Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-12-29, 22:43
  #1
Medlem
Sovmorgons avatar
Är det inte lite märkligt att ännu en terrorist har uppdagats men det som dn fokuserar på är att polisen underförstått igenom artikeln begått något slags tjänstefel?

http://www.dn.se/nyheter/sverige/polisen-drog-pistol

Helt sjukt!
__________________
Senast redigerad av Sovmorgon 2010-12-29 kl. 22:45.
Citera
2010-12-29, 22:48
  #2
Medlem
Phantom042s avatar
Varfan är Sverige påväg?
Först greps några terrorister för några veckor sen.
Sen spränger sig en kille.
Idag greps några i Danmark och så detta stolpskott.
Sen att de drog pistol, ja big deal? De sköt ju inget ens?

Poliser drog pistol mot mig förra veckan när de stannat mig i bilen för en kontroll. Inte fan gnäller jag för det.
Dock så befinner jag mig i det stora land som han troligen hatar mest.
Citera
2010-12-29, 22:49
  #3
Medlem
Väldigt konstig rubrik på den faktiskt! Tycker att dn brukar vara bättre än aftonhoran, men där ser man...

Helt rätt för övrigt att dra pistol när man ska gripa en terrorist!
Citera
2010-12-29, 22:51
  #4
Medlem
Sovmorgons avatar
Ja eller hur, tro fan man drar tjänstevapnet om man ska gå in i en misstänkt bombmakares lägenhet som vägrar öppna dörren!
Citera
2010-12-29, 22:56
  #5
Medlem
Grizzlybjoerns avatar
Som i tråden i eftermiddags.. Någon som är förvånad?
Citera
2010-12-29, 22:57
  #6
Medlem
Ja det var en jävligt märklig rubrik och ett otroligt missriktat fokus på hela artikeln.

Polisen griper en misstänkt terrorist och journalistsvinet lyckas få det hela att handla om att polisen drog pistol och stannade jättelänge i mannens lägenhet, det säger en del...
Citera
2010-12-29, 23:09
  #7
Medlem
Är jag blind eller är det bara DN som skriver om det här gripandet?
Citera
2010-12-29, 23:10
  #8
Medlem
Hahaha sjukaste jag läst. Moralkärringar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2010-12-29, 23:22
  #9
Medlem
kaffis avatar
Ja det är ju märkligt att en stor del av artikeln handlar om att polisen drar pistol när dom griper en terrorist

Men är inte det lite typiskt Sverige, att man ska vända andra kinden till och prata ut om problemen i stället för att agera
Citera
2010-12-29, 23:51
  #10
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffi
Ja det är ju märkligt att en stor del av artikeln handlar om att polisen drar pistol när dom griper en terrorist

Men är inte det lite typiskt Sverige, att man ska vända andra kinden till och prata ut om problemen i stället för att agera

Det är inte lite typiskt, det är mycket typiskt Sverige.
Citera
2010-12-30, 00:01
  #11
Medlem
MedelLagoms avatar
Hans vän säger:
"– Det står ingenstans i Koranen att man ska döda folk, Allah skulle vara emot det, säger han också."
Alltid samma visa. Det har inget med Islam att göra, koranen är fredlig. Det kunde lika gärna varit en kristen. Är det bara slump att det alltid är en muslim? Folk dödar i profetens namn dagligen överallt och nu även helt öppet i Sverige. Eftersom så många muslimer "missuppfattar" den gode fredlige profeten och hans skrifter så ofta och så oerhört fel så måste muslimer vara en mycket korkat folkgrupp. Inga kristna missuppfattar Jesus och dödar i hans namn.
Citera
2010-12-30, 00:08
  #12
Medlem
kaffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det är inte lite typiskt, det är mycket typiskt Sverige.
Haha, sant. Rubriken tar väl ändå priset enligt mig.
Borde rubriken inte vara något i stil med "Misstänkt terrorist gripen" eller liknande blaha.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback