2005-06-25, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Du ska äta stora mängder ost, choklad och starka kryddor. Sprit är också bra för acne.

// Roger P.

finns iofs inga vetenskapliga belägg för att ost, choklad, starka kryddor och sprit skulle leda till acne. så ditt sarkastiska inlägg föll platt.
Citera
2005-06-25, 11:33
Medlem
gå till apoteket o köp en tyb stioxyl... 5 eller 10% beroende på hur mycket finnar och pormaskar du har.
Det är det bästa receptfria. OCh det fungerar. Har inte en finne kvar.
Citera
2005-06-27, 11:51
Medlem
Finnar

Jag har lite problem med finnar, inget jätteallvarligt men dom ploppar upp ibland, mest nedanför munnen, mellan ögonen på näsa och panna, och lite på kinderna. Vad kan göras för att bli av med dom? Jag använder nu Garniers Pure Daily Gel Wash, Garnier PureA fuktkräm och Garniers Anti-Spot Pen. Har tidigare provat L300s serie.

Jag har även lite mörkare fläckar i ansiktet från tidigare finnar. Jag vet inte om det är ärr eller inte. Går det bort med tiden och finns det något som i så fall kan skynda på det, n¨ån kräm eller liknande som gör att huden repar sig snabbare?

Tacksam för svar
Citera
2005-06-27, 11:56
Medlem
KillYourGods avatar
Fläckarna efter finnarna kanske tar tid på sig att försvinna om de försvinner alls. Ett tips är annars Stioxyl-kräm från Apoteket. Finns andra märken också med ungefär samma aktiva ingredienser. Fungerar rätt bra faktiskt. Minskar behovet av att klämma ut eländet också. Lycka till.
Citera
2005-06-27, 12:06
Medlem
Finns olika sorters laserbehandling som kan ta bort ärr efter acne. Detta har jag sett på Extreme Makeover. Har även sett annonser i Sverige om detta.
Citera
2005-06-27, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Finns olika sorters laserbehandling som kan ta bort ärr efter acne. Detta har jag sett på Extreme Makeover. Har även sett annonser i Sverige om detta.
Dyrt som attan är det dock. Finns det inget billigare alternativ som man kan prova hemma själv för att åtminstonde bleka dem lite?
Citera
2005-06-27, 12:39
Medlem
KillYourGods avatar
do-it-your-self-plastikkirurgi? låter riskabelt
Satsa på att skaffa en bra salva/kräm etc. som inte ger dig fler finnar (och i förlängningen ärr om du klämmer dom) åtminstone.
Citera
2005-06-27, 12:59
Medlem
äppelkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Once
Jag har lite problem med finnar, inget jätteallvarligt men dom ploppar upp ibland, mest nedanför munnen, mellan ögonen på näsa och panna, och lite på kinderna. Vad kan göras för att bli av med dom? Jag använder nu Garniers Pure Daily Gel Wash, Garnier PureA fuktkräm och Garniers Anti-Spot Pen. Har tidigare provat L300s serie.

Jag har även lite mörkare fläckar i ansiktet från tidigare finnar. Jag vet inte om det är ärr eller inte. Går det bort med tiden och finns det något som i så fall kan skynda på det, n¨ån kräm eller liknande som gör att huden repar sig snabbare?

Tacksam för svar
Propylenglykol ska göra så att huden repar sig lite snabbare. Enligt läkare. Det är alltså hudkräm som du smörjer på.
Citera
2005-06-27, 13:02
Medlem
KillYourGods avatar
propylenglykol? intressant. har du mer info om detta?
Citera
2005-06-27, 20:24
Medlem
äppelkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillYourGod
propylenglykol? intressant. har du mer info om detta?
Tja, inte så mycket.
Här kan du läsa om några olika preparat.

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...POBUU91KVVERT1
http://www.propyless.nu/propylenglyk...englykol.shtml

Jag fick det utskrivet när jag käkade Roaccutan. Enligt min läkare så skulle det ha pealande effekt, vilket skulle göra att huden kommer igen snabbare. Det har även återfuktande och antibakteriell effekt.

EDIT: Funkade visst inte så bra att länka till sökresultat i fass. Men sök på propylenglykol i substans-rutan i fass-länken.

EDIT2: Vet inte om det finns receptfria preparat, men det borde det ju göra med tanke på att det i princip inte har några biverkningar. När jag frågade läkaren varför det var receptbelagt så svarade hon att det var för att det skulle gå under högkostnadsskyddelet. Lite märkligt...
Citera
2005-07-17, 15:22
Medlem
Malmsteens avatar
Bort med finnar - Erat sätt som inte innebär bieffekter

Som topic låter

Vilket ä erat personliga bästa sätt att bli av med finnar som inte innebär biverkningar?

För min del har sol hjälp något extremt, dock bara temporärt, tyvärr. Att lufta ställena med finnar har också hjälpt.

Sedan att undvika att supa två dagar i rad har gjort susen det med
Citera
2005-07-17, 15:28
Bannlyst
Jag slutade att använda tvål på hela kroppen undantaget under armarna och på händerna. Inte en enda finne har jag fått sen dess, typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in