2011-02-26, 22:24
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Men att de har sms:at till varandra (meddelanden vars innehåll är okända) är väl ändå inget bevis för att SB har haft Eva "vid sidan om" under sin nuvarande relation. Jag har själv regelbunden kontakt med mitt ex (vissa dagar kan det bli flera mejl och ibland träffas vi också) och även ett par andra tidigare relationer, men inte innebär det att jag har någon av dem "vid sidan om" min nuvarande hustru.

Att SB och Eva har fortsatt att ha kontakt med varandra har väl ingen någonsin ifrågasatt, men jag kan inte förstå varför en regelbunden kontakt genast ska tolkas som en kärleksrelation. Att Eva ända fram till för något år sedan hoppades att de skulle återuppta sin gamla kärleksrelation och bli ett par igen, som de (tydligen) varit några år tidigare, är en helt annan sak, men det är ju uppenbart att även hon till slut insåg att det inte skulle bli verklighet.

Nej, inget konstigt med att sms:a, men han hade först förnekat att det hade kontakt med varandra och det tydde väl på en viss oärlighet hos honom, samtidigt som polisen väl hade fått helt annan info från EM:s anhöriga.
Citera
2011-02-26, 22:26
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Han kunde nog inte drömma om att han både skulle sättas på span och bli anhållen kort efter det första förhöret som polisen "upplysningsvis" höll med honom. Glöm inte att anhöriga vid Evas försvinnande hade informerat polisen om en hel del märkliga saker gällande SB. Sånt som varken har kommit ut i tidningarna eller här....
Man hoppas att polisen kollat upp och verifierat dessa märkliga saker. För skulle det bli så att man SB går fri och polisen inte har kunnat verifiera dessa märkliga saker så finns risken att det dessvärre slår tillbaka på de anhöriga som rapporterat dem.
Citera
2011-02-26, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Men inte ligger den ocentralt direkt, ett kvarter från konserthuset.

Och vad skulle det betyda?
Citera
2011-02-26, 22:32
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Jo jag kan säga att jag vet att det sms:ades flitigt men behöver för den delen inte fått reda på VAD det stod i dem (tänk ett steg längre)
Det är exakt vad jag gör!
... Bevisligen har han haft åtminstone Eva vid sidan om så visst måste han hållit lågan vid liv...
Du påstår bevisligen att han hållt lågan vid liv genom att du vet att de sms:at ?
För att kunna påstå det måste du ju veta VAD det stod i sms:en
Tänk längre nu..
Jag sms:ar med fler utan att hålla någon låga vid liv eller ha någon vid sidan om.
Citera
2011-02-26, 22:37
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaWe
Trots att jag känner/kände SB är jag övertygad om att polisen har rätt GM. En fin trevlig fasad på ytan men när något går honom emot blir han vansinnig. En typisk narcisissist. Mitt relativt vaga minne om honom var att han var en man som inte utmärkte sig men samtidigt en person man inte fick grepp om. Jag tror att han är kapabel till att utföra det många tror att han har gjort.

Det här skulle jag gärna vilja veta lite mer om...
Hur blir han när han är vansinnig?
Citera
2011-02-26, 22:38
Medlem
Ursa-minors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Nej, inget konstigt med att sms:a, men han hade först förnekat att det hade kontakt med varandra och det tydde väl på en viss oärlighet hos honom, samtidigt som polisen väl hade fått helt annan info från EM:s anhöriga.

Nej, han förnekade inte kontakten med henne men "hade en annan syn på deras relation än hennes närstående" enligt advokaten.
Citera
2011-02-26, 22:45
Medlem
Ursa-minors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Tycker att den där Anna We är motsägelsefull i sina inlägg.

Hon har vaga minnen av SB men är säker att han är kapabel till sånt brott...och skriver att under den där lugna fasaden kunde bli vansinnig?

I ett annat inlägg skriver att Eva hade en fling med en studiekamrat, pratar något om Evas skrupler osv och så några dagar senare att egentligen vet hon inte om de hade nåt sexuellt med varann...

