Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-30, 10:19
  #1
Medlem
Kundvagnsjoels avatar
Hej,

Har precis kommit ur en magsjuka och magen mår nu bra men nu har jag fått ont i mina leder istället. Jag är i stort sett aldrig sjuk och har egentligen ingen aning om det är normal följd av magsjukan eller vad det kan vara men det gör tillräckligt ont för att jag inte ska kunna ignorera det.

Jag har alltså ont i överkropp. Huvud,nacke-axlar, öron, hals, käkparti samt lite i (nedre)ryggen. Smärtan skulle kunna beskrivas som som växtvärk light.
(Fetmarkerat där smärtan är starkare)

Jag nyser inte eller snorar, och det känns inte heller som om jag har någon feber men ska försöka återkomma med exakt kroppstemp om en stund.

Har jag en till sjukdomsperiod att vänta framför mig eller är det ett normalt efterspel till magsjukan?
Citera
2010-12-30, 11:24
  #2
Medlem
RadikalFails avatar
Antingen så är det p g a magsjukan eller så håller du på att få influensan.
Citera
2010-12-30, 11:29
  #3
Medlem
Kundvagnsjoels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundvagnsjoel
Hej,
...återkomma med exakt kroppstemp om en stund.

36.6 stannade det på. En normal temperatur för mig.
Citera
2010-12-30, 11:32
  #4
Medlem
Kundvagnsjoels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Antingen så är det p g a magsjukan eller så håller du på att få influensan.

Fyfan, så illa får det inte vara!
Men borde jag inte ha feber, svårigheter att äta och andra symtom i så fall?
Citera
2010-12-31, 11:56
  #5
Medlem
Kundvagnsjoels avatar
Idag vaknade jag strax efter 08 med ont i axlar, nacke, käkparti och öron. Fortfarande ingen feber eller andra förkylningssymtom. Biter ihop i en timma innan jag tar lite voltaren salva som jag smörjer in mig med och sen en alvedon på det men det ger ingen effekt så efter en och en halv timma till tar jag en panodil och nu vid 11:30 typ så har äntligen smärtan försvunnit. (Skönt!)

När smärtan väl försvunnit kommer den inte tillbaka förrän nästa morgon. Har aldrig tidigare upplevt problem med smärta i dessa områden. Och jag hoppas fan att det försvinner snart, börjar noja för att det ska vara något permanent.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback