2011-02-02, 17:44
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Källehänvisning är poppis
Kan du lämna källehänvisning där JAG uppger att någon av EM´s ungar är pundare??????
Vet att jag uttryckt att han mycket väl kan ha varit påverkad, men det är ju en helt ennan sak!
En av EM´s pojkar hade precis kommit hem från en FN tjänstgöring i Afghanistan.
Det är varken korgossar eller duvungar som åker och skulle de vara det så är de då rakt inte det när de kommer hem I know...utan källehänvisning!
Förälder vs barn har av naturliga orsaker ett familje/släkt-förhållande från den dagen då barnen föds.
Finns mej veterligt ingen familj där det har varit en friktionsfri familjeidyll 24/7 tills barnen blivit vuxna.

Att vara hemvändare från en utlandstjänstgöring är heller inte någonting som går en spårlöst förbli. Det är inte så att man acklamatirerar tillbaka sig till den man var när man åkte. Tänker inte gå in mer detaljerat på den biten, har redan skrivit om det i ett tidigare inlägg.

OT att du börjar yra om narkotikamaffian tär kraftigt på ditt förtroendekapital om att vara seriös!

Uppenbart avviker din teori väsentligt från Kavelduns tolkning (läs fri översättning ) av denna. Så fel kan det bli, när man antar att det som inte dementeras är som man tror.

Jag inser nu att båda två är överens om att SB är oskyldig och att en av Evas söner bär ansvar för hennes död.. Men that´s it. Det är inte ens säkert på att Kaveldun har i åtanke Afghanistan-sonen som potentiell GM.
Min slutsats är att därmed har vi två alternativa scenarion, eller tre om du vill, för att, jag tror inte att en drogmissbrukande/påverkade människa är kapabel av att genömföra styckningen på ett "proffsigt sätt" för att sedan ta på sig skidor och sprida delarna i svårt åtkomliga område. I detta fall måste jag tro att famiglian är involverade, ledsen om det ter på min trovärdighet.

Ang källehänvisningen, du vet hur det är: en flashbackare frågar "Källa på det?" tillochmed när h@n hör "Jag älskar dig"
Senast redigerad av urkinha 2011-02-02 kl. 17:51.
Citera
2011-02-02, 17:48
Medlem
[quote=Ull-Strumpa]
Citat:
Ursprungligen postat av Stenstocken
Phragménsvägen ligger inte i närheten av Nygatan. Den ligger på norr, inte långt ifrån Svampen.

Nej, jag menade inte att SB bor intill Nygatan, men att det är raka spåret dit, ett par km kanske.
Ok! Men det är lite långsökt att koppla ihop Nygatan med Phragménsvägen. Lite som att koppla ihop Slöjdgatan med Katarina Bangata (för Stockholmarna i tråden). Avståndet är inte anmärkningsvärt på något vis, men det finns heller inget som binder ihop platserna. Men jag är också nyfiken på varför hon körde på Nygatan. Jag har bott i Örebro i många år, och just den delen av Nygatan har jag bara kört på när jag haft något speciellt ärende i en omedelbar närhet av den.

Edit: tvåa på den
Senast redigerad av Stenstocken 2011-02-02 kl. 17:51.
Citera
2011-02-02, 17:53
Medlem
[quote=ToBeAStalker]
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa

Nä, det är verkligen inte raka spåret. Alla gator är inte farbara med bil i den vackra staden Örebro.

Helt korrekt. Det är inte direkt raka vägen om man säger så. Det blir en krokig färdväg mellan dessa två punkter. OCH det kanske vore på sin plats att kolla ENIRO eller HITTA först om man som icke-Örebroare skall uttala sig ens om Örebro stads geografi.

Skulle tro (och HOPPAS) att kvällens Efterlyst lyfter fram eller bekräftar en del uppgifter.
Så att fortsatt dialog i denna tråd kan baseras på fakta och inte en massa patetiska spekulationer.
(Vilket har bidragit till att denna tråd är minst 700 sidor för lång.)
Citera
2011-02-02, 17:57
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToBeAStalker
Ja, nu var det ju på morgonen hon syntes där. Mottagningen är öppen från kl 17-21 på vardagar. Det är vårdcentralernas jourmottagning - den är alltså öppen när de ordinarie VC är stängda.

