Citat:
Ursprungligen postat av
Merci69
Vilket är konstigast??
1. Att en ostraffad 85-åring ( som aldrig varit i kontakt med polisen i liknande fall innan) helt plötsligt blir polisanmäld TVÅ ggr..inom. 1 dygn.
2. Att en ensam 85-åring tar kontakt med tonåringar, två dagar i rad?
Vilket är konstigast?? Självklart skall kontakterna utredas noggrant fast man skall vara försiktig i sitt drömmande. Ensamma personer är utsatta i samhället.
Med den typen av kontakt som skedde så tycker jag ju att bägge sakerna är underliga. Svårt att rangordna dem. Men ingen av de tycker jag tyder på de konspirationsteorier som du är inne på.
1.an kan ju möjligen förklaras med någon form av plötslig psykisk ohälsa där personen inte längre har de spärrar man kanske haft innan.
Eller att det helt enkelt den här gången skedde i USA där man kanske inte är lika okej med att en "Mysig TV-farbror" kommer fram och tafsar någon på snoppen. I Sverige skulle det knappast få ett rättsligt utspel eller hamna i några register. Det skulle, om det anmäldes, hamna i en stor jävla sophög med andra lågprioriterade polisanmälningar som till slut avskrivs i brist på bevis och ingen skulle få reda på det, knappt ens på Flashback.
Logiken går ju emot att han skulle ha blivit ditsatt eller liknande. Dessutom, varför skulle någon göra det? Det är ju knappast så att det är den absolut mest penningstinne person man man kan hitta i Florida, om det nu är någon man vill sätta dit för pengarnas skull...
Jag köper om man försvarar honom för att han inte är fälld ännu, men inte för att han är en "mysig TV-farbror" och "jag gillade honom så på TV när jag växte upp". Det är INTE giltiga skäl för att försvara ett sånt här beteende, ens vid sinnesförvirring.
Att försvara det är att misskreditera offren, och det tycker jag är ännu hemskare.
Om det nu är så att han har antastat två minderåriga personer så ska han naturligtvis stå till svars för det han har gjort. Behöver han vård så ska han väl få det men det viktigaste är ju att han inte kan fortsätta sitt beteende och gå runt och tafsa på barn/ungdomar hur som helst.
Jag vet att det i Sverige funkar så men det SKA inte vara så att man genom att tillhöra en folkgrupp, funktion i samhället eller vara en välkänd person ska ha någon form av frikort för att få bete sig hur som helst. Sen om folkgruppen är nyanlända, om "mysfarbrorn" i fråga refererar sport eller snickrar i TV rutan, om man är polis eller bakar kakor på ett bageri spelar (eller ska i alla fall) inte någon roll.