2019-01-10, 14:02
Medlem
Alltså, hur degenererad var han egentligen? Hur mycket orkar man ens med när man är på fel sida om 80 bast?
Citera
2019-01-10, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Allting är så stort i USA, även bilden här på Bosse. Det var någon där som kände igen honom från TV, om man läser kommentator raderna.

https://coralspringstalk.com/man-arrested-for-lewd-act-on-a-teen-in-a-coral-springs-park-21648

mvh/
Fast han var svensk som kände igen honom.
Citera
2019-01-10, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merci69
Vilket är konstigast??

1. Att en ostraffad 85-åring ( som aldrig varit i kontakt med polisen i liknande fall innan) helt plötsligt blir polisanmäld TVÅ ggr..inom. 1 dygn.

2. Att en ensam 85-åring tar kontakt med tonåringar, två dagar i rad?

Vilket är konstigast?? Självklart skall kontakterna utredas noggrant fast man skall vara försiktig i sitt drömmande. Ensamma personer är utsatta i samhället.

Med den typen av kontakt som skedde så tycker jag ju att bägge sakerna är underliga. Svårt att rangordna dem. Men ingen av de tycker jag tyder på de konspirationsteorier som du är inne på.

1.an kan ju möjligen förklaras med någon form av plötslig psykisk ohälsa där personen inte längre har de spärrar man kanske haft innan.

Eller att det helt enkelt den här gången skedde i USA där man kanske inte är lika okej med att en "Mysig TV-farbror" kommer fram och tafsar någon på snoppen. I Sverige skulle det knappast få ett rättsligt utspel eller hamna i några register. Det skulle, om det anmäldes, hamna i en stor jävla sophög med andra lågprioriterade polisanmälningar som till slut avskrivs i brist på bevis och ingen skulle få reda på det, knappt ens på Flashback.

Logiken går ju emot att han skulle ha blivit ditsatt eller liknande. Dessutom, varför skulle någon göra det? Det är ju knappast så att det är den absolut mest penningstinne person man man kan hitta i Florida, om det nu är någon man vill sätta dit för pengarnas skull...

Jag köper om man försvarar honom för att han inte är fälld ännu, men inte för att han är en "mysig TV-farbror" och "jag gillade honom så på TV när jag växte upp". Det är INTE giltiga skäl för att försvara ett sånt här beteende, ens vid sinnesförvirring.

Att försvara det är att misskreditera offren, och det tycker jag är ännu hemskare.

Om det nu är så att han har antastat två minderåriga personer så ska han naturligtvis stå till svars för det han har gjort. Behöver han vård så ska han väl få det men det viktigaste är ju att han inte kan fortsätta sitt beteende och gå runt och tafsa på barn/ungdomar hur som helst.

Jag vet att det i Sverige funkar så men det SKA inte vara så att man genom att tillhöra en folkgrupp, funktion i samhället eller vara en välkänd person ska ha någon form av frikort för att få bete sig hur som helst. Sen om folkgruppen är nyanlända, om "mysfarbrorn" i fråga refererar sport eller snickrar i TV rutan, om man är polis eller bakar kakor på ett bageri spelar (eller ska i alla fall) inte någon roll.
Citera
2019-01-10, 14:06
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Såg att Bosse greps på ett halvsunkigt motorvägsmotell med mack och 7-Eleven.
Ett typ motell där man parkerar bilen utanför sin egen dörr. Såg ut som på film där dom har snabba anonyma möten

Kändes långt ifrån ett hotell man tillbringar några veckors semester på.

Åkte han runt i Florida och jagade?

Fanns det uppgifter i medi om att Bosse talat om för de tränande unga pojkarna var han bodde?

Eller minns jag fel?

I videosändningen i länken nedan:

https://www.nbcmiami.com/news/local/Swedish-Man-Accused-of-Groping-Teen-at-Park-in-Coral-Springs-504063651.html

Så säger de att han hade spenderat en månad på det hotellet varje år de tre senaste åren. Nu kommer han aldrig att bli tillåten att bo där igen. Verkar vara detta hotellet:

https://www.tripadvisor.se/Hotel_Review-g34153-d240081-Reviews-Studio_6_Ft_Lauderdale_Coral_Springs-Coral_Springs_Broward_Count y_Florida.html

Ser rätt schyst ut, ser inget konstigt i det.
Citera
2019-01-10, 14:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
Dementa människor har ingen uppfattning om tid och rum. De skulle aldrig kunna formulera en sexuell handling, än mindre omsätta en sådan i handling.

Jo, det kan de visst göra. Fullständigt dement blir man inte över en natt, utan det sker stegvis. Det finns dementa människor som har någorlunda uppfattning om tid och rum, kan tvätta sig, hålla tider något sånär, men de har då inte kommit till slutet av sin sjukdom. Jag har arbetat inom äldreomsorgen, med dementa, och har själv varit vittne till dementa personer som tafsat på kvinnor, om vilka deras anhöriga vittnat att de aldrig skulle göra som friska.
Citera
2019-01-10, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guttormen
Har en kompis som hamnade i samma hiss i Rio på 90 talet med Bosse och en lite pojk...
Alltså inte första gången tyvärr. Skillnaden var väl att han försökte få lite "gratismys" denna gången...
Fattar inte varför "dom" måste pilla på småpojkar...
Lätt bortförklaring är väl att vederbörande är sjuk men va fan...
Nu får han nog så mycket mys han vill ha och lite till resten av livet i ett amerikanskt fängelse....

Har du mer detaljerad info om det i Rio?
Citera
2019-01-10, 14:12
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det fetade :

Helt enig med dig.., dock førefaller Bosse att nøja sig med en "public deffender". Syns nu om man riskerar 15 år i amerikanskt fængelse.., så får det "kosta, kosta vad det vill !"

Dvs det lønar sig nog att tømma kontot før att skaffa sig en privat advokat.

Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
För att få lite perspektiv på möjligt straff: I Sverige riskerar man böter eller upp till två års fängelse för sexuellt ofredande. (Se ex.vis https://polisen.se/lagar-och-regler/lagar-och-fakta-om-brott/sexualbrott/). Vanligaste straffet är böter, enligt en undersökning som SvT gjort (https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/det-ar-vanligaste-straffet-for-sexofredande)

I det aktuella fallet med BH i USA talas det om upp till 15 års fängelse. Frågan är, precis som i SvT:s undersökning, vad är det vanligaste straffet? Jag tror fortfarande, innan alla kort ligger på bordet och om han överhuvudtaget fälls, att det sannolika utfallet är böter och inreseförbud på livstid. Det kan till och med bli så att bevisvärdet av vittnesutsagorna är så pass lågt att målet avskrivs helt. Men det blir intressant att följa vad som händer de närmaste dagarna och veckorna.

Det finns inte på kartan att han kommer få i närheten av 15 år i fängelse. Folk i gemen tror att straffen i USA alltid är mycket högre än i Sverige.
Med plea bargains och chans att bli villkorligt frigiven innan 75% (som i Sverige) landar den slutgiltiga strafftiden ofta på svensk nivå eller ibland till och med lägre.
Ja vissa åker dit på galet långa tider, jag vet.
Så läs gärna "alltid" "ofta" och "ibland" innan någon kastar sig över tangentbordet och länkar någon artikel där någon åkt på ett 300 årigt straff för misshandel.
De är hårdare överlag i USA men inte så hårda som folk tror.
Citera
2019-01-10, 14:14
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Han kommenterade inte utan satt bredvid en gammal kollega som lät honom sitta där och inte insåg att Bosses kommentarer gick ut.

Japp. Om jag minns rätt det var det under halvtidsvilan, och de trodde både att webbsändningen körde pausmusik eller annan sändning då.
Citera
2019-01-10, 14:19
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Jag läste en gång en intervju med Bosse där detta med att han inte hade någon familj kom upp.
"Jag tycker inte om barn", svarade han då som någon slags förklaring.
Jag har alltid funderat på det där svaret, vem fan säger så?

Nu visade det sig ju vara långt ifrån sant.
Han tycker visst det om barn, men tydligen på ett väldigt sjukt vis.