Även under mellandagarna? Har VC regulära öppetider då?
Citera
2011-02-02, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha

Bör väl tilläggas att det finns ett parkeringshus vid konserthuset numera.
Och vad styrker att hon skulle ha besökt vårdcentralen? Finns det bekräftat?
Om inte... Varför diskuteras det? :-)
Citera
2011-02-02, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
Det är en bra tanke, men av den information som jag hittat så verkar de fungera normalt under alla vardagar. Jag har inte lyckats hitta något som pekar på att de gjorde ett undantag i mellandagarna.
Citera
2011-02-02, 18:16
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s-tefan

Inte alls, det är inte ens fråga att hon sökte VC. Det spekuleras kring vad gjorde hon på Nygatan, vart hon var på vägen, osv, och någon råkade nämna att det finns en jourläkaremottagning där.
Citera
2011-02-02, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av s-tefan
Nej, det är definitivt inte bekräftat. Snarare en vild spekulation. Men du som verkar välorienterad i Örebro; visst känns det väl osannolikt att köra den delen av Nygatan utan ett särskilt ärende? Och det är väl också anledningen till att det spekuleras runt det. Vad gjorde hon där?

Edit: tvåa igen...
Citera
2011-02-02, 18:24
Medlem
GraddMajas avatar
Jag har fått till mig att SB:s föräldrar har ägt en gård och mark i Dalkarsberg och att han även har jagat där. Är det någon som vet något om det?! infon kommer ifrån en gammal kollega till SB.
Citera
2011-02-02, 18:32
Medlem
Ull-Strumpas avatar
[quote=ToBeAStalker]
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa

Nä, det är verkligen inte raka spåret. Alla gator är inte farbara med bil i den vackra staden Örebro.

Då är jag med, trodde att det bara var att tuta och köra.
Citera
2011-02-02, 18:33
Bannlyst
[quote=s-tefan]
Citat:
Ursprungligen postat av ToBeAStalker

Helt korrekt. Det är inte direkt raka vägen om man säger så. Det blir en krokig färdväg mellan dessa två punkter. OCH det kanske vore på sin plats att kolla ENIRO eller HITTA först om man som icke-Örebroare skall uttala sig ens om Örebro stads geografi.

Skulle tro (och HOPPAS) att kvällens Efterlyst lyfter fram eller bekräftar en del uppgifter.
Så att fortsatt dialog i denna tråd kan baseras på fakta och inte en massa patetiska spekulationer.
(Vilket har bidragit till att denna tråd är minst 700 sidor för lång.)

Ja, det står "kanske" i vartannat inlägg och urkinha har skrivit om "den missbrukande sonen", fast det bara är nåt som nån skrivit på flashback. Eller har någon nån källa till det förutom från flashback? Det måste ju vara väldigt lätt för en läkare att fastställa om EMs son missbrukar knark.
Citera
2011-02-02, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenstocken
Nej, det är definitivt inte bekräftat. Snarare en vild spekulation. Men du som verkar välorienterad i Örebro; visst känns det väl osannolikt att köra den delen av Nygatan utan ett särskilt ärende? Och det är väl också anledningen till att det spekuleras runt det. Vad gjorde hon där?

Edit: tvåa igen...

http://kartor.eniro.se/query?what=maps&search_word=&geo_area=nygatan+%C3% B6rebro&from=

Nygatan är en lång gata i Örebro. Om jag har förstått det rätt så har hon synts till i slutänden av den. Där konserthuset ligger. (Längst ut till vänster på blåa strecket). Dvs en anslutning till "stora vägen".
Längs med strecket finns det för övrigt många möjligheter och alternativ till vad hon har haft för ärende. Men inget jag vill eller kan spekulera vidare i, då alternativen är många.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in