2011-01-13, 22:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Perris
Kom just på ganska kuslig kuriosa kring detta förmodade mord. Läste när jag var yngre en av Noraförfattaren Dagmar Lange, AKA Maria Langs alla deckare där man också finner ett lik på en liten avtagsskogsväg. Det kusliga är dock att fyndplatsen för liket i boken utspelar sig på en exakt likadan avtagsväg till vänster från Pershyttevägen, OCH är alltså nästa avtagsväg till vänster från verklighetens fyndplats sett och alltså enbart ca 500 meter från platsen där verklighetens (delar) av kroppen hittades!

Brrr!

/perris
Var de liket också styckat?
Citera
2011-01-13, 22:00
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Jaha, så du har inget konkret att komma med.

Men du påstår dig veta och påstår dig få PM.

Och tittar du igenom tråden så är det nog mest du som kör fram argumenten om många älskarinnor och så får du andra med dig.

Visst. Kör på du. Du kan ju till och med ha rätt. Men du har inte gett oss andra på tråden information så vi har möjlighet att bedöma det.

Men vad är det du inte förstår?
Läs igenom tråden så hittar du svaren där!
Eller den kanske är för jobbig att läsa igenom... och då tar du den lättaste vägen...
Citera
2011-01-13, 22:02
Medlem
rullerojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
att träffa mannen igen i systers begravning?

Precis! så tänker psykopater ungefär
Citera
2011-01-13, 22:04
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Det har framkommit tidigare i tråden av folk som säger sig vara insatta att SB under sin tid som gift hade utöver frun även två älskarinnor samtidigt, varav den ena skulle vara Eva. Dessa skulle enligt utsago inte känna till varandra (vilket låter märkligt men möjligt) och när frun fick veta blev det skilsmässa.
Att han nu har en sambo och har enligt bl a hennes anhöriga och vänner även haft ett förhållande med Eva samtidigt. Det har också bekräftats av hans advokat. Själv tycks han nu förneka det.
Det finns också beskrivet att han skulle vara flirtig och har lätt för att charma kvinnor.
Det finns heller inget som säger att han kan ha fler älskarinnor än Eva nu med.
Men visst, någon lista med namn och personnummer har inte förekommit i tråden.
Jo då, visst har han vänstrat. Det verkar ju klarlagt inte minst genom advokatens uttalanden (som jag ger mycket tyngre vikt än många påståenden här i tråden).

Men dels är det ju inte precis nåt ovanligt. Dels har det som jag fetat ifågasatts kraftigt, och det finns inga konkreta belägg för det.

Dessutom verkar det som om affären med EM har pågått till och från under många år.

Han kanske inte har massor med korta affärer vid sidan av utan istället några enstaka, längre?
Citera
2011-01-13, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammin
Hur ser tvättstugan ut? Går den att låsa?
Skulle det gå att stycka en kropp där..?

Tänk om SB hade planerat det hela och hade bokat en tvättid själv på onsdagförmiddagen,
tog kontakt med EM på morgonen och föreslog att ha en trevlig stund i tvättstugan,
hämtade henne på jobbet, låste in sig i tvättstugan och tog livet av henne och
styckade henne.. vilket tog längre tid än han hade räknat med (städningen efteråt?)
så han fick "ta" grannesn tvättid med

Finns det förråd eller annan lämplig plats i närheten av tvättstugan att gömma
de svarta sopsäckarna?

Han kan ha hunnit mörda EM och fikat sen, åkt tillbaka till tvättstugan, styckat EM och städat
och gömt undan sopsäckarna, åkt och spelat golf sedan, allt för att ordna alibi

Vet vi var han åkte skidor dagen efter? Åkte han själv i bilen ?
Hade han kanske lyft in sopsäckarna i bilen på onsdagkvällen?
Tillsammans med skidutrustningen så ingen skulle undra?
Och dumpat sopsäckarna på vägen sedan, inte att undra på att han inte
verkad sigsjälv under torsdagen sen...

Kanske var lite otydlig där. Jag bor där han bodde tidigare. Har inget minne av att jag såg honom under den tiden, kände iaf inte igen honom från bilderna. Jag tycker (till skillnad mot kvinnor, tydligen) att han inte lämnar något bestående intryck...
Citera
2011-01-13, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Hur många relationer då?

EM har ju också gått ut och in i relationer.

Vem har gått in och ut ur flest?

SB bannas för att han vänstrar. Men är EM bättre som har ett förhållande med en man som är sambo?

Är män alltid svin och kvinnor alltid offer? Tror man det blir det nog inte lättare att hitta rätt motiv och gärningsman.

