2011-02-22, 18:14
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Nja. SB har bevisligen jonglerat med tre relationer samtidigt, varav han var gift med en, utan att damerna var medvetna om varandra. Riktigt så gör faktiskt inte vilken normalkåt medelålders man som helst som befinner sig mellan förhållanden Vi vet inte om just det beteendet var habituellt. Men också utfört bara en gång, är det anmärkningsvärt.
Ojdå! (men det var för ett par decennier sedan och förlåtet...tror jag ).
Citera
2011-02-22, 18:16
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Nja. SB har bevisligen jonglerat med tre relationer samtidigt, varav han var gift med en, utan att damerna var medvetna om varandra. Riktigt så gör faktiskt inte vilken normalkåt medelålders man som helst som befinner sig mellan förhållanden Vi vet inte om just det beteendet var habituellt. Men också utfört bara en gång, är det anmärkningsvärt.

Nog tror jag att åtminstone de båda hetärerna var medvetna om fruns existens. Åtminstone EM som känt honom länge.
Citera
2011-02-22, 18:20
Medlem
Ursa-minors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissSoFo
Nog tror jag att åtminstone de båda hetärerna var medvetna om fruns existens. Åtminstone EM som känt honom länge.

Men hon var ju stackaren manipulerad och duperad
Citera
2011-02-22, 18:25
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ja, och här har vi uppgifterna om hur garaget kom till.
Troian
Fick ett PM från en nyregistrerad att bilen hittades på ett garage vid Norrgatan/V:a Nobelgatan.
Malom
Det finns inget P-hus där, men däremot ett garage inne på gården till en hyresfastighet
Lessur
Inte konfirmerat av polis, men det har antytts Norrgatan 27C
Guardin Angel
Obekräftade uppgifter har sagt att bilen hittades i ett garage vid Norrgatan/V:a Nobelgatan.
Där ser man hur lätt rykten, antydningar och obekräftade uppgifter förvandlas till sanningar. Trots att jag har följt tråden ända från början och läst vartenda inlägg, har det här i min hjärna successivt förvandlats till fakta. Jag har alltså varit övertygad om att det varit bekräftat från polisens sida (om än indirekt via massmedia) att bilen hittades slarvigt parkerad i ett källargarage där Eva brukade ha sin bil. Jag beklagar om jag har bidragit till villfarelsen.
Senast redigerad av Pethrus 2011-02-22 kl. 18:27.
Citera
2011-02-22, 18:30
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Kanske EM. Men de båda andra, som DampBobPsykfall hade förstahandsinformation från, ska inte ha känt till någon annan relation.
Citera
2011-02-22, 18:35
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Där ser man hur lätt rykten, antydningar och obekräftade uppgifter förvandlas till sanningar. Trots att jag har följt tråden ända från början och läst vartenda inlägg, har det här i min hjärna successivt förvandlats till fakta. Jag har alltså varit övertygad om att det varit bekräftat från polisens sida (om än indirekt via massmedia) att bilen hittades slarvigt parkerad i ett källargarage där Eva brukade ha sin bil. Jag beklagar om jag har bidragit till villfarelsen.

Följande skrev doktor miller den 30.01-11
Observera att hennes anhöriga vet att inte hon har lämnat bilen på det sätt som poliserna hittade den (slarvigt parkerad och med nycklarna i)
Citera
2011-02-22, 18:36
Medlem
Ursa-minors avatar
Citat:
Kanske EM. Men de båda andra, som DampBobPsykfall hade förstahandsinformation från, ska inte ha känt till någon annan relation.

Eller ville inte känna till.

Det inte sällan händer att folk (särskilt män) efter att deras mångårig relation gå i kras lever loppan under nån tid och gonglerar med olika partner. Är man medelålder så tröttnar man på det för eller senare och det verkar SB göra också om man bestämt sig att flytta ihop med AA.
Senast redigerad av Ursa-minor 2011-02-22 kl. 18:53.
Citera
2011-02-22, 18:41
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Redan 1985 lärde känna varandra och att S var gift visste givetvis E om. De två tillsammans med respektive och ett annat par brukade ju umgås när de jobbade i Nora.
Att man har egna barn och sambo plus att man vet att mannen är sambo saknade betydelse fick skolkamraterna bevis på redan 1985.
Citera
2011-02-22, 18:43
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Men jag såg att Evas "annons" även fanns på isländska på samma sajt, så frågan är hur områdesspecifikt hon annonserat. Som företagare får man ganska ofta förfrågningar om att kostnadsfritt vara med i sådana här förteckningar. Om jag googlar på min firmas namn så finns den med i mängder av olika förteckningar - även med sådana här annonsliknande uppställningar. Så hon kanske inte ens visste var eller på vilka språk hennes text visades. Hon har ju inte kompletterat adressen med någon ytterligare information om företaget.
Har kollat sidan litet närmare; längst ned finns möjlighet att söka alla företag som börjar på en viss bokstav. Testade och fann att sajten innehåller tiotusentals - kanske hundratusentals - företag. + en massa andra organisationer, som t ex alla svenska LO-förbund(!) och alla danska bondgårdar(!!).

Nä, det där har inte sålts in via telefonförsäljning eller så. Den som har sajten har köpt in elektroniska företaglistor och tankat in.

Vi kanske kan glömma den sajten tills vidare?
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2011-02-22 kl. 19:17.
Citera
2011-02-22, 18:44
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ja, det är klart. Det kan ha varit han eller hans fru som anmälde.
När jag kollat på ratsit får jag för mig att de är skilda. De bor i alla fall på olika adresser så vitt jag kan se.
Citera
2011-02-22, 18:47
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autospirit
sådant här hittade jag

http://latvia.balticnordic.com/eva-magnusson-konsult-ab-nora/company.html
Hur lyckades du hitta detta?
Citera
2011-02-22, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Redan 1985 lärde känna varandra och att S var gift visste givetvis E om. De två tillsammans med respektive och ett annat par brukade ju umgås när de jobbade i Nora.
Att man har egna barn och sambo plus att man vet att mannen är sambo saknade betydelse fick skolkamraterna bevis på redan 1985.

Man kan ju undra varför de aldrig blev ett par "på riktigt". Varför klippte de aldrig till om de nu hade så svårt att vara utan varandra? Varför flyttar SB ihop med AA istället och varför tror Em fortfarande att de ska bli ett par?

Enl EM:s väninna skulle de flytta ihop, ialla fall enl vad EM trodde.

http://www.expressen.se/1.2309765
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in