2004-12-18, 19:26
Bannlyst
Intressant också att hon alltid tar sin egen inkompetens som exempel på typiskt "kvinnliga" egenskaper.

De 99.9% av kvinnorna som i motsats till Linda både klarar av att backa en bil, byta en glödlampa och läsa en karta blir nog inte inspirerade av hennes feminism.
Citera
2004-12-20, 05:06
Medlem
LasVegass avatar
Jag tycker hon är rolig. Önska bara att hon skulle sluta säga "asså" och "liksom".
Citera
2004-12-20, 06:56
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasVegas
Jag tycker hon är rolig. Önska bara att hon skulle sluta säga "asså" och "liksom".
...och "förstårru?"
Citera
2005-05-15, 06:24
Medlem
Hon är med på listan över de 100 mäktigaste i Sverige, lite skrämmande!

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=212740¨

Nu växte väl hennes ego...illa, illa!
Citera
2005-05-15, 12:24
Medlem
Nulles avatar
Jag tror inte att du behöver oroa dig för hennes ego. Det torde vara uppenbart för alla som läst hennes blogg att hon faktiskt har väldigt mycket självdistans och humor.
Citera
2005-05-15, 12:41
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnbåge
Intressant också att hon alltid tar sin egen inkompetens som exempel på typiskt "kvinnliga" egenskaper.

De 99.9% av kvinnorna som i motsats till Linda både klarar av att backa en bil, byta en glödlampa och läsa en karta blir nog inte inspirerade av hennes feminism.

Jag har aldrig förtstått varför Linda kallas feminist. Min uppfattning om en feminist är att en sådan hellre skulle leva på vatten och bröd hellre än att erkänna att hon inte kan backa en bil, byta en glödlampa och läsa en karta. Om Linda dessutom påstår att dessa är "kvinnliga" egenskaper (enligt citat) är hom ju snarare anti-feminist.
Jag har läst mycket av henne och aldrig tyckt att något hon skriver är "feministist". Hon skriver snarare väldigt fritt från hjärtat om allt som hon kommer att tänka på. Att hon sedan skriver om att tex en manlig krönikör tjänar mer än vad hon gör blir väl knappast feminism med automatik bara för att hon är kvinna. Avundsjuka kanske man kan kalla det, men knappast feminism.

Och alla ni "Skugge-hatare". Varför bry sig? Alla hennas krönikor är inte värdelösa. Ibland är dom suveränt roliga.
Citera
2005-05-15, 12:41
Medlem
johnny_viciouss avatar
Självdistans & humor = Linda Skugge...
Citera
2005-05-17, 21:21
Medlem
marcarolos avatar
http://expressen.se/bloggen/linda/#111635550297035870
Linda är ju total rebell och suveränt politiskt inkorrekt.
I dag när alla ska gilla sex är hon emot sex och vågar säga det utan att vara rädd för att bli betraktad som en sur kärring.
Hon vågar säga saker som är hur politiskt inkorrekta som helst. Att han inte vill att manliga dagis"fröknar" ska hjälpa hennes döttrar in på toa. Hur många vågar säga det???
Hon får mig verkligen att skratta högt nästan varje dag.
Citera
2005-05-17, 21:23
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Självdistans & humor = Linda Skugge...

Humor JA - men självdistans är inte rätt ord. Hon är ju helt galen (lika mycket självdistans som Torsten Flinck) Suveränt.

Dagens Skugge:
Den där Sofia Karlsson som han är så kåt på är den värsta typ av brud jag vet. Som ska ha långa samtal och dricka vin och bli kåt. Jag hatar kåta människor.

Sofia Karlsson säger till Anders: Du förundrar mig inte längre, jag förvånas inte. Jag måste alltid ha udd och spänning.
Pratar par om såna där saker? Hörru mannen, du förundrar mig inte längre.

Du förundrar mig inte längre. Finns det verkligen tjejer som säger så? På riktigt?

Jag visste att Anders skulle vara som en småläbbig Ulf Lundell som är kåt på yngre kvinnor.

Alltså, gud vad folk har skumt sexliv. Anders skriver att han alltid varit otrogen. Doften av fitta har lockat honom för mycket. Innan han gick hem till frugan så kletade han in ansiktet med korv! För att inte lukta främmande fitta. Vilken äcklig karl. Och så tog han grus i håret, för att ta bort fittdofterna.
Det är rätt åt dig att du inte fick Sofia Karlsson, din snuskgubbe.

http://expressen.se/bloggen/linda/#111635550297035870
Citera
2005-05-17, 23:08
Medlem
Nulles avatar
Jag ger mig; självdistans var fel ord. Jag har suttit här i en halvtimme och försökt komma fram till vad man ska beskriva henne med för ord i stället.

