Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Eftersom polisen redan i ett mycket tidigt skede var väldigt säkra på att de hade rätt man ( p.g.a av olika anledningar) så borde väl experter, både de som förhörde och utredde honom kunnat räkna ut att han mycket väl skulle kunna ta sitt liv trots att han visade sig lugn. De visste ju att han kunde behålla lugnet och verka helt oberörd trots att han fick fruktansvärda anklagelser emot sig under en lång tid. Hur många agerar på det sättet om man står anklagad för styckmord tror ni ? man behöver knappast vara psykologiexpert för att ana ugglor i mossen på denna man. Nej hårdbevakad skulle han ha varit från första till sista stund p.g.a det värsta och avskyvärdaste brott en människa kan utföra. Helt oacceptabelt att detta kunde hända. Men han får nog sitt straff ändå - på andra sidan.....
Jag håller med dig i det här fallet, det skulle absolut inte ha funnits skosnören och annat i rummet över huvud taget. Men, det går inte att hårdbevaka alla, det skulle bli för dyrt. Men att lämna honom utan tillsyn så länge var inte ok. Eftersom han varit så oberörd och inte visat några tecken på att ta sitt liv är det svårt att notera små förändringar. Jag tror han bestämde sig tidigt för att ta livet av sig om det framkom så mycket bevis att han skulle bli fälld. Jag tror också att han kallt hade räknat med att kroppsdelarna inte skulle hittas förrän långt senare, och så hade det blivit om inte hunden hade varit vaken. Däremot tycker jag inte att det ska var så att gärningsmannen kan "avsluta" målet på det här sättet. Det är för jäkligt för Evas söner och anhöriga att den som gjort henne så illa inte ens kommer att bli fälld. Jag hoppas att hennes anhöriga framöver kommer att se till att uppgifterna offentliggörs.