2005-12-19, 23:30
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudeheaven

Lok försvann rätt fort han/dom oxå. Vad hände?
Dom la ner. Jag har för mig att dom sa att dom hade uppnåt det dom ville med bandet. Sångaren sjöng/sjunger i Rallypack nu.
Citera
2005-12-20, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fleurety
Nån som vet vad gamle Hassel gör nu?

Lars-Erik Berenett alltså.

Pensionär?

Rykande aktuell är han i van Veeteren-filmen Borkmanns punkt med bl.a Sven Wollter som släpptes på DVD i dagarna. I SVT:s nyligen visade "Kommissionen" hade han också en roll, liksom i TV-serierna "Ivar Kreuger" och "Skilda världar", där även hans son Matti medverkade.
Så nog är han igång alltid, född 1942 för övrigt.
Citera
2005-12-20, 09:07
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Dom la ner. Jag har för mig att dom sa att dom hade uppnåt det dom ville med bandet. Sångaren sjöng/sjunger i Rallypack nu.

Framförallt gav de ut en skiva (eller om det var mer än en?) som inte alls sålde eller fick någon uppmärksamhet.
Citera
2005-12-21, 11:13
Medlem
Dannybois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn

Martin Westerstrand som han heter är även motorjournalist i Slitz och testar bilar varje månad.
Citera
2005-12-21, 14:23
Medlem
Är det någon som vet hur man kan gräva upp lite gamla stories?

Nu tänker jag på tex på när Ingela Agardh var ihop med någon alkis i Härnösand på 60-70-talet. Han gjorde en smash&grabkupp mot en guldsmedsaffär där och kastade alla guldklockor med mera i en av kanalerna som rinner genom staden. Ingela satt med honom och fiskade guldklockor senare vid gripandet. Är det några fler än jag som har känningar i Härnösand och kan få detta bekräftat?

Lokaltidningarna hette då Västernorrlands Allehanda och Nya Norrland.

Det är lite svårt att få fram notiser om det inträffade utan att ha nogrannare tid för händelsen.

Är det någon som vet närmare eller känner igen detta?
Citera
2005-12-21, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totte

Nu tänker jag på tex på när Ingela Agardh var ihop med någon alkis i Härnösand på 60-70-talet. Han gjorde en smash&grabkupp mot en guldsmedsaffär där och kastade alla guldklockor med mera i en av kanalerna som rinner genom staden. Ingela satt med honom och fiskade guldklockor senare vid gripandet. Är det några fler än jag som har känningar i Härnösand och kan få detta bekräftat?

Det är lite svårt att få fram notiser om det inträffade utan att ha nogrannare tid för händelsen.

Frågan är så intressant att du borde starta en egen tråd i ämnet.
Citera
2005-12-21, 15:11
Medlem
Jag vill ha lite mer kött på benen först. Det verkar dock vara gansk känt i den staden, men lite "Hysch-Hysch"-faktor över det hela.
Likadant som med "Ann Lindh-ryktena".

Det måste vara någon sorts norrlandsretorik bakom det hela. Folk här uppe skvallrar inte så mycket.
Ungeär som att de vill hålla det inom "familjen".
Citera
2005-12-23, 11:48
Medlem
Just D?

Wille har man ju sett, men vart tog Gurra G och Pedda Ped vägen?
Citera
2005-12-23, 13:39
Medlem
Dannybois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroko
Wille har man ju sett, men vart tog Gurra G och Pedda Ped vägen?

Var inte nån eller båda av dom med i ett band, som jag tror hette Sverige, för nåt år sedan?
Citera
2005-12-23, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannyboi
Var inte nån eller båda av dom med i ett band, som jag tror hette Sverige, för nåt år sedan?

Svensk Country, har ej hört dock.

En av killarna skrev en bok med lite "Jeevesvibbar". Sa han själv.
Citera
2005-12-23, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totte

Intressant.

Vi måste hålla liv i detta. Jag är från regionen, dock ej från H-sand, som är en väldigt vacker stad f ö.
Citera
2005-12-24, 09:37
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannyboi

Dom hade en "halvhit" med låten "Skaffa hund"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in