2011-02-04, 00:15
Medlem
Poseners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holy-Judgment
Du vill ha lite mer stuprör gissar jag. Som redan tipsats om så kolla in cheap mondays utbud. De gör överlag små(?) brallor, och av stuprörsmodell, men 32 32 är ju inte gigantiskt så du hittar kanske något. De är i alla fall prisvärda (två-tre par för ett par levis) och finns med mycket olika slitningar.

Annars är ju just stuprör ganska inne nu så det borde inte vara svårt att hitta andra märken lite varstans.

Oj, shit. Såg inte storlekarna på jeansen. Syftade på hur dem såg ut.

Nja, klarar mig utan stuprör, utan det kan gärna vara mer raka nertill. Kör Levi's just nu, Slim 519.
Citera
2011-02-04, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Posener

Nja, klarar mig utan stuprör, utan det kan gärna vara mer raka nertill. Kör Levi's just nu, Slim 519.
Hehe ok då missförstod jag dig. Du vill ha raka brallor, lite tightare men ändå inte stupisar. Ska kolla lite..
Citera
2011-02-04, 19:44
Medlem
Kolla in wrangler ace buco. Eller är det för mycket bootcut ändå.

Wrangler håller bra kvalité och brukar ha schysst passform. Äger ett par själv, dock ej ovanstående modell.
Citera
2011-02-06, 22:22
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Tjena dudes,

Jag är på jakt efter ett par nya fräscha jeans och ber nu er om tips.

Det skall sitta relativt tight rakt igenom (men rymma ett par avdankade hockeylår) och vara hyffsat slitna. Skulle vara något i stil med http://shop.nudiejeans.com/data/prod...4237504206.jpg. Jag har storlek 32/32 om det ger er något.

Shot!
Du har ju inte direkt någon jätteröv i alla fall så det borde inte vara några direkta svårigheter, men problemet är att hitta ett par som är riktigt raka idag. Hurdan är din budget? Jag kan i alla fall rekommendera Whyreds modell "Smith", den är väldigt rak i sin utformning.
Citera
2011-02-07, 23:02
Medlem
Gaggias avatar
Tjena! jag äger två par nudie thin finn jeans. tyvärr har jag blivit ganska fet om röven och låren men är fortfarande smal runt knäna och neråt. jag köpte jeansen i strl 33 i midjan men problemet är att de nu känns alldeles för baggy runt knäna och neråt. jag gillar jeans som sitter ganska tajt och de får absolut inte vara vida nere vid foten. hur ska jag få mina byxor att passa min kroppsform? finns det en annan nudie modell som passar mig bättre än just thin finn? väldigt tacksam för svar!
Citera
2011-02-08, 00:42
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaggia
Tjena! jag äger två par nudie thin finn jeans. tyvärr har jag blivit ganska fet om röven och låren men är fortfarande smal runt knäna och neråt. jag köpte jeansen i strl 33 i midjan men problemet är att de nu känns alldeles för baggy runt knäna och neråt. jag gillar jeans som sitter ganska tajt och de får absolut inte vara vida nere vid foten. hur ska jag få mina byxor att passa min kroppsform? finns det en annan nudie modell som passar mig bättre än just thin finn? väldigt tacksam för svar!

Banta.
Citera
2011-02-08, 07:38
Medlem
brianmolkos avatar
Crocker finns de verkligen kvar, jag tycker der ser ut som jag vet inte
Citera
2011-02-08, 22:23
Medlem
intervalls avatar
Finns det liknande som Levis Engineered?
Citera
2011-02-10, 10:24
Medlem
itworkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Crocker finns de verkligen kvar, jag tycker der ser ut som jag vet inte
?
Citera
2011-02-10, 13:59
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itworks
?

Undra ju bara om de fanns
Citera
2011-02-11, 19:45
Medlem
youngsoulrebelss avatar
Citat:

Lee Knox (eller kanske Lee Jegger) kan nog vara något för dig!
Citera
2011-02-21, 05:26
Medlem
Imperors avatar
Jag undrar vad som hänt med kvaliteten på jeans egentligen?
Har inte använt jeans eller ens ägt ett par på länge förrän för ca två år sedan och har nu förverkat fyra par på den tiden! Köpt lite allt möjligt, Levi's, Lee, Solid och H&Ms vad de nu heter, pris mellan 400 o 1200. Alla har börjat gå sönder redan efter någon månad, typ hål, inte bara i fickfodret utan rakt igenom pga nycklar etc, och redan begynnande slitage i grenen, efter sex månader har de varit obrukbara i alla fall, ingen som helst skillnad mellan märkena. WTF? Visst, som redan nämnts som problem i tråden så har jag ganska muskulösa lår och gillar tighta byxor... man vill ju visa vad man har! Men vad ska man köpa om man vill ha ett par som håller trots detta? Eller finns det något annat knep?
Jag är ju liksom av uppfattningen att jeans ska vara en sorts tåliga arbetsbyxor, Lee-jeansen gick åt när jag klättrade i ett träd för att plocka ner en katt!

Hört att Levi's ska göre en 501 "Classic" som använder originaldenimen. Aldrig sett dem, men det tyder ju på att de fullt medvetna om att det var "bättre förr"!

(Har numer mina nycklar i fodral så det problemet är eliminerat).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in