2007-05-29, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pqp
basiron 5% och 10%
Vad innebär procenttalet?
Tror ni att man kan använda Basiron + Clearly Gone samtidigt?
Citera
2007-05-29, 21:52
Medlem
ikhs avatar
Borde inte medicinering fungera bättre om man har sånna ordentliga finnar att man måste ha hjälpmedel för att suga ur dem.

Fråga din läkare om roaccutan.

/mvh Ikh
Citera
2007-05-29, 21:59
Medlem
ikhs avatar
Bahmut, får du inte roacuttan utskrivet av din läkare finns det att hitta rätt lätt på internet. För en inte allt för jävlig peng.

/mvh Ikh
Citera
2007-05-29, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikh
Borde inte medicinering fungera bättre om man har sånna ordentliga finnar att man måste ha hjälpmedel för att suga ur dem.

Fråga din läkare om roaccutan.

/mvh Ikh

Nej nej. Det är inte så illa. Men när jag får en finne skulle det vara schysst att kunna suga rent istället för att klämma den.
En spruta skulle nog funka, var hittar jag en sån med ganska tjock nål?
Citera
2007-05-30, 06:38
Medlem
MobileFreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Glas
En spruta skulle nog funka, var hittar jag en sån med ganska tjock nål?
Fråga dom i dopingforumet
Citera
2007-05-30, 09:45
Medlem
Logistics avatar
Ni som verkar kunna dehär, hur får man bukt med pormaskar och annan skit i hyn?
Citera
2007-05-30, 14:49
Bannlyst
För att motverka acnen så ska du knoppra sönder dom. Precis som roger person säger så ska man dricka mycket sprit och käka godsaker.
Citera
2007-05-30, 15:41
Medlem
MMysterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simmarn_2004
Just nu behandlar jag ansiktet såhär:

Morgon: Tvättar ansiktet med hett vatten+dalacin

Mitt på dagen: Loreals återfuktande kräm

Kvällen: Tvättar ansiktet med hett vatten+dalacin

Låter detta bra?

Nej,
hett vatten tar bort hudens naturliga oljor, använd istället ljummet vatten och återfukta med Loreals ansiktskräm efter du lagt på dalacin och låtit det sjunka in i huden ett par minuter.

Sen skulle jag rekommendera att du införskaffar en ansiktstvätt, gå in på Apoteket och köp Neutrogenas till en start.

Morgon: Neutrogena ansiktstvätt + dalacin + loreal ansiktskräm

Kväll: se ovan

Problemet om du inte återfuktar efter dalacin är att din hud kommer börja fjälla för att den torkar ut huden, en ansiktskräm kommer hålla din hud i schack.
Citera
2007-05-30, 15:45
Medlem
MMysterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logistic
Ni som verkar kunna dehär, hur får man bukt med pormaskar och annan skit i hyn?

Problemet kommer aldrig försvinna utan ett läkemedel likt roaccutan, men inte ens det kan garantera dig problemfri hy. Acne är genetiskt betingat och en sjukdom, en försäljare kan sälja på dig de mesta men man kan inte bota en hudsjukdom med ansiktstvättar (generellt). Besök en hudläkare som kan hjälpa dig. Får du inte tid på ett tag så; införskaffa en punktbehandlingsprodukt med benzyl peroxide och smörj på försiktigt i början (2-3gånger/veckan) och sen kan du successivt öka dosen tills du använder det varje dag. Glöm inte att återfukta huden med hjälp av mycket vatten och en ansiktskräm.
Citera
2007-05-30, 15:54
Medlem
MMysterys avatar
Det där gör mer skada än nytta. Finnar är en del av oss, behandla din hud på ett korrekt sätt så minimerar du dom men kan du fortfarande inte klara dig utan vill fortfarande suga ut dom så besök en läkare som tar hand om de.
Citera
2007-05-30, 16:02
Medlem
MMysterys avatar
I enkla termer är procenttalet hur pass stark krämen är.

5% och 10% har samma effekt mot acne - skillnaden är att 10% torkar ut huden mycket mer, därför ska man välja 5% före 10% alla dagar i veckan.

Men för guds skull folk, ta inte hand om era problem med acne på egen hand. Att expermintera och köpa saker från internet som man bara läst om är tjänstefel, de skriver och gör vad som helst för att ni ska köpa deras produkter. Allt i vinstsyfte. Kontakta istället en hudläkare som kan ta en titt på din hud och skriva ut recept. Underskatta dom inte, de är deras yrke och uppgift att hjälpa er.
Citera
2007-05-30, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MMystery
Kontakta istället en hudläkare som kan ta en titt på din hud och skriva ut recept. Underskatta dom inte, de är deras yrke och uppgift att hjälpa er.
Jag har inte så mycket att jag skulle få något recept utskrivet, jag har bara en del "polisongfinnar".
Nåja, vi får väl se hur/om Clearly Gone fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in