Citat:
Ursprungligen postat av
NoF8
Mauritz satt 4 år och ca 3 månader. Jag är inte hemma nu men jag ska ta fram vem som satt längst.
Jag har sett att man I ex MAs fall ofta säger/skriver att han är den som suttit längst och så kommer detta "utan någon lagakraftvunnen dom".
Likväl finns det tydligen inte så många artiklar/källor som nämner P3t3r, och det är ju nästan ett lika uppmärksammat fall.
Det som också verkar konstigt är varför ingen av de andra i Tälje suttit längre, åtminstone långt över 3? Det måste de väl ha gjort. Ändå står det att JF var den som suttit längst, efter MA. CA 3.5 år.
Men oavsett så är PL ett bra exempel på det vi var inne på, skador som kan uppstå på så brutalt långa häktningar.
Ja man får sin timma i tårtbiten, och man får träna. Man kan få ha en träningscykel I cellen, om ingen annan vill ha den och det är utanför träningstider gör övriga.
Kosten är okej, alltså sammansättningen. Ofta frukt till maten. Hur många äter en frukt till varje mål på utsidan? Finns även frukt att köpa i kiosken.
Men MA drabbades av brist på D-Vitamin.
Och PL är nog den som jag minns har blivit totalt söndertrasad mentalt. Han fick psykoser och det är därför jag minns det. Förmodligen värre skador än MA.