2019-01-10, 17:37
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhesus-christ
Håller inte med alls. OJ Simpson och Casey Anthony? Sjukt stora mediala fall där allt pekade på skyldiga, men inte domarna...

Pengar bakom kulisserna, mutade domare, .....!?
Citera
2019-01-10, 17:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merci69
Killen gav samtycke att BH hjälpte honom med sit-upsen. Det var ju inte så att BH tvingade killen. Han hade inte tyckt det var en bra idé hade han sagt ifrån eller gått iväg redan då.
Han har inte fått tillstånd att smeka på benen eller greja med penis.

”Han sa att jag skulle göra sit-ups och följde efter mig till den bänken. Där rörde han först mina underben, men flyttade sedan upp händerna och rörde vid min penis utanpå byxorna”, har 13-åringen sagt i polisförhör.
Citera
2019-01-10, 17:40
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
Citat:
Vad vet du om han trängde sig på? Han får väl ta kontakt med vem han vill bara han inte gör sexuella närmanden.

Om du tycker det är normalt så säger det ganska mycket om dig.
Alla föräldrar har en ganska klar bild av vad som är ok om vad någon annan gör mot sina barn.

Det är inte ok att en främmande människa gör något för mina barn.

Varför tror du att begreppet ”fula gubbar” myntades?
Det pratades inte om övergrepp, och en ful gubbe är ju inte gubben utan handlingen.

Låt BH sitta sina sista år i cellen over there där han gjort sig förtjänt av det.
Citera
2019-01-10, 17:41
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Såg att Bosse greps på ett halvsunkigt motorvägsmotell med mack och 7-Eleven.
Ett typ motell där man parkerar bilen utanför sin egen dörr. Såg ut som på film där dom har snabba anonyma möten

Kändes långt ifrån ett hotell man tillbringar några veckors semester på.

Åkte han runt i Florida och jagade?

Fanns det uppgifter i medi om att Bosse talat om för de tränande unga pojkarna var han bodde?

Eller minns jag fel?

Den typen av motell Bosse bodde på (som visats i tråden) är väldigt vanliga i USA. 1992 när vi bilade i USA så bodde vi nästan uteslutande på liknande motell. De var relativt billiga och hade sin charm. Man har ju sett oräkneliga amerikanska filmer med sådana motell. Vid två tillfällen bodde vi på kända hotellkedjor.

Vi hyrde en större Pontiac Lumina och första motellet vi bodde på såg precis ut som man förväntade sig. Motellet låg i markplan. Det fanns ett litet tak över entrédörren och man backade in bilen så nära dörren det gick och öppnade bagageluckan och slapp bli blöt eftersom det regnade den dagen. Men visst, vissa motell var lite skabbiga, men det var lite charmigt.
Citera
Medlem
ImTheMans avatar
Citat:
Oj, vad långt framme du är..

Så en 85-åring får inte ha kontakt med tonåringar. Enligt den ene visste han vem BH då han sett honom innan. Får inte BH hjälpa till med sit-ups?. Han får dock inte göra sexuella närmanden.
"kontakt" ? låt oss läsa polisrapporten.
Citat:
The defendant then intentionally touched ...'s penis over his clothing using the palm of his hand. ... described the touching as a back and forth motion on his penis.
Citera
Avslutad
Citat:
Tänk om BH hjälpte en färgad tonåring ned sit-ups och han kläcker ur sig ” svarting” ( eller något liknande). Den färgade pojken känner sig kränkt. Springer därifrån. Säger till sina föräldrar att BH gjorde sexuella närmanden. Föräldrarna tror på barnet. De polisanmäler händelsen.

Tror att Bosse får börja hänga med NLR på kåken, såg ett program där en av dom var ihop med en shemale när de satt inne tillsammans.
https://en.wikipedia.org/wiki/Nazi_Lowriders
Citera
2019-01-10, 17:45
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det du säger är korrekt.

Men om man nu kan beställa en resa till USA, och bokstavligen ta sig dit.., och leva under radarn utan andra mentala "konstigheter" på plats (vilket ju inte har blivit rapporterat), så kan man knappast åberopa "demens". Dvs han har fungerat heeelt normalt i Florida, förutom taffsandet.

Finns inga andra konstigheter skrivet om honom ifrån Sverige heller..

Det ser nog åklagaren igenom tvärs..

Så demens-försvaret kan Bosse glömma, det kommer bara att duga i tv-soffan hos Skavlan !
(om han kommer sig dit)

Nu var min huvudsakliga utgångspunkt kopplad till att det han påstås ha gjort inte är något bevis för att han gjort så i sitt tidigare liv. En demensutveckling kan medföra en personlighetsförändring som i sig kan verka på olika sätt. Ett sätt är att personen inte förstår att hålla tillbaka sig själv och säga eller göra saker som den inte skulle gjort i normalskick.

Vad åklagaren kommer fram till lär väl visa sig.
Citera
2019-01-10, 17:46
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Han har varken dator eller mobil. Läser du inte vad som skrivs i tråden?

(FB) Bosse Hansson (sportjournalist) bög? 2019: Gripen i Florida för pojktafsande
Ok. Nej jag har inte läst hela tråden. Ber om ursäkt.
Citera
2019-01-10, 17:48
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlerikss
Hans ansikte ut i media i USA, inga höga odds på att något mer offer kommer göra sig hörd.
Killen pratade om Fotbolls-VM 94. Det är som alla normalbegåvade förstår extremt jävla skyhöga odds på att något offer skulle höra av sig nu 24 år senare för att Miamis lokalmedia hänger ut hans bild i ett otroligt lågprofilerat dussinfall. Bosse bor i Florida på vintrarna, känns lite mer sannolikt att eventuella andra offer från närtid gör sig hörda i så fall.

Tänk lite snälla.
Citera
2019-01-10, 17:48
Medlem
volvo 240s avatar
Fy fan.. Hoppas pedogubben får ett rejält amerikanskt straff och får tillbringa resten av sitt liv i amerikanskt fängelse.
Citera
2019-01-10, 17:52
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.E.R.R.L
Håller med till 100%.
Om mitt barn skulle komma hem och sa att det var någon som ville hjälpa honom att träna så hade jag följt med nästa gång och uppriktigt sagt att om han närmade sig mitt barn igen så fanns en stor risk att han kanske skulle kunna råka skada sig.

Det är så som en redig man och far löser " i all välmening" "överdrivet" " rättighet" etc etc
Citera
2019-01-10, 18:00
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
Det finns ingen rättighet där det står att man får tafsa på barn.
Finns ingen normalt funtad vuxen som går fram och pratar med barn som man inte har någon som helst relation till.

Vi har inte riktigt samma rättsystem, så här hade det kanske inte spelat någon roll om det varit ännu mer närkontakt.

En fattig man hade inte gjort något.
Men en man som är berikad med vad man tycker är det finaste som finns, så hade många tagit rättsliga följder för att skydda sina barn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in