Vad vi kunnat utläsa av media och här på tråden som finns inget som pekar på att det skulle vara så att hon har stöttat honom. Kan lika gärna vara hon som stöttat honom.

Antingen känner du de inblandade så bra att du vet vad du talar om. Eller också har du förutfattade meningar.

Kvinnor är absolut sällan offer - och jag har som sagt ingen aning om hur många relationer Eva eller S har haft när de vänstrade.
Det som utmålas i media är att SB´s liv har varit mkt rörigt med många relationer - Evas har det varit mer lugnt med.
Nej jag känner inte personerna ifråga - men engagerar mig ändå att någon man kan döda och stycka en kvinna han sagt sig älska - förmodar jag.
Vad Eva har svikit vet jag absolut inte - men det kommer väl fram så småningom.
Det enda vi vet är - att de har haft en relation som aldrig avslutats - trots det funnits andra kring deras liv. Det går överstyr - men att gå så långt som S har gjort - det kanske vi får leva med alltid som en otroligt konstig gåta. Ett hat som inte många besitter - lät hon inte honom vara ifred med sin senaste kärlek? Den kvinnan måste känna sig otroligt bitter idag - och mkt sorgsam - för att hon gick på SB´s skitsnack...
Älskar man - så håller man sig till en ....
Citera
2011-01-13, 22:08
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rulleroj
Precis! så tänker psykopater ungefär

Jag vet inte om ska vara glad att jag klarade testen eller inte
Citera
2011-01-13, 22:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mammin
Hur ser tvättstugan ut? Går den att låsa?
Skulle det gå att stycka en kropp där..?

Tänk om SB hade planerat det hela och hade bokat en tvättid själv på onsdagförmiddagen,
tog kontakt med EM på morgonen och föreslog att ha en trevlig stund i tvättstugan,
hämtade henne på jobbet, låste in sig i tvättstugan och tog livet av henne och
styckade henne.. vilket tog längre tid än han hade räknat med (städningen efteråt?)
så han fick "ta" grannesn tvättid med

Finns det förråd eller annan lämplig plats i närheten av tvättstugan att gömma
de svarta sopsäckarna?

Han kan ha hunnit mörda EM och fikat sen, åkt tillbaka till tvättstugan, styckat EM och städat
och gömt undan sopsäckarna, åkt och spelat golf sedan, allt för att ordna alibi

Vet vi var han åkte skidor dagen efter? Åkte han själv i bilen ?
Hade han kanske lyft in sopsäckarna i bilen på onsdagkvällen?
Tillsammans med skidutrustningen så ingen skulle undra?
Och dumpat sopsäckarna på vägen sedan, inte att undra på att han inte
verkad sigsjälv under torsdagen sen...
Skitbra tänkt! Han mördade och styckade henne naturligtvis i Tvättstugan. Ljudet från tvättmaskinen döljer annat ljud. Han kan tvätta textilier och skölja av verktygen stoppa ner henne i väskor ingen anar oråd. Han kan stanna där i flera timmar och hämta saker i lägenheten. Om nu tvättstugan kan låsas utan att någon tar sig in utifrån. Då han bär på många tvättlass anar ingen oråd. I väskor han bär ut i bilen har han gömt delarna som ligger i de svarta plastsäckarna. Sedan är det bara att spola av rummet i klorin och annat finns säkert en slang eller dusch där. Kan vara en teori.
Citera
2011-01-13, 22:10
Medlem
Färden Nygatan(konserthuset) => Svartån västerut, kanske var mot nya jobbet på Stubbengatan(eller hem)
Frågan är vad hon gjorde där i krokarna runt 8, hämtade kollega/köpte fikabröd/frukost?

Varför sätter polisen inte in fler polishundar/ber allmänheten(hundägare) om mer hjälp och avdelar vägpartier att gå för att se om det finns fler ställen som väcker hundarnas intresse?
Grävskopa känns lite grovt
Citera
2011-01-13, 22:11
Medlem
Hovrättsbeslut imorron fm enl. NA
Citera
Medlem
Perriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalloBaby
Var de liket också styckat?
Det minns jag inte riktigt, men tror inte det.
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Men vad är det du inte förstår?
Läs igenom tråden så hittar du svaren där!
Eller den kanske är för jobbig att läsa igenom... och då tar du den lättaste vägen...
Har läst följt tråden från start och läst vartenda inlägg.

Har hästminne.

Håller helt med dig om att SB är huvudspåret. Och han kan förstås systematiskt ha ljugit och bedragit hej vilt under större delen av sitt liv. Men jag kan inte påminna mig att det finns några konkreta belägg i tråden för att detta. Enstaka affärer verkar finnas belagda. Men än så länge inte något livslångt mönster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in