2016-10-12, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen2k
Vem mer än skogsturken har vita jeans på sig?
Vita jeans i en krämig nyans är hur snyggt som helst om personen bär det rätt... Helvete vad mycket konstigt det är i den här tråden & dessutom förlegat skit.

Väldigt lite tugg om kvalité & vettiga jeans dessutom...
Citera
2016-10-13, 23:32
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekadentasven
Vita jeans i en krämig nyans är hur snyggt som helst om personen bär det rätt... Helvete vad mycket konstigt det är i den här tråden & dessutom förlegat skit.

Väldigt lite tugg om kvalité & vettiga jeans dessutom...
Jävlar vad du överdriver. Vad förväntar du dig? Vad är kvalitetsdenim för dig? Har inte alls postats mycket konstig och förlegad skit här.
Citera
2016-12-22, 15:33
Medlem
MindRewinds avatar
Så här ser mina Lee 101 Rider 19oz ut just NU: http://imgur.com/a/LgJeK

~7 månader, en soak, två tvättar..! Tog ett uppehåll under sommaren och har precis börjat använda dem igen.

Utöver det fynda jag precis ett par Edwin ED-55 Black Selvage för 359kr @SOLO/Emporia (konkurs), fanns storlek 28/32, 29/32, 31/32 för den som är sugen.. 28an tog jag dock, nypris är 1199kr(!). Förjävla najs!
Senast redigerad av MindRewind 2016-12-22 kl. 15:35.
Citera
2016-12-23, 08:49
Medlem
Köpte ett par Ralph Lauren Varick Slim Straight jeans för ett tag sedan.
Bästa köp jag har gjort på länge.
Citera
2016-12-23, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MindRewind
Så här ser mina Lee 101 Rider 19oz ut just NU: http://imgur.com/a/LgJeK

~7 månader, en soak, två tvättar..! Tog ett uppehåll under sommaren och har precis börjat använda dem igen.

Utöver det fynda jag precis ett par Edwin ED-55 Black Selvage för 359kr @SOLO/Emporia (konkurs), fanns storlek 28/32, 29/32, 31/32 för den som är sugen.. 28an tog jag dock, nypris är 1199kr(!). Förjävla najs!

Jävlar vad bra resultat! Snyggt!
Citera
2017-01-14, 20:32
Medlem
barkeepers avatar
Har alltid kört Levis 501. Varierat lite mellan 34/36, 34/34 och 36/34. Har alltid köpt dom så mörka och otvättade som möjligt, och aldrig med förslitningar. Förut har jag kunnat ha dom i flera år, men fy fan vad Levis gått ner i kvalitet. Ett år klarar dom inte längre, dom spricker överallt, och dessutom har dom ändrat 501:an till oigenkännelighet. Dom är för tajta, och varför i all världen skall alla jeans ha stretch nuförtiden? Dom där jävla brallorna kan ju jamma vilken gaydar som helst. Vill man verkligen knalla omkring med jeans så tajta och tunna så man kan räkna pubeshåren? Nej tack. Hej då Levis, hallå......ja hallå vaddå? Vad skall man köpa som är kvalitet? Som tar tid att slita in, och sen kan man ha dom i åratal? Är sarva bra grejor? Denim demon? Nifty?

Har följande krav:

1: slitstarka, hårda jeans som det tar ett tag att bli polare med.
2: otvättade raw denim
3: etiskt tillverkade
4: episk kvalitet i alla detaljer

Jag vill ha raka jeans. Skall sitta åt lagom, men inte tajta. Djupa fickor så man kan rätta till juvelerna utan att behöva gå ner i spagat. Långa så man kan vika upp dom. Blå. Inga slitningar. Inga övertydliga loggor.

Pris under 3000.

Vad säger ni?

Barkeeper
Citera
2017-01-14, 21:07
Medlem
TurboGenerations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Har alltid kört Levis 501. Varierat lite mellan 34/36, 34/34 och 36/34. Har alltid köpt dom så mörka och otvättade som möjligt, och aldrig med förslitningar. Förut har jag kunnat ha dom i flera år, men fy fan vad Levis gått ner i kvalitet. Ett år klarar dom inte längre, dom spricker överallt, och dessutom har dom ändrat 501:an till oigenkännelighet. Dom är för tajta, och varför i all världen skall alla jeans ha stretch nuförtiden? Dom där jävla brallorna kan ju jamma vilken gaydar som helst. Vill man verkligen knalla omkring med jeans så tajta och tunna så man kan räkna pubeshåren? Nej tack. Hej då Levis, hallå......ja hallå vaddå? Vad skall man köpa som är kvalitet? Som tar tid att slita in, och sen kan man ha dom i åratal? Är sarva bra grejor? Denim demon? Nifty?

Har följande krav:

1: slitstarka, hårda jeans som det tar ett tag att bli polare med.
2: otvättade raw denim
3: etiskt tillverkade
4: episk kvalitet i alla detaljer

Jag vill ha raka jeans. Skall sitta åt lagom, men inte tajta. Djupa fickor så man kan rätta till juvelerna utan att behöva gå ner i spagat. Långa så man kan vika upp dom. Blå. Inga slitningar. Inga övertydliga loggor.

Pris under 3000.

Vad säger ni?

Barkeeper

Indigofera är byxan för dig!
Citera
2017-01-14, 21:29
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGeneration
Indigofera är byxan för dig!
Berätta mer
Citera
2017-01-14, 21:47
Medlem
Mounotos avatar
Ta en tur förbi Stivletto (eller besök deras hemsida), du bör finna det du letar efter, jeansälskarens mecka.
Citera
2017-01-14, 22:58
Medlem
TurboGenerations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Berätta mer

De gör fina jeans, påminner lite om gamla Levis. Inte min stil riktigt, men det låter som din.

Enligt deras egen webbsida:
Tillverkade i Europa (främst Portugal), tyger från Europa, Japan och USA.

Rak passform och mycket rå-denim. Priser på ca 2000-2500kr. Märket är svensk såvitt jag vet. http://www.sivletto.nu/sv/varumarken/indigofera.html
Citera
2017-01-15, 10:56
Medlem
barkeepers avatar
Tack skall ni ha.

Någon som har koll på kvaliteten på Sarva?
Citera
2017-01-15, 14:15
Medlem
Litetmongobarns avatar
Hej!

Letar efter ett par rådenim selvedge jeans med hög midja och regular fit. Någon som har något tips?

Tack på förhand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in