2011-01-05, 01:00
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired
Nu är det väl inte därför att dom tror att dom anhöriga ska ha roligt som dom återberättar sina mediala syner. Var och en har sin egen övertygelse och tror du på påskharen och Bigfoot så kan nog ganska många ha överseende med det. Lika väl som man kan ha överseende med medier och deras förmågor.
Bortser du från att dom kallar sig för medier så är deras gissningar lika goda som någon annans.

Absolut, så länge det rör sig om endast gissningar. Poliser brukar dock inte gissa, utan söker sig till områden som de av erfarenhet vet brukar kunna vara värda att undersöka. Även på Flashback finns det många skribenter som bygger sina inlägg på annat än gissningar.

Jag tycker absolut inte man ska ha överseende med "medier". Inte heller med andra som ägnar sig åt gissningar. Vill du veta vad en kropp finns så kan du lika gärna be en chimpans kasta pil på en karta, som att anlita ett medium. Förekomsten av medier riskerar att skada brottsutredningar, åtminstone så länge polisens och allmänhetens resurser är ändliga.
Citera
2011-01-05, 01:02
Medlem
Kungbatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vet inte, men han skilde sig från sin förra fru 2007, har jag för mig.

Så han hade ingen fru i dagsläget alltså?
Citera
2011-01-05, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungbatman
Så han hade ingen fru i dagsläget alltså?

Sambo, vad jag har förstått.
Citera
2011-01-05, 01:08
Medlem
Flashborns avatar
Citat:
Absolut, så länge det rör sig om endast gissningar. Poliser brukar dock inte gissa, utan söker sig till områden som de av erfarenhet vet brukar kunna vara värda att undersöka. Även på Flashback finns det många skribenter som bygger sina inlägg på annat än gissningar.

Jag tycker absolut inte man ska ha överseende med "medier". Inte heller med andra som ägnar sig åt gissningar. Vill du veta vad en kropp finns så kan du lika gärna be en chimpans kasta pil på en karta, som att anlita ett medium. Förekomsten av medier riskerar att skada brottsutredningar, åtminstone så länge polisens och allmänhetens resurser är ändliga.

Vilken tråkig syn du har! Självklart ska de inte tas på allvar av polisen eller andra myndigheter men man kan ha överseende med dem. Utveckling brukar ske i det absurda, kamrat.

Mvh
Citera
2011-01-05, 01:12
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashborn
Vilken tråkig syn du har! Självklart ska de inte tas på allvar av polisen eller andra myndigheter men man kan ha överseende med dem. Utveckling brukar ske i det absurda, kamrat.

Mvh

Min poäng är att jag finner deras gissningar fruktansvärt ointressanta. Vill de för sitt eget höga nöjes skull, eller för att det känns bra på något vis, ägna sig åt att gissa vad som har hänt så tänker jag inte stoppa dem. Men inte heller lyssna. Skulle då hellre använda mig av en tärning.
Senast redigerad av Troian 2011-01-05 kl. 01:18.
Citera
2011-01-05, 01:13
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midlifecrises
Sambo, vad jag har förstått.

Det är riktigt. Han har sambo (AA?), men är sedan några år tillbaka skild.
Senast redigerad av Troian 2011-01-05 kl. 01:16.
Citera
2011-01-05, 01:19
Medlem
Kungbatmans avatar
Var är dom riktiga guldkrävarna på Flashback? När Niklas Eliasson blev anhållen så var det några som hade riktigt fin inside information från polishuset? Skulle vara kul om dom vaknade till liv i denna tråd!
Citera
2011-01-05, 01:20
Medlem
RotelBruss avatar
Citat:
Min poäng är att jag finner gissningar fruktansvärt ointressant. Vill de för sitt eget höga nöjes skull, eller för att det känns bra på något vis, ägna sig åt att gissa vad som har hänt så tänker jag inte stoppa dem. Men inte heller lyssna.

Någon presenterade förut en plats baserad på ett mediums utsagor. Jag kan, vet och tror överhuvudtaget inget alls om medium. Däremot kändes platsen bekant vid beskrivningen. Thats all.
Citera
2011-01-05, 01:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RotelBrus
Någon presenterade förut en plats baserad på ett mediums utsagor. Jag kan, vet och tror överhuvudtaget inget alls om medium. Däremot kändes platsen bekant vid beskrivningen. Thats all.

Ja, men jag finner det inte på något vis styrkt över "mediernas" utsagor. Men självfallet, är det så att hon blivit bragd om livet så är ju det sannolikt att hon finns i glesbebyggt område, skogen. Det begriper även ett medium.
Senast redigerad av Troian 2011-01-05 kl. 01:31.
Citera
2011-01-05, 01:30
Medlem
sekazzs avatar
Uppdatering

Polishelikopter cirkulerar över "gm" närområde. Piketen ute och snurrar.
Citera
2011-01-05, 01:34
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Min poäng är att jag finner deras gissningar fruktansvärt ointressanta. Vill de för sitt eget höga nöjes skull, eller för att det känns bra på något vis, ägna sig åt att gissa vad som har hänt så tänker jag inte stoppa dem. Men inte heller lyssna. Skulle då hellre använda mig av en tärning.

På TV4+ har dom ett program på söndagskvällar rätt sent som heter sensing murder... en dokumentär serie från Nya Zeeland... och där är det 2 medier som ska försöka känna sig fram till vad som har hänt en person.
Dom använder inte tärningar... och inga pilar... och lämnar helt otroliga uppgifter om något som dom inte har en aning om.

Med ett öppet sinne så kanske man kan hitta flera vägar som leder fram till ett resultat som många önskar... att hon blir hittad... och det är väl det viktigaste.
Citera
2011-01-05, 01:34
Medlem
Kungbatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sekazz
Uppdatering

Polishelikopter cirkulerar över "gm" närområde. Piketen ute och snurrar.

Intressant, va gör piketen uppe i natten? Ännu ett gripande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in