Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-26, 20:21
  #1
Medlem
AdoRebels avatar
Hej, jag fick min Xperia x10 mini den 23e december i år. Jag har stött på ett problem. Idag när jag pratade i telefon och skulle lägga på, så var mobilen helt svart. Försökte få igång den men det gick inte. Jag trodde att den hade fastnat ( den har gjort det tidigare) och sätts senare på av sig själv.
Denna gång gjorde den inte det. Har prövat att ladda den och koppla in den i datorn, men inget händer. Ska lämna in den imorgon.

Har ni vart med om något liknande? Vad kan det vara?
Citera
2010-12-26, 20:23
  #2
Medlem
Diseaseds avatar
Kan batteriet ha lossnat eller dött?
Citera
2010-12-26, 20:26
  #3
Medlem
Thisismadness.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdoRebel
Hej, jag fick min Xperia x10 mini den 23e december i år. Jag har stött på ett problem. Idag när jag pratade i telefon och skulle lägga på, så var mobilen helt svart. Försökte få igång den men det gick inte. Jag trodde att den hade fastnat ( den har gjort det tidigare) och sätts senare på av sig själv.
Denna gång gjorde den inte det. Har prövat att ladda den och koppla in den i datorn, men inget händer. Ska lämna in den imorgon.

Har ni vart med om något liknande? Vad kan det vara?

Har många kompisar som har Xperia x10 mini och dom har inte stött på problem. Synd att detta hände dig, du får säkert hjälp när du lämnar in den dock. Om detta har hänt tidigare är det ju helt klart ett produktfel.
Citera
2010-12-26, 20:34
  #4
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdoRebel
Har ni vart med om något liknande? Vad kan det vara?
Hade du uppdaterat den innan ...annars kan nog det hjälpa.
Citera
2010-12-26, 21:59
  #5
Medlem
AdoRebels avatar
Yes, jag har uppdaterat den.

Jo. Jag vet att Xperia är en riktigt bra mobil. Många runt omkring mig har den och det har aldrig vart några problem.
Blir nog bara att lämna in den imorn :/
Citera
2010-12-26, 22:04
  #6
Medlem
AdoRebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diseased
Kan batteriet ha lossnat eller dött?


Jag vet inte vart batteriet sitter. Sitter inte det fast?
Citera
2010-12-27, 11:36
  #7
Medlem
Diseaseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdoRebel
Jag vet inte vart batteriet sitter. Sitter inte det fast?

I "vanliga" mobiler sitter det på baksidan under luckan som är där. Ibland händer det väl att det kan lossna om man tappar mobilen i marken eller så.

Ärligt talat har jag ingen aning men att den totaldör borde antingen ha med elektricitet att göra
Citera
2010-12-27, 19:50
  #8
Medlem
AdoRebels avatar
Batteriet går inte att ta loss utan skruvmejsel osv, vilket jag inte hade tillgång till.

Till min förvåning så funkade mobilen i morse!
Min teori är att den måste fastnat på något konstigt sätt, sedan så var jag tvungen att vänta tills batteriet var helt slut. När jag kopplade in den i laddaren i morse så gav den sitt första livstecken, den blinkade rött. Efter en kort stund så gick det att sätta på den!


Ville bara få det sagt. Ifall någon får samma problem så vänta tills batteriet tagit slut.
Citera
2010-12-31, 00:17
  #9
Medlem
BocadilloLocos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdoRebel
Batteriet går inte att ta loss utan skruvmejsel osv, vilket jag inte hade tillgång till.

Till min förvåning så funkade mobilen i morse!
Min teori är att den måste fastnat på något konstigt sätt, sedan så var jag tvungen att vänta tills batteriet var helt slut. När jag kopplade in den i laddaren i morse så gav den sitt första livstecken, den blinkade rött. Efter en kort stund så gick det att sätta på den!


Ville bara få det sagt. Ifall någon får samma problem så vänta tills batteriet tagit slut.

Du vet väl att man bör ladda mobiler/datorer/elektronik fullt ut innan man använder dom första gången? brukar stå de på de första sidorna i manualen.
Citera
2011-01-02, 04:20
  #10
Medlem
AdoRebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BocadilloLoco
Du vet väl att man bör ladda mobiler/datorer/elektronik fullt ut innan man använder dom första gången? brukar stå de på de första sidorna i manualen.

Har lite svårt att tolka det du vill påpeka. Fullt ut? Menar du då tills batteriet visar fullt? Ja det gjorde jag, plus några extra timmar.

Däremot så behöver man inte ladda mobilerna särskilt länge nu för tiden. Förut hade man litium-jon-batterier. Det använder man inte idag, på moderna mobiler dvs.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback