2011-01-13, 00:33
Medlem
RotelBruss avatar
Jag tror solklart den gripne är gärningsmannen då jag får uppfattningen att det verkar finnas en sjudjävla massa bevis mot honom av olika slag.

Gärningen verkar oplanerad och ostrukturerad. Grusvägen vid Rusakulan (som bör vara dumpningsplats om inget djur släpat runt med påsen) är mycket kass vald och tyder på att han bara ville bli kvitt påsen snabbt som fan på ett ställe lite dolt i skogen som han kände till en aning. Hans mobil verkar också pejlad på ett djävligt orutinerat sätt och bilarna förefaller ha synts här och var på enslig plats liksom på övervakningskamera.

Jag tror en dispyt uppkom om deras relation och att han helt sonika slog ihjäl henne. Med lite tur hittar man resterande del/delar inom kort. Grustaget bör vara platsen för gärningen. Sen har han tagit sig därifrån och slängt ut bevismaterialet. Om det nu är han tror jag han erkänner tillslut.

Djävligt otäckt hur irrationellt människor kan handla.

R.I.P.
Citera
2011-01-13, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Hittar inte polisen huvudet så kommer detta förmodligen bli snarligt fallet Linda Chen/Mats Alm. Troligtvis utan den kinesiska maffian dock. Frågan är om det ens kommer väckas åtal. Motivet borde inte vara så svårt att reda ut. Om han har motiv och med stor sannolikhet är mördaren, dvs. det finns teknisk bevisning som binder honom till hennes försvinnande, så tror jag åklagaren kommer att pröva. Frågan är om det finns något mordvapen. Finns det så har han nog sett till att göra sig av med det på ett väldigt bra sätt också. I värsta fall kan mordvapnet vara hans egna händer.

Eller som i fallet Catrine DaCosta

Citat:
Det har inte gått att fastställa dödsorsaken för Catrine da Costa, eftersom delar av hennes kropp aldrig har återfunnits. Bland annat saknas hals och huvud. Så det är inte fastslaget att hon blev mördad, trots att fallet kommit att kallas för styckmord.
–Teoretiskt sett kan hon ha ramlat och slagit ihjäl sig. Det hela bygger på indicier. Å andra sidan är det väldigt mycket som talar för mord. Jag har inte hört talas om någon som styckats efter en naturlig död.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/da-costa-mordet-forblir-olost_3190181.svd
Citera
2011-01-13, 00:34
Medlem
Guardian Angels avatar
51-åringen äger en svart Cadillac och en övervakningskamera visar hur kvinnan kliver in i en svart Cadillac, skriver Nerikes Allehanda. Enligt tidningens källor togs bilderna samma dag som kvinnan försvann, den 29 december förra året. Samma dag ska hon även ha fångats på en annan bild tillsammans med 51-åringen. Bilderna skulle därmed slå hål på mannens uppgifter om vad han gjorde den aktuella dagen.

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.527775-mordmisstankt-pa-bild-med-sitt-offer
Citera
2011-01-13, 00:42
Medlem
Garaget som polisen hittade Golfen i ligger under huset Norrgatan 27c. Vet inte vem som äger fastigheten, kan det vara ÖBO? Vet inte om de har övervakningskamera i sådana garage. Bilen hittades på nyårsafton och SB togs in för förhör på nyårsdagen.
Citera
2011-01-13, 00:46
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmi1234
Garaget som polisen hittade Golfen i ligger under huset Norrgatan 27c. Vet inte vem som äger fastigheten, kan det vara ÖBO? Vet inte om de har övervakningskamera i sådana garage. Bilen hittades på nyårsafton och SB togs in för förhör på nyårsdagen.

Är det nära Evas lägenhet och är det ett garage som hon normalt brukar parkera i?
Senast redigerad av Timeout 2011-01-13 kl. 00:49.
Citera
2011-01-13, 00:50
Medlem
Vet inte var hon bodde men har ev hittat att hennes son har adress Lövstagatan, så kan det vara så att hon tagit över hans lägenhet.
Citera
2011-01-13, 00:54
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Vet inte var hon bodde men har ev hittat att hennes son har adress Lövstagatan, så kan det vara så att hon tagit över hans lägenhet.

