2021-06-10, 08:53
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Är argumentationsfel det enda du kan gå i svaromål med?

Nej, men eftersom ditt argment föll pga faktafel så påpekade jag det så du kan göra om och göra rätt.
Citera
2021-06-10, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Nej, men eftersom ditt argment föll pga faktafel så påpekade jag det så du kan göra om och göra rätt.

Angreppen på Skugges utseende i tråden är på en lägre nivå än hennes egna smaklösheter. De kan kallas faktafel eftersom hon har ett riktigt intressant utseende. Varken fillers eller botox, hon är naturlig och det är alltmer ovanligt bland medelålders kvinnor som framträder mycket i media.
Citera
2021-06-10, 22:40
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woodwardbernstein
Angreppen på Skugges utseende i tråden är på en lägre nivå än hennes egna smaklösheter. De kan kallas faktafel eftersom hon har ett riktigt intressant utseende. Varken fillers eller botox, hon är naturlig och det är alltmer ovanligt bland medelålders kvinnor som framträder mycket i media.
Instämmer helt! Gillar hennes stil som fan och även om jag är trött på att hon måste dra in sin sjukdom i var och varannan text så är det ju så att den så klart också har påverkat henne.

Fattar inte hur folk kan klaga på detta, men det är väl för att alla mediakvinnor numera förväntas se ut som Kajsa Ekis Ekman eller Amanda Schulman.
Citera
2021-06-10, 23:07
Medlem
Citat:
Hon ser ut som en bedagad sönderknullad tjackhora md Hepatit C och utvecklad AIDS. Man ska nog vara bra olevad, oknullad och knäpp i huvudet för att finna hennes utseende intressant.
Citera
2021-06-10, 23:14
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Hon ser ut som en bedagad sönderknullad tjackhora md Hepatit C och utvecklad AIDS. Man ska nog vara bra olevad, oknullad och knäpp i huvudet för att finna hennes utseende intressant.

Ditt sätt att skriva får mig att misstänka att du själv ser ut som ett hemorojd-anus i ansiktet, och helt enkelt är lite avundsjuk. Kanske önskar du själv att du var född som kvinna? Ja, det är bara spekulationer från min sida, men tänkvärt om man vill diskutera utseende.
Citera
2021-06-10, 23:23
Citat:

Ja det är lite märkligt att hennes utseende blir recenserat om de ändå anser att recensionen är så värdelös, borde inte den vara ett enkelt byte i så fall. Men frågan är kan man recensera en recensent?

Och vad gäller botox och fillers så är hon väl inte i behov av det då hon går på kortison?
Citera
2021-06-10, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Ditt sätt att skriva får mig att misstänka att du själv ser ut som ett hemorojd-anus i ansiktet, och helt enkelt är lite avundsjuk. Kanske önskar du själv att du var född som kvinna? Ja, det är bara spekulationer från min sida, men tänkvärt om man vill diskutera utseende.
Du får misstänka vad du vill. Hur fruktbart du nu tycker det är. Att LS ser ut som en påse bedagad skit är dock faktum. Hela världen är full av vackra kvinnor men svenska feminiserade män går igång på LS? Hon är antisex.

Att försvara en person känd för personpåhopp och låg nivå är också obegripligt. Hur kan någon uppskatta något med LS? Hon är obegåvad.
Citera
2021-06-10, 23:27
Medlem
Citat:

+1

Hon är osexigheten personifierad.

Både i personlighet och utseende
Citera
2021-06-10, 23:29
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Du får misstänka vad du vill. Hur fruktbart du nu tycker det är. Att LS ser ut som en påse bedagad skit är dock faktum. Hela världen är full av vackra kvinnor men svenska feminiserade män går igång på LS? Hon är antisex.

Att försvara en person känd för personpåhopp och låg nivå är också obegripligt. Hur kan någon uppskatta något med LS? Hon är obegåvad.

Jag bryr mig inte om människan för fem öre, men att skriva som du gör om hennes utseende visar bara på att du är en mänsklig latrintank.
Citera
2021-06-10, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Instämmer helt! Gillar hennes stil som fan och även om jag är trött på att hon måste dra in sin sjukdom i var och varannan text så är det ju så att den så klart också har påverkat henne.

Fattar inte hur folk kan klaga på detta, men det är väl för att alla mediakvinnor numera förväntas se ut som Kajsa Ekis Ekman eller Amanda Schulman.

Gillar hennes personliga stil, inte lika mycket hennes artiklar. Hon skulle nog vinna på att inte skriva så ofta. Den här senaste recensionen var ett bottennapp. Men det är ju ganska mycket hyckleri i tråden när vissa säger att hon inte borde gå till personangrepp och så gör de själva ner hennes utseende.
Varför nästan alla mediakvinnor över 40 ser ut som weird looking thirtyeightyearsold kan man ju fråga sig men kvinnor blir ju bedömda efter utseendet mer än vad män blir. Jag förväntar mig inte att alla kvinnor i offentligheten ska vara sexiga, varför skulle de vara det? Skugge har helt klart ett intressant utseende och en helt ok stil, här verkar vissa tro att man inte kan kritisera grejer någon har skrivit utan att angripa utseendet.
Citera
2021-06-10, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Ja det är lite märkligt att hennes utseende blir recenserat om de ändå anser att recensionen är så värdelös, borde inte den vara ett enkelt byte i så fall. Men frågan är kan man recensera en recensent?

Och vad gäller botox och fillers så är hon väl inte i behov av det då hon går på kortison?

Var det inte Skugge som slog sig in i bokrecensions-träsket genom att blanda in Björn ranelids överläpp i hans författande? En överläpp som Ranelid påstod sig ha fått honom att överväga att ta sitt liv.

https://www.expressen.se/nyheter/ranelid-fejden/

” En skalpellvass penna stucken rakt in i ett blonderat ego.
Eller: ett litteraturkritiskt lågvattenmärke.
Linda Skugge mot Björn Ranelid är höstens kulturfajt.
Det handlar om en överläpp.
Bland annat.”

(Dock tycker jag att hon var söt på bilden)
Citera
2021-06-11, 00:04
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Var det inte Skugge som slog sig in i bokrecensions-träsket genom att blanda in Björn ranelids överläpp i hans författande? En överläpp som Ranelid påstod sig ha fått honom att överväga att ta sitt liv.

https://www.expressen.se/nyheter/ranelid-fejden/

” En skalpellvass penna stucken rakt in i ett blonderat ego.
Eller: ett litteraturkritiskt lågvattenmärke.
Linda Skugge mot Björn Ranelid är höstens kulturfajt.
Det handlar om en överläpp.
Bland annat.”

(Dock tycker jag att hon var söt på bilden)

Fast vad var det elaka i Skugges recenserande av Ranelids utseende?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in