2011-01-09, 22:26
Medlem
psyjuntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Korkade människor är en sak men att en politiker ens försöker försvara massmord övergår mitt förstånd. Skulle bara hoppas att alla tänkbara MP:are i detta fallet tänker till lite extra inför nästa val. Att de således är villiga att dö likt sina nära och kära i en självmordsbomb för att bombmannen är den som det är mest synd om.

Ursäkta att jag tränger mig på här men jag skulle gärna vilja ha en länk/inskannad bild av artikeln. Ni nationalister har överlag en tendens att överdriva och bygga halmgubbar.
2011-01-16, 23:46
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psyjunta
...

Dilemmat är inte, i det här fallet, den avvikande individens (du som svart i Sverige eller den vita nazisten i Sydafrika) identitetskris, utan majoritetsbefolkningens.

Om du är lika svensk som mig, så känns det som om mina förfäders (jag har släktforskat, och jag bedömer det sannolikt att jag är en ättling till de människor som bosatte sig i Sverige för ca. 6 000 år sedan (enligt vetenskapliga studier så är ca. 80 % av dagens etniska svenskar besläktde med dessa människor)) arbete, och det arv som de efterlämnat mig/oss, blir värdelöst, helt enkelt.

Jag blir illa berörd av detta.

Sen till den sydafrikanska nazisten; nu så är ju Sydafrika lite speciellt också, då boerna faktiskt kan sägas ha en ganska långtgående historisk koppling till regionen. Det ursprungliga folket var Khoisan-folket, som, mer eller mindre, utrotades av de svarta afrikaner som idag utgör majoritetsbefolkningen i Sydafrika. Vita sydafrikaner kan alltså sägas ha rötter som sträcker sig ungefär lika långt tillbaks som de svarta sydafrikanerna, och detta är unikt i Afrika (och du hittar inte heller något motsvarande exempel på svart kolonisering i Europa, av boer/afrikaaner-typ).
Senast redigerad av Lantbruk 2011-01-16 kl. 23:49.
2011-01-24, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dprest
Du verkar ju uppenbarligen inte fattat anda? Haha, det finns inget svensk i teorin eller praktiken. Ar du svensk medborgare ar du svensk, punkt slut. Om du kommer fran Sverige ursprungligen har ingenting med saken att gora.

Jag forstar inte hur du kan inleda inlagget med att saga att du forstatt och sen helt saga emot dig sjalv? Det ar sa ologiskt att det gor ont.

Jag gör dig en tjänst i att inte svara dig så slipper du göra bort dig mer än vad du redan gjort.
2011-02-11, 09:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ndsd
Det var självklart etniska svenskar som utförde terrordåden. Svenskar är kända för och vara pedofiler och nu har de också blivit kända för terrorism.

Haha, du är flashbacks äckligaste musse
2011-02-11, 14:18
Medlem
deyys avatar
Tyvärr så kan inte media skilja på svensk medborgare och en svensk.
Men de flesta i Sverige förstår att det inte är svenskar som begår dessa brott.
2011-02-11, 15:34
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_9
Haha fail på TS. Invandrare med svenskt medborgarskap är svenska medborgare, hur lite du än gillar det TS.

Svenska medborgare är en helt annan sak än "svensk". Jag blir inte somalier för att jag får ett somaliskt medborgarskap - jag blir somalisk medborgare.

Varför jag sedan skulle flytta till jordens rövhål är en helt annan diskussion.
2023-10-14, 19:01
Moderator
Ancistruss avatar
Vi låser den här ganla tråden och hänvisar till:

(FB) När ska svensken vakna?

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in