Äsch, jag nöjer mig med att helt enkelt konstatera att hon har en skönt brutal humor. "Det är rätt åt dig att du inte fick Sofia Karlsson, din snuskgubbe."

Nä, nu är det dags att damma av en riktig humorklassiker, nämligen Skugges underbara recension av Björn Ranelids roman "Kvinnan är första könet":
Citat:
Jag var på samma författarfest som Björn Ranelid en gång. Han satt där med sitt blonda lockiga hår, helt orörlig i en stel pose. Han var brunbränd, renrakad på armarna, iklädd ett LINNE och läppglans. Medan jag läser "Kvinnan är första könet" ser jag ständigt bilden av Ranelid framför mig, där han satt helt stel, i linne och läppglans.

Det här måste vara den sjukaste bok jag nånsin har läst. Björn Ranelid har skrivit en bekännelseroman om sitt liv, sin stora växande läpp och om hur han som 16-åring pippade med en 40-årig kvinna vid namn Anna Ribe. En sak förstår jag inte med Ranelid och det är det här med den växande läppen. "De kallade mig neger", sa han i varenda intervju efter "läpp-boken" Till alla människor på jorden och i himlen kom ut. Alltså, han hade en stor mun och de andra ungarna kallade honom "negern". Ska vi tycka synd om honom för det? Det är så sjukt. Ranelid skriver om tvillingsystrarna Anna (som han pippade) och Greta och det är så ointressant. Greta var lärare på Östra Real och lät nån överklasskille få godkänt trots att han fuskade på ett prov. I dag är den här killen nån höjdare inom näringslivet. Ranelid ringer till och med upp mannen och hotar honom! Liksom, who cares? Vem bryr sig om nån Östermalmsunge fuskade på ett prov? Vem fuskade INTE på proven?

Bokens behållning måste nog vara de otaliga sexskildringarna. Ranelid skriver om sin kuk som reser sig i givakt och om blodet som rusar till. Han beskriver noggrant hur han "tömmer sin säd" i olika kvinnor och han tycker att klitoris påminner om en manick på en moped. Allra bäst är detta stycke: "Jag orkade smeka och slicka på kussimurran hur länge som helst och den doftade och smakade ljuvligt." Sen finns här några riktigt galna kapitel om feminism. Anna var "den första riktiga feministen" som Ranelid mötte. Han tycker att kvinnan ska vara stolt över sin kropp och inte skämmas för att visa sig naken. Det är alla kvinnors plikt att sköta sin kropp.

Till sist blir han riktigt arg: "Många av dem (kvinnorna) tycktes göra sitt yttersta för att vara fula. De klädde sig utan smak och stil och de åt och levde osunt så att de blev tjocka och feta. /.../ Varför skulle dessa översteprästinnor få ta sig rätten att bestämma hur andra kvinnor skulle klä och uppföra sig?" Den här underbara Anna "skulle väl inte behöva vansköta sin kropp och klä sig i säck och aska för att hennes avundsjuka belackare skulle vara nöjda." Nej, varför ska Anna vansköta sin kropp? Herrejisses, vad är det här?

Vem ska läsa det här? Varför då? Vilka läser Ranelids andra böcker? Har inte han storpublik? Blir tanterna som läser honom helt till sig i kussimurran och vill att Ranelid ... Varför heter boken "Kvinnan är första könet"? Varför kvinnan påstås vara första könet framgår inte.

http://kvp.se/index.jsp?a=71837
Citera
2005-05-19, 13:35
Medlem
marcarolos avatar
Dagens (suveränt roligt)
http://expressen.se/bloggen/linda/#111650031452899672

"Jag är grymt avundsjuk. Varför kan inte krönikörer och författare få internationella dealar? Nä för vi ska vara oberoende och omutade. Jag hatar att sitta här och vara omutad. Jag håller på att ruttna bort av bristen på mutor. Jag vill också ha en bra deal. Kom hit alla dealar. Komsi komsi.
Snart startar jag klädmärket Linda eller Linda-doften. Starta tidning tror jag inte ett skit på. Det är som att långsamt ta livet av sig.
Linda är ju ett så klockrent namn. Porrigt liksom.

Nope, nu ska jag sticka till Coop Forum i mina alldeles för tighta Acne 27 och mockasiner och Miss Sixty-jacka.
Ciao.

Sorry Ebba, men det är så roligt att retas lite."
Citera
2005-06-12, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Jag har läst mycket av henne och aldrig tyckt att något hon skriver är "feministist".

Har du provat att inte ligga i koma samtidigt som du läser hennes texter?
I princip allt hon skriver är feministiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in