Ojojoj... om jag listade alla olika smörjor och piller jag använt mot acne skulle det ta mycket lång tid. Jag blir så fruktansvärt förbannad på min hud att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Nu har jag i alla fall fått tid hos hudläkaren igen, så vi får väl se vad jag får den här gången.
Det senaste jag provade var Roaccutan (glädjedödarpillren). "Inte vara ute och sola, inte dricka alkohol, inte träna" tjatade tanten om. Det käkade jag i alla fall i ungefär ett år om jag inte minns fel. När det väl började hjälpa fungerade det ruskigt bra. Min hy var finare än någonsin kändes det som. Inte en finne på hela kroppen. Jag fortsatte med behandlingen ett bra tag efter att jag blivit bra, och slutade till slut precis före julen 2004.... några veckor senare såg jag ut som en salami i ansiktet igen

Jag ville bara ta en osthyvel och skala bort den yttersta centimetern av mitt ansikte.
Nu ser det inte så farligt ut längre, men det är fortfarande så att jag stör mig på problemet.
För att summera: Roaccutan är det enda som fungerat för mig. Dessvärre tillhörde jag förstås en av de ytterst få procenten som får uppleva problemet igen efter behandlingen.