Jag funderar på om det där är vanligt, ja bland sportjournalister menar jag?
Jag tänkte då på homosexualitet, och sedan vet man inte vart det kan bära iväg.
Han på Radiosporten som fick någon slags utmärkelse i slutet på förra året.
Nu har jag glömt vad han heter, men han låter som ett fruntimmer.
Citera
2019-01-10, 14:20
Medlem
[quote=DyslexiKungen|66381557]Allting är så stort i USA, även bilden här på Bosse. Det var någon där som kände igen honom från TV, om man läser kommentator raderna.

https://coralspringstalk.com/man-arrested-for-lewd-act-on-a-teen-in-a-coral-springs-park-21648

Jäklar vad gammal han har blivit. Vad var det för nån ordblind rackare som påstod att han blonderat håret? En sån där färg är ganska vanlig på gamlingar.

Sen är jag impad av vilka experter på demens som finns i tråden. De har sett 2 fall och drar tvärsäkra påståenden. Jag tror säkert han har något förstadie till demens och att det bidragit. Och jag tror att det kanske inte var första gången han tafsat lite men kan inte tänka mig att det förekommit i nån stor utsträckning.
Citera
2019-01-10, 14:25
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Jag läste en gång en intervju med Bosse där detta med att han inte hade någon familj kom upp.
"Jag tycker inte om barn", svarade han då som någon slags förklaring.
Jag har alltid funderat på det där svaret, vem fan säger så?

Nu visade det sig ju vara långt ifrån sant.
Han tycker visst det om barn, men tydligen på ett väldigt sjukt vis.

Citat:
Själv tycker han att han borde ha pensionerat sig tidigare från SVT tidigare för att få mer tid för sitt sociala liv.

– Jag tyckte att jobbet var viktigare än det andra och jag trivdes mer med det än att sitta hemma och gulla med tjej och barn. Jag hade lite damsällskap då och då, men när de började snacka om att gifta sig så såg jag mig själv springa omkring med ett skrikande barn nattetid och då sa jag ’nej, nej, nej, adjö’. Jag ångrar inte att inte jag skaffade några barn, för det har jag aldrig varit särskilt förtjust i. Men jag märker på bekanta i dag att de är väldigt förtjusta i sina barnbarn och det är ju rätt svårt att ha om man inte har några barn, säger Hansson.

https://www.expressen.se/sport/profilen-om-varfor-han-sa-svarting-i-radio/

Citat:
Du lever ensam. Har du aldrig längtat efter att få egna barn?

- Nej, faktiskt inte. Så fort någon tjej började prata om barn fick jag panik. Jag kunde inte se mig själv stå och vagga ett gråtande barn i min famn Det var som en värsta mardröm.

https://www.expressen.se/sport/bosse-hansson-om-sin-obotliga-sjukdom/

Citat:
Jag funderar på om det där är vanligt, ja bland sportjournalister menar jag?
Jag tänkte då på homosexualitet, och sedan vet man inte vart det kan bära iväg.
Han på Radiosporten som fick någon slags utmärkelse i slutet på förra året.
Nu har jag glömt vad han heter, men han låter som ett fruntimmer.

Alexander Lundholm, och ja, han är homosexuell.
Citera
2019-01-10, 14:34
Medlem
SoulSurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Är det så djävla svårt med det enkla och raka?

Att karln har tafsat på unga pojkar och att då måste polis och rättsväsende ingripa och göra sitt jobb.

Här gnäller vi att polisen inte klarar att lösa brott och så har vi en djävla massa medborgare som romantiserar i kring brott , en gubbe står och onanerar i en lekpark och avskrivs som en svampplockare som gått vilse, han är så snäll o go.

Svensk polis har det bra med alla förnekare 75% av brotten går ut den vägen resterande 20% åker i sopkorgen och 5% utgör surdegen som förstör hela dagen.

Varifrån har du fått att han har onanerat i parken? Jag kan inte hitta någon sån uppgift, och tydligen inte Broward Sheriff Office heller eftersom det inte finns med i någon åtalspunkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in