2011-01-18, 22:50
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DampBobPsykfall
En aspekt som många väljer att bortse ifrån är att uppgifterna om huvudets uppfinnande samt upphängning, precisionsstyckning, märken på bålen etc. endast kommer i från Aftonbladets "poliskällor". Det har såvitt jag vet inte bekräftats av polisen att det rör sig om att denna styckning skulle vara genomförd med någon större hantverksmässighet än någon annan, eller har jag fel. Skulle tro att NA är den enda tidning man kan lita på i någon större utsträckning i det här fallet. Att Aftonbladets uppgifter tas på så stort allvar i den här tråden får betraktas som anmärkningsvärt! Skulle tro att Fupen kommer visa att många av de "fakta" som figurerat i press och här inte stämmer alls, och då syftar jag inte på sådant som uppenbart är spekulationer.

Du har vissa poänger där, men tyvärr är ju NA:s rapportering, åtminstone nätupplagans, förvillande lik en mellanstadieklass skoltidning när det gäller språk och information. Tro fan att man snaskar i sig AB då..
Senast redigerad av allegrageller 2011-01-18 kl. 22:59.
Citera
2011-01-18, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadvetman
På vägen upp mot kilsbergen finns massor av gårdar som har eller haft djur,kanske låter långsökt,men det kan ju vara någon som står tom,ägaren ej där kanske gammal,sjuk eller bortrest och personen som utfört det tagit sig in där.(kanske visste det var öde.) utrustning för slakt kan ju finnas på gamlagårdar.Det finns massor av övergivna stugor i Kilsbergen
Det börjar likna en ryslig deckare.

Skriver det igen:
mitt emellan fyndplatserna finns ett tomt hus till salu. Annonsen hittas lätt på nätet. Helt perfekt för den som vill operera ostört. Återvändsgata, inga grannar och om jag inte minns fel så är det helt tomt nu (används för sommarkollo, lägerskolor, kick-off etc.).

Skulle kunna bli en skaplig chock för mäklare och eventuella spekulanter... men det borde väl polisen kollat upp.
Citera
2011-01-18, 22:54
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Varför jag frågade var för att jag funderade på om anledningen till varför hon fick veta om sambon i höstas kunde bero på att hon flyttade in i Örebro, blev ju lite svårare att hålla det hemligt.

Citat:
Ursprungligen postat av yoda70
Jaaa jösses det har jag inte skänkt en tanke ens. Det är klart att det måste vara så!!! Bravo!
Det skulle också kunna förklara varför hon sade upp sig från Öru i november; när hon flyttade till Örebro och fick klart för sig att SB var sambo rasade hennes förhoppningar om ett liv med SB.

Då kunde hon lika gärna lämna Öru och starta något annat.
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2011-01-18 kl. 22:58.
Citera
2011-01-18, 22:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av drbalkongi
Skriver det igen:
mitt emellan fyndplatserna finns ett tomt hus till salu. Annonsen hittas lätt på nätet. Helt perfekt för den som vill operera ostört. Återvändsgata, inga grannar och om jag inte minns fel så är det helt tomt nu (används för sommarkollo, lägerskolor, kick-off etc.).

Skulle kunna bli en skaplig chock för mäklare och eventuella spekulanter... men det borde väl polisen kollat upp.
Kan du ta fram den och lägga upp den här!
Citera
2011-01-18, 22:55
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chefen1
Har inte läst tråden på nån vecka eller så. Men jag går dagligen och grubblar på evt motiv. En sak har jag kommit att tänka på. Om det nu var så att SB och hans nuvarande sambo var lyckliga och att Eva höll på och störde deras förhållande genom att höra av sig, skicka brev, ringa osv så kan sambon ha tröttnat. SB och sambon diskuterar hur fan dom ska få detta att upphöra. Eva ger sig inte. Sambon ställer ett ulitimatum till SB. Mörda Eva annars lämnar jag dig. Kan ochså vara så att sambon fått reda på nåt nyligen begånget snedsteg mellan Eva och SB. Hon blir vansinnig på SB. Dessutom vet jag ju vad du gjort. (hon kanske känner till nåt okänt för oss). Sb och sambon planerar hur dom ska göra sig av med den efterhängsna och hatade Eva. Kommer fram till att lura in henne till universitetet under julovet och mörda henne och sen stycka henne. Sambon kan ge honom nån form av alibi för vissa saker. Dom vet att man kan klara sig från mord om det inte finns några bevis. En död kropp är inget bevis på att SB är skyldig. Det måste hittas blod i hans bil, blodiga knivar bakom garderoben osv. Är man hyfsat smart och planerar mordet samtidigt som man bollar för och nackdelar mellan sig och planerar allt väldigt nogrannt så är det nog inte omöjligt att klara sig från en fällande dom.
SB sitter nu hos polisen och vet att det inte finns några bevis. Han behöver inte erkänna förren han är överbevisad.

