2018-06-13, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Nej. Jag minns tom hans förhör, det var han som började prata ut med plitarna och blev lite psykiskt sjuk.

Men han satt inte i 4 år.

Skiter i vad han gjorde. Vi pratar häktestid och du har fel.

https://www.lt.se/artikel/stockholm/sodertalje/peter-har-suttit-haktad-langst-i-sverige
Citera
2018-06-13, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Skiter i vad han gjorde. Vi pratar häktestid och du har fel.

https://www.lt.se/artikel/stockholm/sodertalje/peter-har-suttit-haktad-langst-i-sverige
Mauritz satt 4 år och ca 3 månader. Jag är inte hemma nu men jag ska ta fram vem som satt längst.

Jag har sett att man I ex MAs fall ofta säger/skriver att han är den som suttit längst och så kommer detta "utan någon lagakraftvunnen dom".

Likväl finns det tydligen inte så många artiklar/källor som nämner P3t3r, och det är ju nästan ett lika uppmärksammat fall.

Det som också verkar konstigt är varför ingen av de andra i Tälje suttit längre, åtminstone långt över 3? Det måste de väl ha gjort. Ändå står det att JF var den som suttit längst, efter MA. CA 3.5 år.

Men oavsett så är PL ett bra exempel på det vi var inne på, skador som kan uppstå på så brutalt långa häktningar.

Ja man får sin timma i tårtbiten, och man får träna. Man kan få ha en träningscykel I cellen, om ingen annan vill ha den och det är utanför träningstider gör övriga.

Kosten är okej, alltså sammansättningen. Ofta frukt till maten. Hur många äter en frukt till varje mål på utsidan? Finns även frukt att köpa i kiosken.

Men MA drabbades av brist på D-Vitamin.

Och PL är nog den som jag minns har blivit totalt söndertrasad mentalt. Han fick psykoser och det är därför jag minns det. Förmodligen värre skador än MA.
Citera
2018-06-13, 10:07
Medlem
Citat:
Testa och se om du hittar det.
Du använder google som alltid och sedan tror att du är med gänget. Din supernolla
Citat:
Han är den som varit häktad längst i Sveriges historia. Det kanske spelar in.
Nej!
Citera
2018-06-13, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Du använder google som alltid och sedan tror att du är med gänget. Din supernolla

Nej!
Länka det från Google då
Citera
2018-06-14, 23:41
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Skulle Mauritzon ha råkat glömma kola för 30 miljoner? Du tror inte att säljare och köpare skulle saknat dem?
Nä. Nu läser du konstigt. Det har jag inte skrivit någonstans.
Vad jag menar är att de kilon som fanns på båten när de höggs, är troligen inplanterade av polisen.

Och ja, som flera påpekat. Även om du skickar 600 kilo kokain så skulle det märkas om nån snodde 6 kilo av det!!!
Citera
2018-06-15, 00:26
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Nä. Nu läser du konstigt. Det har jag inte skrivit någonstans.
Vad jag menar är att de kilon som fanns på båten när de höggs, är troligen inplanterade av polisen.

Och ja, som flera påpekat. Även om du skickar 600 kilo kokain så skulle det märkas om nån snodde 6 kilo av det!!!
Som jag har förstått det så planterade man inte ens något kokain på båten i Göteborg. Det var väl bara ett helt påhittat beslag.
Citera
2018-06-15, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Som jag har förstått det så planterade man inte ens något kokain på båten i Göteborg. Det var väl bara ett helt påhittat beslag.
Precis, det var det. Det gör det än sjukare. Hade man åtminstone haft lagt dit kola så hade inte försvarssidan kunnat ta dit en tullhund och den inte ens reagerade.

Kruxet med att om de skulle lagt dit det hade blivit när de behövt lämnat in det, då hade polisen i GBG sett det, kanske analyserat det själva. Man hade kunnat fastslå ännu säkrare att det var annat kox då. Även hos NFC. Nu fanns det inget och man kan skylla på massa saker, men det blir inte lika illa men knappast bra för det.
Citera
2018-06-15, 07:40
Medlem
Vilket fall. Åklagaren verkar vara den största skurken totalt empatilös med storhetsvansinne och kass lögnerska.

Det är ju dock lite komiskt att när Svenska rättsväsendet och Polisen ska leka James Bond och MI6 slutar det med total pannkaka vem hade kunnat ana haha historian med judegubben och diamanterna får mig och fundera hade de hittat en riktig judegubbe eller var det en av SSIagenterna som klätt ut sig? vet inte vilket av svaren som är bisarrast

Är Jonas och hans moster på något sätt släkt med gamla knarklegenden Broman från Sandhamnsligan med tanke på hennes efternamn?

Är Mauritz och hans kvinna fortfarande ett par?

Och vem var gubben som tog livet av sig och tog han verkligen livet av sig eller blev han undanröjd

Som nån annan frågade hur gick Kokainet från kakor till pulver? var det ens kokain som dem visade för SVT

Känns som SVT lätt skulle kunna klämma ur några timmar mer ur detta ämne

Funderar på skriva ett brev till Mauritz och önska han god lycka vidare i livet verkar inte vara en dålig person även fast han hamnade i denna knarkhärvan, är det någon här på flashback som känner någon som drar kokain ofrivilligt? det är ett frivilligt val att knarka.
Citera
2018-06-15, 14:46
Medlem
Jag fattar inte hur de räknar i SVT programmet Operation Playa.

Hur i helvete får de 9kilo till att va värt minst 30millar?

Det är inte ens värt 10millar på gatan om man skulle sälja det gram efter gram.

Hur fan räknar dom egentligen ?!
Citera
2018-06-15, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balditroNN
Jag fattar inte hur de räknar i SVT programmet Operation Playa.

Hur i helvete får de 9kilo till att va värt minst 30millar?

Det är inte ens värt 10millar på gatan om man skulle sälja det gram efter gram.

Hur fan räknar dom egentligen ?!
att kokset i hans båt var jävligt rent och sen bankas duktigt innan försäljning?
Citera
2018-06-16, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gg
att kokset i hans båt var jävligt rent och sen bankas duktigt innan försäljning?
Jo iofs, de var väl hämtat direkt från Colombia eller hur de nu va?

Men hur mycket tror du att de bankar det?
Omöjligt att de bankar det så att värdet blir mer än 3 gånger så mycket.
Visst att det som små becknare säljer ligger på 20% , men när det är så stora paket som dom här säljer är det fan omöjligt att dom bankar det till 20-30%.

Då kan ju inte dom andra banka ut det något mer...
Citera
2018-06-16, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balditroNN
Jo iofs, de var väl hämtat direkt från Colombia eller hur de nu va?

Men hur mycket tror du att de bankar det?
Omöjligt att de bankar det så att värdet blir mer än 3 gånger så mycket.
Visst att det som små becknare säljer ligger på 20% , men när det är så stora paket som dom här säljer är det fan omöjligt att dom bankar det till 20-30%.

Då kan ju inte dom andra banka ut det något mer...

Skulle säga rent förutom slaggprodukter tror inte dom bankar de men dom är nog inte så noggranna med slaggen från tillverkningen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in