Citat:
Det är inte han som skjuter på det. Det är så det fungerar. Dessutom mötet den 18 mars är bara en "Calendar Call", dvs SA (State Attorney) och försvarets advokat träffas i domarens kontor för att kolla hur långt fram båda parter har kommit med sitt respektive arbete. Med stor tur KANSKE man kan komma fram till rättegång datum. I så fall kan rättegång börja 30-90 dagar efter det i BÄSTA FALL, försvaret har dessutom begärt jury så det tar extra tid. Bosse själv kommer inte framträda alls förens i rättegång, han behöver inte ens framträda där men det är ju såklart en fördel att man visar fejset ifall man anser sig oskyldig till brott...
Så har jag också fattat gången i USA. Du är förresten inte amerikansk medborgare så att du har chansen att sitta med i Bosses jury?

Såg i de nya dokumenten att man nämnde "Sentencing Guidelines Scoresheet". Googlade fram detta dokumentet: källa
Som jag fattar det så tröttnade folk i USA på att domstolarna hela tiden dömde ut väldigt låga straff. Därför införde man detaljerade regler för hur olika brott ska bestraffas.
Om jag räknar rätt så ska han dömas till minst 10 års fängelse (?!?) om rätten finner honom skyldig för hans påstådda brott:
Scoresheet på sidan 24:
I. Primary offence: Offense Level för hans brott [800.04(5)(c)] är "7", vilket ger 56 poäng för grundbrottet.
III. Victim injury: 40 poäng för "sex contact".
Subtotal Sentence Points: 56+40 = 96 poäng
IX. Enhancements: "Adult-on-minor Sex Offence" ger x2.
Total Sentence Points: 96 poäng x 2 Enhancement = 192 poäng
Sentence Computation: (192-28) * 0,75 = 123 månader = 10 år (!)
Tillåtet max-straff för 2nd degree felony är 15 år, så det ryms inom ramen.
I. Primary offence: Offense Level för hans brott [800.04(5)(c)] är "7", vilket ger 56 poäng för grundbrottet.
III. Victim injury: 40 poäng för "sex contact".
Subtotal Sentence Points: 56+40 = 96 poäng
IX. Enhancements: "Adult-on-minor Sex Offence" ger x2.
Total Sentence Points: 96 poäng x 2 Enhancement = 192 poäng
Sentence Computation: (192-28) * 0,75 = 123 månader = 10 år (!)
Tillåtet max-straff för 2nd degree felony är 15 år, så det ryms inom ramen.
Detta är bara från en snabb koll i dokumentet, kanske inte funkar så?