Citat:
Ursprungligen postat av HalloBaby
De måste bränts många likdelar på soptippen. Inte har de resurser att gå igenom skiten. men filmas rullbanden tro?
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Om han nu hade tillgång till denna förbränningsgrej, borde han väl inte ha tippat av en del av henne på vägen?
Jag tror alltså att dumpning av bålen på annan plats antingen rörde sig om att BO dödades ute i naturen, första platsen där polishundarna markerat, och att det var lättast att lämna den i närheten pga skrymmande egenskaper. Alternativet är vilseledningsmanöver, att BO dödades i den egna lägenheten, men "ofarliga" delar lades ut av GM i snön för att leda den oundvikliga polisutredningen att tro att någon i trakten norr om Örebro tagit BO:s liv.
Ifall jag har rätt om dag och tid, så hade GM hunnit tänka efter hur han skulle agera bäst för att undvika att upptäckas på avfallsförbränningen. Min gissning är att det finns flera olika sätt att göra sig av med exempelvis ett huvud på anläggningen.
Det hade verkat misstänkt att komma med en alltför stor väska med tungt innehåll. En ryggsäck eller mindre bag kan dock forslas in av en universitetsanställd utan vidare.
Det skulle alltså finnas flera anledningar till att inte ta med hela kroppen till förbränningen, dvs att avleda utredningen och att inte dra till sig för mycket uppmärksamhet.