Jag undrar vad som hänt med kvaliteten på jeans egentligen?
Har inte använt jeans eller ens ägt ett par på länge förrän för ca två år sedan och har nu förverkat fyra par på den tiden! Köpt lite allt möjligt, Levi's, Lee, Solid och H&Ms vad de nu heter, pris mellan 400 o 1200. Alla har börjat gå sönder redan efter någon månad, typ hål, inte bara i fickfodret utan rakt igenom pga nycklar etc, och redan begynnande slitage i grenen, efter sex månader har de varit obrukbara i alla fall, ingen som helst skillnad mellan märkena. WTF? Visst, som redan nämnts som problem i tråden så har jag ganska muskulösa lår och gillar tighta byxor... man vill ju visa vad man har! Men vad ska man köpa om man vill ha ett par som håller trots detta? Eller finns det något annat knep?
Jag är ju liksom av uppfattningen att jeans ska vara en sorts tåliga arbetsbyxor, Lee-jeansen gick åt när jag klättrade i ett träd för att plocka ner en katt!
Hört att Levi's ska göre en 501 "Classic" som använder originaldenimen. Aldrig sett dem, men det tyder ju på att de fullt medvetna om att det var "bättre förr"!
(Har numer mina nycklar i fodral så det problemet är eliminerat).