2005-08-02, 01:01
Medlem
kommer ihåg när ja va liten o såg på skrot nisse om nån kommer ihåg det gillat inte asså=(
Citera
2005-08-03, 21:07
Medlem
DelForths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillBenet
Jag söker namnet på ett barnprogram(eller en serie i ett barnprogram) som troligtvis visades sent 80-tal/tidigt 90-tal. En tjej/kvinna vid namn "Laura" blev jagad av en tant som verkade psykstörd. Jag tror det var Stockholmsmiljö och jag kommer ihåg att det var lite läskigt. I en scen så blev hon jagad i en spegellabyrint och såg den stalkande kvinnan i speglarna ibland, alltid hörandes psyktantens domedagsliknande viskningar: -"Laura.."..

Känner igen det där litet.
Var det inte en flicka som letade efter sin hund eller så hjälpte hon en tant att leta efter sin hund?
Vill minnas att det var en Finlands/Svensk berättarröst under hela serien.
Just spegellabyrinten var väl i själva uppgörelsen i slutet av seiren.
La(u)ras Långa Resa eller liknande hette den, tror jag!
Citera
2005-08-03, 21:51
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Håller med om att ika i rutan var riktigt kusligt. Hittade förresten en sida där ika musiken spelades i en flashfilm: http://www.112uh.com/film/ika.swf
varning för otäck musik!!

Fan! Ika är (var) ju het! vill ha! Får ett sånt jävla ha-begär av hennes skelögdhet(?) och stora leende.
Citera
2005-08-03, 21:53
Medlem
Hamstrutss avatar
OMFG SKROTNISSE AAAAAAAHHHH
Citera
2005-08-03, 22:03
Nån som har lite sköna bilder på Ika nord?
Citera
2005-08-05, 23:28
Medlem
Lastbils avatar
Orkar inte läsa hela tråden men jag var i alla fall skitskraj för "Kommandoran" i Emil i Lönnerberga. Riktigt läskig bitch som var väldigt elak och hade ett ryggpiskande skrik. Spolade alltid förbi avsnittet där hon var med när jag var en 6-7 år.
Citera
2005-08-05, 23:56
Medlem
Bobfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastbil
Orkar inte läsa hela tråden men jag var i alla fall skitskraj för "Kommandoran" i Emil i Lönnerberga. Riktigt läskig bitch som var väldigt elak och hade ett ryggpiskande skrik. Spolade alltid förbi avsnittet där hon var med när jag var en 6-7 år.

Kommandoran var otäck, för att inte tala om Magica de Hex i "Ducktales", även hon skrämde livet ur mig. Den läskigaste av alla fiktiva karaktärer jag stötte på i mina tidiga barndomsår var dock Cruella de-Ville, horror!
Citera
2005-08-06, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnslaveThemAll!
Nån som har lite sköna bilder på Ika nord?
http://www.jkkonsult.se/nostalgi/tv/IkaNord.jpg

jag blir fortfarande lika skräckslagen!!
Citera
2005-08-06, 00:14
Medlem
Blizzs avatar
Broster broster med Claire Wikholm var "trevlig" vänstervriden barnunderhållning.

Men ett annat som har satt spår är nåt program som utspelades i ett dockhus som "blev levande".
I vinjetten var det nån äcklig fågel som flög fram och tillbaka på rutan och skrek, typ.
nån som kommer ihåg?
Citera
2005-08-06, 06:22
Medlem
Fan Ika I rutan och Dr Snuggles var ju mina favoritprogram

Kanske förklarar varför jag är som jag är

Otäcka är väl just då joelbitar.. hur i helvete kom dom på o göra den serien? *RYS*
Citera
2005-08-06, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blizz
Broster broster med Claire Wikholm var "trevlig" vänstervriden barnunderhållning.

Men ett annat som har satt spår är nåt program som utspelades i ett dockhus som "blev levande".
I vinjetten var det nån äcklig fågel som flög fram och tillbaka på rutan och skrek, typ.
nån som kommer ihåg?
Den kommer jag också ihåg. Minns dock inte vad den hette.
Wombat
Citera
2005-08-06, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThrasheR
Fan Ika I rutan och Dr Snuggles var ju mina favoritprogram

Kanske förklarar varför jag är som jag är

Otäcka är väl just då joelbitar.. hur i helvete kom dom på o göra den serien? *RYS*

fast du kanske hade åldern inne? jag vara en liten pjuklarv när Ika visades, inte mer än fyra, fem år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in