2011-02-26, 23:23
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa-minor
Nej, han förnekade inte kontakten med henne men "hade en annan syn på deras relation än hennes närstående" enligt advokaten.

Jo, han förnekade visst kontakten, till en början, men ändrade sig när han fick klart för sig att de visste. Då förnekade han bara att han inte hade träffat henne den dagen, och kanske ett tag tillbaka i tiden.

När sen bilden kom på tapeten, så hade han helt plötsligt skjutsat henne hem.
Citera
2011-02-26, 23:25
Medlem
Ursa-minors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jo, han förnekade visst kontakten, till en början, men ändrade sig när han fick klart för sig att de visste. Då förnekade han bara att han inte hade träffat henne den dagen, och kanske ett tag tillbaka i tiden.

När sen bilden kom på tapeten, så hade han helt plötsligt skjutsat henne hem.

Källa på det?

Både advokaten och åklagaren berättade att han kom med sin historia och ändrat den inte märvärdigt under tiden.
Citera
2011-02-26, 23:27
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset
Det var en intressant ny uppgift som jag inte sett innan. Kan man anta att det med anhöriga menas sönerna? Hur var Evas relation till sönerna?

Jag tycker fortfarande att sonens plötsliga utlandsresa känns lite märklig. Likaså att vi har uppgift om att han skall ha ringt till EM för att avboka lunchen på grund av denna resa och även ska ha ringt då EM inte dök upp på lunchmötet. Båda dessa påståenden kan ju inte stämma om båda rör samma son. Är det någon som vet hur det förhåller sig?

Enligt Fiolin(tror jag) så är det första påståendet som är det sanna. Han ringde för att avboka lunchen, just p.g.a. flygturen.
Men det lär ska vara ett möte inbokat dagen efter, den 30:e, och den dejten ringde när EM uteblev. Detta har jag bara läst här i tråden och vet inte hur väl det stämmer.
Det kan väl iaf inte vara nån nära bekant, då borde h*n ha vetat att EM saknades.
Citera
2011-02-26, 23:31
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Nu fick jag veta att det fanns besvärande omständigheter i sms:en i SB:s telefon, men inte vad det stod ordagrant. det är nog en av orsakerna till att han rätt snabbt häktades för människorov genom sms kan man få veta en del del tippar jag på
Menar du att polisen har beslagtagit SB:s mobil?
Citera
2011-02-26, 23:39
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa-minor
Källa på det?

Både advokaten och åklagaren berättade att han kom med sin historia och ändrat den inte märvärdigt under tiden.

Jag har letat efter den källan, men kan tyvärr inte hitta den. Jag tror att det sas i en nyhetssändning, eller möjligtvis stod i en papperstidning. Det här berättades tidigt, jag har för mig att det var innan första häktningen, den 4/1. Bildbeviset kom flera dagar senare, runt den 12:e, eller nåt i den stilen. Det har jag också försökt att hitta gammal info om, där polisen sa att tidsangivelsen på kameran var felaktig, men samma visa där, finns inte.

Men det är väl isf mer häpnadsväckande att de vidhåller att SB har gjort små ändringar i sin berättelse, efter att han tvärvände och helt plötsligt hade sjutsat EM.
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2011-02-26 kl. 23:41.
Citera
2011-02-26, 23:40
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus

Isf är han oskyldig.
Citera
2011-02-26, 23:44
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset
Det var en intressant ny uppgift som jag inte sett innan. Kan man anta att det med anhöriga menas sönerna? Hur var Evas relation till sönerna?

Jag tycker fortfarande att sonens plötsliga utlandsresa känns lite märklig. Likaså att vi har uppgift om att han skall ha ringt till EM för att avboka lunchen på grund av denna resa och även ska ha ringt då EM inte dök upp på lunchmötet. Båda dessa påståenden kan ju inte stämma om båda rör samma son. Är det någon som vet hur det förhåller sig?

Förhållandet med sönerna var mycket bra och resan var inte speciellt konstig han blev erbjuden att hänga med en kompis och ringde mamma för att berätta det. Lunchmötet var med en vännina
Citera
Medlem
Sunsets avatar
Citat:
Enligt Fiolin(tror jag) så är det första påståendet som är det sanna. Han ringde för att avboka lunchen, just p.g.a. flygturen.
Men det lär ska vara ett möte inbokat dagen efter, den 30:e, och den dejten ringde när EM uteblev. Detta har jag bara läst här i tråden och vet inte hur väl det stämmer.
Det kan väl iaf inte vara nån nära bekant, då borde h*n ha vetat att EM saknades.

Tack för svar! Precis så har jag också uppfattat det och det var Fiolin som skrev det i ett av sina senaste inlägg. Tyckte även att det lät som h*n visste att det förhöll sig på det viset. Tyvärr har inte Fiolin varit inne och skrivit i tråden sen den kvällen han skrev inlägget, vilket jag tycker är synd då jag tror att h*n hade en del att tillföra.

Sedan finns det ju även uppgifter i tråden att sonen ringde då EM uteblev från lunchmötet men då kan det ju knappast stämma.
Citera
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Japp
Citera
2011-02-26, 23:49
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Isf är han oskyldig.
nu får nog även du förklara dig lite bättre
Citera
2011-02-26, 23:52
Medlem
Sunsets avatar
Citat:
Förhållandet med sönerna var mycket bra och resan var inte speciellt konstig han blev erbjuden att hänga med en kompis och ringde mamma för att berätta det. Lunchmötet var med en vännina

Tackar! Det har då sagts att sonen ringde för att avboka, någon svarade men det hördes bara skrapljud. När han provade igen var telefonen avstängd. Därefter upprepas precis samma scenario igen då väninnan ringer upp då EM uteblir från lunchmötet, dvs först skrapljud och sedan telefonen avstängd. Låter märkligt! Är det något jag har missuppfattat? Vilken dag anser du att lunchmötet med väninnan skulle äga rum?
Citera
2011-02-26, 23:53
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Japp

De har i alla fall gått igenom den men om de har den kvar i beslag nu vet jag inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in