Jag undrar...
Senast redigerad av Ursa-minor 2011-02-26 kl. 22:52.
Citera
2011-02-26, 22:46
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout

Här skrev Anna We lite annorlunda?
"Jag har träffat SB senare även om det var flera år sedan. Att jag reagerar så starkt är att jag upplevde honom som en väldigt lugn människa och det är väldigt svårt att tro att en människa man känner/kände kan stycka någon. Nej, jag har inte hört något om honom på senare år."
Citera
2011-02-26, 22:57
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Om samtliga fyndplatser ligger på återvändsvägar tycker jag att sannolikheten att detta beror på att GM är obekant med vägnätet minskar. Då skulle h*n ha en djävulsk otur. Kan GM ha sett en poäng med att specifikt dumpa längs återvändsvägar - kanske för att trafiken var mindre där? Eller handlar det just om att dumpa på ställen där det är lät att återkomma - per skidor eller på annat sätt - för den slutgiltiga utplaceringen?
Njaä, vägen upp mot Rusakulan kan ha varit en lämplig avstickare i GM:s ögon som h*n mycket väl kan ha förstått var en återvändsväg. Vägen mot Klockhammar - Bocksboda är dock av en annan karaktär. Den är till att börja med som vilken asfalterad landsväg som helst och inte ens efter Klockhammar misstänker man att det är en återvändsväg. Inga skyltar, ingenting förrän man har kört förbi Bocksboda och då är man redan "uppe i smeten".

Vägen upp mot fyndplatsen vid Rusakulan är också just en kort avstickare som GM mycket väl kan ha gått till fots till, medan vägen till Bocksbosjön är betydligt längre, och som sagt, man måste passera en hel del bebyggelse både till och från platsen.
Senast redigerad av sWeePerr 2011-02-26 kl. 23:10.
Citera
2011-02-26, 23:04
Medlem
Sunsets avatar
Citat:
Han kunde nog inte drömma om att han både skulle sättas på span och bli anhållen kort efter det första förhöret som polisen "upplysningsvis" höll med honom. Glöm inte att anhöriga vid Evas försvinnande hade informerat polisen om en hel del märkliga saker gällande SB. Sånt som varken har kommit ut i tidningarna eller här....

Det var en intressant ny uppgift som jag inte sett innan. Kan man anta att det med anhöriga menas sönerna? Hur var Evas relation till sönerna?

Jag tycker fortfarande att sonens plötsliga utlandsresa känns lite märklig. Likaså att vi har uppgift om att han skall ha ringt till EM för att avboka lunchen på grund av denna resa och även ska ha ringt då EM inte dök upp på lunchmötet. Båda dessa påståenden kan ju inte stämma om båda rör samma son. Är det någon som vet hur det förhåller sig?
Citera
2011-02-26, 23:07
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Men att de har sms:at till varandra (meddelanden vars innehåll är okända) är väl ändå inget bevis för att SB har haft Eva "vid sidan om" under sin nuvarande relation. Jag har själv regelbunden kontakt med mitt ex (vissa dagar kan det bli flera mejl och ibland träffas vi också) och även ett par andra tidigare relationer, men inte innebär det att jag har någon av dem "vid sidan om" min nuvarande hustru.

Att SB och Eva har fortsatt att ha kontakt med varandra har väl ingen någonsin ifrågasatt, men jag kan inte förstå varför en regelbunden kontakt genast ska tolkas som en kärleksrelation. Att Eva ända fram till för något år sedan hoppades att de skulle återuppta sin gamla kärleksrelation och bli ett par igen, som de (tydligen) varit några år tidigare, är en helt annan sak, men det är ju uppenbart att även hon till slut insåg att det inte skulle bli verklighet.

Nu fick jag veta att det fanns besvärande omständigheter i sms:en i SB:s telefon, men inte vad det stod ordagrant. det är nog en av orsakerna till att han rätt snabbt häktades för människorov genom sms kan man få veta en del del tippar jag på
Citera
2011-02-26, 23:18
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Nu fick jag veta att det fanns besvärande omständigheter i sms:en i SB:s telefon, men inte vad det stod ordagrant. det är nog en av orsakerna till att han rätt snabbt häktades för människorov genom sms kan man få veta en del del tippar jag på

Det borde väl inte vara nåra kärleksfulla sms då?
Ingen brinnande låga..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in