Vet inte om nån lagt fram en liknade teori tidigare.

Ska bli väldigt intresant att få reda på vad som finns loggat i hans GPS. Finns där trafik intill kroppsdumpsplatserna så börjar det ju bränna lite under fötterna. Men det är inte omöjligt att det finns en tredje bil inblandad. Eller en täckt släpkärra. Denna teori förklarar ju hur dom fått hem både SB cadillac och Evas golf. Sambon körde den ena.

Ingen har kommit med den teorin förut, så långt är det bra!! Men det låter mer trailer-trash i södra USA än Örebro om den komplotten. Jag är inte främmande för att sambon kan vara inblandad - men tänk dig själv diskussionerna vid medelklassköksbordet.. Osannolikt.
Citera
2011-01-18, 22:55
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Du har vissa poänger där, men tyvärr är ju NA:s rapportering, åtminstone nätupplagans, förvillande lik en mellanstadieklass skoltidning när det gäller språk och information. Tro fan att man snaskar i sig AB då..

Ja och så blir det därefter också bara skitsnack och ingen fakta !
Bara dom får sälja nummer den vidriga dåliga tidningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Mer än sju år? Jag har inte uppfattat EM som trögtänkt och förnekande, snarare klartänkt och intelligent.

Hon va säkert kär och han manipulerande och det är väl inte så ovanligt att en del råkar kära ner sig i fel personer .Lovade säkert en del och hon svalde allt med hull och hår.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-01-18 kl. 22:59.
Citera
2011-01-18, 22:57
Medlem
yoda70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Så kan det vara om man är hårt pressad av något och har en deadline.

I det här fallet kan det ju vara nyår som är deadline.

Kan det kanske vara något med pengar, trots allt. Finns många tänkbara kombinationer. Hon kanske var skyldig någon en större summa. Och hade i sin tur lånat från SB.

Konstigt, dock, att någon av EMs vänner har uttalat att hon mådde bättre än vanligt den senaste tiden och såg fram emot sitt nya jobb och västindienresan.

Kan olika personer få så diametralt olika intryck av en och samma person? Eller är det så att någon kommit med felaktig information? Den positiva beskrivningen har vi fått genom tidningarna. Ännu en journalist som hittar på?

Det tänkte jag med när jag läste i tidningen om att hon var så glad för sitt nya jobb. Vet inte när den artikeln kom men infon om att hon såg sliten ut fick jag i fredags tror jag...
Citera
2011-01-18, 22:58
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Ingen har kommit med den teorin förut, så långt är det bra!! Men det låter mer trailer-trash i södra USA än Örebro om den komplotten. Jag är inte främmande för att sambon kan vara inblandad - men tänk dig själv diskussionerna vid medelklassköksbordet.. Osannolikt.

Jodå, jag har läst en näst identisk teori innan. (Vet inte vems dock)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drbalkongi
Skriver det igen:

Vilket är det Blankhult eller
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalloBaby
Kan du ta fram den och lägga upp den här!

http://www.hemnet.se/fritidshus/blankhult-245-blankhult/514438?r=12
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Det skulle också kunna förklara varför hon sade upp sig från Öru i november; när hon flyttade till Örebro och fick klart för sig att SB var sambo rasade hennes förhoppningar om ett liv med SB.

Då kunde hon lika gärna lämna Öru och starta något annat.

Men snälla,,, det är väl självklart att hon visste att han var sambo. Hon var ju inte förståndshandikappad!!
Citera
2011-01-18, 22:59
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoda70
Enligt BO:s granne hade hon sista tiden (vet ej hur länge men kortare tid ca två veckor uppfattade jag det som) sett väldigt sliten ut mot hur hon såg ut när hon flyttade in till sin övernattningslägenhet. Grannen trodde ett tag att hon fifflade med knark eller något för hon såg så eländig ut. Stripigt hår, mörka ringar under ögonen osv. Det borde ha hänt något jobbigt som gjorde att hon förändrades så mycket på så kort tid kan man tänka... Undrar vad det va...?

Det skulle vara intressant att veta hur mycket/ofta de har träffats tiden innan EM försvann.
Nån som har sett såna uppgifter nånstans?

Om de inte hade riktigt samma syn på förhållandet, ja, om det var fram eller tillbaks, på eller av, då kunde kanske det vara anledningen "förfallet".
Iofs så kunde det vara upprinnelsen till hela den här ledsamma historien.

Dödandet kunde ha varit "en olycka", t.ex. en knuff och styckningen enda lösningen för att rädda sitt eget skinn. Men ändå inte troligt då han borde begripit att misstankarna skulle riktas mot honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in