2004-08-02, 04:58
Medlem
typhios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Willhelm
Sorry, men att nominera ett program av Staffan Westerberg till "värsta barnprogrammet någonsin" är ungefär lika orginellet som att snorta kola för att man är rik. Lillstrumpa & Syster Yster hör förvisso helt klart till kategorin pedagogiska analvåldtäkter men som sagt, alldeles för öppet mål. Tyvärr.

/CW

Sak samma.
Jag får fortfarande kalla kårar när ngn nynnar på Storpotätens signatur
Tror mest det beror på att min farmor tvingade mig att se skiten. Skulle vist vara kulturellt berikande eller ngt.

Cheers
Citera
2004-08-02, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a4swe
Jag röstar på den där äckliga bokstunden med den läskiga flygande mattan och konstiga musiken som intro.
Ryser bara jag tänker på det.

Är böjd att hålla med. Men jag kommer ihåg det där äckliga alfabets-tåget också. Det var skitfult ritat och hade också knark-musik i bakgrunden. Brrrr!
Citera
2004-08-02, 12:28
Medlem
Wittgensteins avatar
Clownen Manne var otäck. Han knarkade bananer och satte sig sedan i tjugo minuter och cyklade på en cykel som inte tog honom någonstans.

Han hade en stum medhjälpare också.
Citera
2004-08-02, 13:18
Medlem
Kastkräka

Clownen manne .... *ryyyyyyser*
Storpotäten *fram med antidepresiva och sobril*
Tele"jävla"tubbies *GE MIG MITT BASEBOLLTRÄ*
Simpor och grodfötter *meeer pcb i sjöarna tack*
Tårtan... *hälsovårdsnämden ? *
Dr Krall * jag hatar djur efter det *

Och så sist men inte minst ...
Jul på Möllegården ...
med ett 30 pack spypåsar bifogat till julkalendrarna det året.
Citera
2004-08-02, 13:23
Medlem
enslavements avatar
låten Fronda - rullar fram påminner mig om det hemska programmet :mad:
Citera
2004-08-02, 13:54
Medlem
Citat:
Tårtan... *hälsovårdsnämden ? *

tårtan var ju jättehärlig..fast inte för barn apan skrämde livet ur mig
Citera
2004-08-02, 13:57
Medlem
typhios avatar
Måste tillägga ett program jag inte kommer ihåg namnet på.
Det var inte läskigt men jävligt skumt och av ngn anledning skrämde det skiten ur mig.

Norrmän som letade efter ngn forskare. Norrmännen var klädda i typ regnskogskläder, paddlade kajak och öppnade dörrar som stod i terrängen och tog dem till andra platser. Dr Dröbels äventyr eller ngt liknande hette det.....

Cheers
Citera
2004-08-02, 14:03
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av typhio
Norrmän som letade efter ngn forskare. Norrmännen var klädda i typ regnskogskläder, paddlade kajak och öppnade dörrar som stod i terrängen och tog dem till andra platser. Dr Dröbels äventyr eller ngt liknande hette det.....

Professor Drövels hemlighet, ja. Den hade jag förträngt. Varje avsnitt slutade med att bilden frös och de spelade en hemskt otäck jingel.

http://www.jkkonsult.se/nostalgi/tv/Drovel_slut1.mp3
Citera
2004-08-02, 14:07
Medlem
anteDs avatar
Någon som har små barn just nu och sett det hemska programet på Bolibompa som gick i våras. Handlade om några misskapta ungar som spelade fotboll. Allt var dyster och extremt fult tecknat.
Jag hoppas innerligt att det var ett projektarbete av några i klass 5.

Fanns även ett program i våras om två djur (en elefant och nåt annat, förträngt det), som var extremt fult och som aldrig hade någon poäng.

Ytterligare ett var en tant som körde teater med några fingerdockor. Hon avbröt hela tiden "teatern" med att berätta om något hon själv varit med om (istället för fingerdockorna då) och det ballade alltid ut till något helt meningslöst...

Överlag har jag otroligt svårt för sådant som inte är snyggt gjort. Oftast är det det visuella, men ibland även själva story:n. Fattar inte hur en del tänker när de gör programmen... :mad:
Citera
2004-08-02, 14:08
Moderator
Ruskigbusss avatar
Av döma av de ovanstående postade exemplen så kan man konstatera att de som gör barnprogram på TV måste vara något av följande:

- otroligt inkompetenta när det gäller att förstå barn
- extremt sadistiska och hatar barn
- en blandning av både

Något enstaka undantag finns givetvis.
Men de får förmodligen sparken när det visar sig att barnen gillar och mår bra av programmen.

Ovanstående karaktäristik gäller givetvis även cheferna som anställer och godkänner.

På sätt och vis är det konstigt att dagens vuxna är så pass rationella och välanpassade som vi trots allt är. Jag fruktar dock för morgondagen.
Citera
2004-08-02, 14:57
Medlem
SweTechs avatar
Joel Bitar, något mer otäckt barnprogram kan väl inte finnas?
Citera
2004-08-02, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Joel Bitar, något mer otäckt barnprogram kan väl inte finnas?

Heh..."kommer du ihåg när vi bada i havet tralalalalala...."

Varför får så många cp-skadade så jävla fula,ovanliga namn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in