2011-02-22, 16:16
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jodå, kring den här personen finns det nog en hel del roligt att finna, om man kollar upp honom ordentligt, men dock ingenting som har med Evas död att göra så OT för denna tråd.
Kanske inte helt OT. Molander och hans verksamhet, där Eva var engagerad, kan ju faktiskt utgöra en länk mellan Eva och andra personer som hon hade eller kom att ha (affärs)förbindelser med.
Citera
2011-02-22, 16:18
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
Rättare sagt, att hon kunde ha synpunkter/kunskap om ämnet, utan att nödvändigtvis vara en av de undergivna kvinnor. Diskussionen om sexuell frigörelse är irrelevant i trådens sammnhang. (Använde ordet "frigjord" i saknaden av ett bättre ord för vad jag ville förmedla). Däremot vore inte OT att diskutera om SB och/eller EM sysslade med bdsm, i fallet det skulle leda till orsak/motiv eller vad det numera kallas för i tråden: dvs, i fallet att EM hade fått tagit på bilder av SB som han inte visste om eller ville absolut inte att de sprids överallt. Material som hon kunde använda för att få honom att göra som hon ville, tex.

Ok du tror inte att löpet hade fångat detta?
Typ löpsedlar med sexlekar bdsm paret som gick på klubb eller liknande?
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-02-22 kl. 16:20.
Citera
2011-02-22, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Och du tycker det är ett hett spår i mordfallet?
Eller vad syftar du på ?

Nej det är inte konstigt den bilen är inte körd efter hon satt sig MG liknande bil modell.
Du får googla eller kolla bakåt i tråden. Den hittades på eftermiddagen samma dag som hon försvann så har jag uppfattat det hela.

Så enligt dig så hittades bilen dagen före hon anmäldes som försvunnen?
Citera
2011-02-22, 16:20
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Nu verkar det lite konstigt? Vem vet att bilen var orörd den dagen hon försvann? Det var väl inte den dagen som bilen hittades i garaget?
Jo, bilen hittades såvitt jag också minns på eftermiddagen den 29 dec (garaget var väl ett av de första ställen man kollade på när man letade efter Eva). Men när bilen kördes senast dessförinnan kan rimligen ingen veta förutom den som körde den - Eva (på morgonen?) eller någon annan (på dagen - kanske till grusgropen?).
Citera
2011-02-22, 16:21
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Så enligt dig så hittades bilen dagen före hon anmäldes som försvunnen?

Men snälla leta så du ser själv .
Samma dag hon försvann är min uppfattning okey!

Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Jo, bilen hittades såvitt jag också minns på eftermiddagen den 29 dec (garaget var väl ett av de första ställen man kollade på när man letade efter Eva). Men när bilen kördes senast dessförinnan kan rimligen ingen veta förutom den som körde den - Eva (på morgonen?) eller någon annan (på dagen - kanske till grusgropen?).

Enligt min uppfattning så vet dom detta .

Kan även säga att ingen av artikelskribenterna på AB ville svara på de andra tidningarnas kommentarer på skrivandet om hårstråt inte så mycket som ett pip har dom svarat.
http://na.se/nyheter/orebro/1.1108210-harstra-pa-plastsack-fornekas-av-polisen

Men Örebropolisens informationschef Torbjörn Carlson säger till NA att tidningsuppgiften inte är något han eller utredarna alls hört talas om.
– Uppgiften om ett okänt hårstrå som fastnat i tejpen är helt okänd för oss. När den publicerades på fredagen kontrollerade jag med utredningsgruppen och ingen har hört något om detta.

Han säger att det också tidigare förekommit media-uppgifter om fynd polisen inte vet något om.
– Då som nu säger jag att om det stämmer skulle det vara klädsamt om de som har ansvar för utredningen först fick veta.

Torbjörn Carlson påpekar att det för en tid sedan fanns uppgifter i media om att syra hällts på kroppen i samband med styckningen.
– Den uppgiften var också helt främmande för oss och vi har fortfarande inte fått något som bekräftar den. Om uppgiften om hårstrået stämmer skulle det i så fall kunna tyda på att misstankarna ska riktas åt annat håll eller mot ytterligare en misstänkt.
– Jag kommenterar överhuvudtaget inte uppgifter av det här slaget, säger Torbjörn Carlson.

Hamilkar kan vi få ett uttalande om vad han egentligen säger här!
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-02-22 kl. 16:34.
Citera
2011-02-22, 16:32
Medlem
Lalajlajs avatar
Ärligt talat, är det verkligen någon som vet var bilen hittades och när den hittades?

Enligt polisen hittades den övergiven, efter att man börjat leta efter Eva. Finns inga uppgifter om var bilen hittades.

Kan man påstå att en bil är övergiven om den står på ägarens parkeringsplats?
Senast redigerad av Lalajlaj 2011-02-22 kl. 16:35.
Citera
2011-02-22, 16:38
Medlem
Utan att citera någon så tycker jag att detta är mycket märkligt. Ja, jag har läst tråden från början. Enligt vad som är skrivet så försvann EM den 29:e och anmäldes försvunnen den 30:e. Nu kommer uppgifter om att bilen hittades den 29:e, alltså dagen innan hon anmäldes försvunnen. Vem kan ha kontrollerat om hennes bil fanns i garaget den 29:e förutom någon anhörig som eventuellt lämnat bilen med nycklarna i? Inte kan väl polisen letat efter henne dagen innan anmälan?
Citera
2011-02-22, 16:39
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Hmm, okej.

Så vi kan stryka påståendet att Evas bil ska ha setts vid grustaget denna dag med motorn på tomgång.
När jag tidigare postade att bilen återfanns i samband med försvinnandet, svarade någon att den återfanns den 30:e.
Jag tolkade dock, "i samband med", som att den hittades direkt.

Jag ska leta fram inlägget.
Citera
2011-02-22, 16:39
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus

Uppgifter om garage hittar jag inte någonstans, förutom från en skribent på FB.

Letade polisen efter bilen på onsdagen och började leta efter Eva på torsdagen?
Citera
2011-02-22, 16:41
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ärligt talat, är det verkligen någon som vet var bilen hittades och när den hittades?

Enligt polisen hittades den övergiven, efter att man börjat leta efter Eva. Finns inga uppgifter om var bilen hittades.

Det skulle väl isf kallas övergiven, just för att nycklarna satt i. Jag tror faktiskt på den uppgiften, den har varit med från början.
Citera
Medlem
Glitterkvists avatar
[quote=Lalajlaj]Ärligt talat, är det verkligen någon som vet var bilen hittades och när den hittades?

Kan man påstå att en bil är övergiven om den står på ägarens parkeringsplats?[/QUOTE

Jag trodde en anhörig,son, hittade bilen med nycklar och en påslagen dator i framsätet.
Oj blev lite fel där
Citera
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:

Nej, det är det inte, och här är faran i att låsa fast sig vid en teori. Man börjar bortförklara saker som pekar i en annan riktning. För mig är hennes bil fortfarande ett mysterium. Jag tror t.o.m. att det har förekommit uppgifter om att EM aldrig skulle parkera sin bil slarvigt eller glömma nycklarna i den.

Jag är ganska övertygad om att det är GM som har kört tillbaka den. Jag tror också att hon inte tog bilen till jobbet utan har kört iväg med den efter hemkomsten till sin bostad med eller utan passagerare (som då troligtvis också är GM).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in