jag har så oerhört svårt att föreställa mig att det är möjligt att hänga upp en människa som man haft ett flerårigt förhållande med i köttkrokar och såga av huvud och lemmar utan att förgås av motstridiga känslor. Om man inte är krigsskadad eller på annat sätt psykotisk.

Vad tror ni? Är SB verkligen kapabel till detta?
Citera
2011-01-15, 11:16
Medlem
ulricehamnstjejs avatar
"visas genom två tydliga märken" står det i Aftonbladet.
Även om man hängt upp tex en rådjurskropp så tas ju den ned när man ska stycka den. Ganska besvärligt att få isär den hängande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in