2011-01-09, 15:17
Bannlyst
Nä, nu måste det snart hända nåt va? , det för lugnt nu
Citera
2011-01-09, 15:17
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Från länken till NA
"Polisen kommer direkt om ditt liv är i fara. Det litar de flesta av oss på. Men verkligheten ser inte alltid ut så. När en man hotade att våldta och stycka Sofia hade polisen ingen bil att skicka."

Ja är inte det en anledning till att skicka dit polisen... då vete fan vad som skulle få dom att reagera

Men -dom reagerade väl? Och tyckte att dom hade anledning? Problemet var ju att de inte hade nån bil att skicka.
Där jag bor kan man få vänta på hjälp trots att jag bor i storstad. Då får man vänta kvar i luren och prata tills dess det finns en ledig patrull att skicka.
Polisen har inte obegränsade resurser.
Mvh Moster Edit
Citera
2011-01-09, 15:21
Medlem
jamenvaddårås avatar
Verkar konstigt att åka ut i skogen och gömma kroppen i en snödriva intill vägen.
Han måste ha lagt kroppen någon annanstans. Det verkar vara rena bondlandet runtom enl kartan.
Gödselstackar är väl lättare att gräva i så här års. Efter det måste man nog fan tvätta kläderna snabbt.
Citera
2011-01-09, 15:22
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polisrapport
Nä, nu måste det snart hända nåt va? , det för lugnt nu

Alldeles för tyst... olycksbådande tyst...
Citera
2011-01-09, 15:26
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Alldeles för tyst... olycksbådande tyst...

Från Expressen
http://www.expressen.se/nyheter/1.2283996/misstankte-mannen-pressas-i-nya-forhor-om-eva

"Man undersökte söndagen två olika områden längs med en väg i området. Expressens utsända, Roland Johansson, rapporterar att tekniker krattade genom snön och stack ner pinnar. Polishundar sökte i diket längs vägen.
– Men vi har hittills inte hittat några fynd på den platsen, säger Torbjörn Carlson, polisens presstalesman i Örebro.
Under söndagen håller polisen nya förhör med den man som misstänks för människorov."
Citera
2011-01-09, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Farbror Blå har gjort gällande att det fysiska fyndet går att hörleda till EM då är det knappast troligt att de hittat faeces. Det borde alltså röra sig om något materiellt som de redan hittat
Det behöver ju inte vara något går att härleda direkt till EM, det kan ju likaväl vara till hennes bil. Kanske mattan från bagageutrymmet i hennes bil. Ingen här på FB vet vilken bil som använts vid en eventuell transport.
Citera
2011-01-09, 15:27
Medlem
Spridas avatar
Ja, vad det än är som har hänt så är det jävligt obehagligt...
Man vill ju inte tro det värsta men det troligaste är väl att det värsta har hänt...
Citera
2011-01-09, 15:30
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Från Expressen
http://www.expressen.se/nyheter/1.2283996/misstankte-mannen-pressas-i-nya-forhor-om-eva

"Man undersökte söndagen två olika områden längs med en väg i området. Expressens utsända, Roland Johansson, rapporterar att tekniker krattade genom snön och stack ner pinnar. Polishundar sökte i diket längs vägen.
– Men vi har hittills inte hittat några fynd på den platsen, säger Torbjörn Carlson, polisens presstalesman i Örebro.
Under söndagen håller polisen nya förhör med den man som misstänks för människorov."
Enligt tidigare "" som tidningarna gjorde så hade Blå gjort fynd som gick att härleda till EM , vad har de gjort med de "fynden"???
Att blaskorna fabulerar är en sak men när de citerar brukar det i alla fall finnas någon liten substans i vad de skriver.
Citera
2011-01-09, 15:32
Medlem
JizzieJinxs avatar
Nu får jag nog en liten utskällning snart då jag inte läst hela tråden, men hur kommer det sig att de letar på just det stället de letar på? Vittnesuppgifter som säger att hon befunnit sig på den platsen?
Citera
2011-01-09, 15:34
Medlem
MeMajks avatar
"Och nu jobbar polisen mot klockan inför omhäktningsbeslutet på tisdag.
– Vi måste klarlägga en massa fakta och omständigheter för att få fram misstankar mot honom, eller naturligtvis också för att få fram uppgifter som kan fria honom, säger Torbjörn Carlson."
citat från Expressen

Hur var det nu, fanns det inte någon här på Flashback som hade hört farbror Blå uttala att de var 110% säkra på att det var SB?
Själv är jag fortsatt skeptiskt till att SB skulle vara inbandad.
Citera
2011-01-09, 15:40
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JizzieJinx
Nu får jag nog en liten utskällning snart då jag inte läst hela tråden, men hur kommer det sig att de letar på just det stället de letar på? Vittnesuppgifter som säger att hon befunnit sig på den platsen?

En markägare hade observerat nåt han tyckte inte hörde hemma i naturen.
Polisen uttryckte det som "nån förändring" ...
Citera
2011-01-09, 15:41
Medlem
MorbIdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Farbror Blå har gjort gällande att det fysiska fyndet går att hörleda till EM då är det knappast troligt att de hittat faeces. Det borde alltså röra sig om något materiellt som de redan hittat

Tänkte bara att det till att börja med varit fotspår och att man sedan hittat en fysiks sak.
Om det är så att vittnet reagerat på en pryl kan den inte vara allt för liten. Då hade den försvunnit i snön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in