Hon ska ha flyttat till Väster i Örebro.. nära någon gata med kung och allé i namnet.
Trött nu och minns inte.
Citera
2011-01-13, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
51-åringen äger en svart Cadillac och en övervakningskamera visar hur kvinnan kliver in i en svart Cadillac, skriver Nerikes Allehanda. Enligt tidningens källor togs bilderna samma dag som kvinnan försvann, den 29 december förra året. Samma dag ska hon även ha fångats på en annan bild tillsammans med 51-åringen. Bilderna skulle därmed slå hål på mannens uppgifter om vad han gjorde den aktuella dagen.

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.527775-mordmisstankt-pa-bild-med-sitt-offer

Tack för info Jag undrar vilken det är som läcker information?
Citera
2011-01-13, 01:02
Medlem
2cool4schools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Hon ska ha flyttat till Väster i Örebro.. nära någon gata med kung och allé i namnet.
Trött nu och minns inte.

Hertig Karls Allé?
Citera
2011-01-13, 01:04
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mutbar
Tack för info Jag undrar vilken det är som läcker information?

Ja vem vet... kanske polisen själva för dom vill ha in mer information... men vill inte gå ut officiellt med vad dom har ännu... så då läcker dom lite för att få folk nyfikna.

Jag har dessutom fått info i PM om att det är i ett p-hus som hon kliver in i hans bil.
Citera
2011-01-13, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Obekräftade uppgifter har sagt att bilen hittades i ett garage vid Norrgatan/V:a Nobelgatan.

Dessa uppgifter stämmer, Eva har en plats i detta garage där hon har haft sin bil parkerad.
Det var även här som golfen hittades.

Det är Öbo som äger detta garage, och det finns inte övervakningskameror där.
I alla fall inte vad jag har sett, och jag skulle bli förvånad om det fanns.
Parkeringsgaraget ifråga är inte speciellt stort, och rymmer uppskattningsvis runt 40-50 parkeringsplatser.
För att ta sig in i detta garage så måste man ha en liten magnetbricka vilket tyder på det endast var en miss att lämna kvar bilnycklarna i tändningslåset. Då detta försvårar en eventuell bilstöld.
Dvs. om det var SB som parkerade bilen och att han hoppades på att den skulle stjälas.

Citat:
Detta stämmer också.
Det är cirka 250 meter från garaget till hennes bostad som finns på Lövstagatan 5B.
Citera
2011-01-13, 01:23
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilo704
Dessa uppgifter stämmer, Eva har en plats i detta garage där hon har haft sin bil parkerad.
Det var även här som golfen hittades.

Det är Öbo som äger detta garage, och det finns inte övervakningskameror där.
I alla fall inte vad jag har sett, och jag skulle bli förvånad om det fanns.
Parkeringsgaraget ifråga är inte speciellt stort, och rymmer uppskattningsvis runt 40-50 parkeringsplatser.
För att ta sig in i detta garage så måste man ha en liten magnetbricka vilket tyder på det endast var en miss att lämna kvar bilnycklarna i tändningslåset. Då detta försvårar en eventuell bilstöld.
Dvs. om det var SB som parkerade bilen och att han hoppades på att den skulle stjälas.

Detta stämmer också.
Det är cirka 250 meter från garaget till hennes bostad som finns på Lövstagatan 5B.

Det är lite märkligt att man går ut och säger att man "hittat" hennes bil om den står i hennes egna garage. Annars skriver man att inte åkt iväg med sin bil/ bilen stod kvar hemma... Bilen skulle i så fall varit flyttad.

Det är inte alltid man ser kameror men det borde sitta skyltar om att det är kamerabevakning.

Kan hon ha gått till fots - till något annat garage i närheten av hennes nya kontor och där blivit upplockad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in