2005-02-28, 16:36
Medlem
embras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HA.
---------------------
http://www.astud.chalmers.se/lisahl98/text.htm

"Lisen Arnell (Ebba) träffade han av en slump för ett par år sedan och då pluggade hon till lärare, men det är också den enda han vet något om.
"

http://www.carlssonsskola.se/mellanstadieklubben.htm

Vi som arbetar här är Patrik Agerkrans, , Lisen Arnell, Sergio Louro och Henrik Andreasson.

Finns även en Lisen Arnell Nordling ifall man söker på hitta.se, min gissning är att hon faktiskt gått och gift sig

Google människans bästa vän

Haha, Lisen är en god vän till mig, precis lika skön på riktigt som i Ebba & Didrik.
Jobbar mycket riktigt i skola och är gift sedan i somras.
Citera
2005-02-28, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av embra
Haha, Lisen är en god vän till mig, precis lika skön på riktigt som i Ebba & Didrik.
Jobbar mycket riktigt i skola och är gift sedan i somras.

Vilken detektiv jag är

"precis lika skön på riktigt som i Ebba & Didrik"
Får väl dock hoppas på att hon utvecklas mentalt sedan serien spelades in iallafall.....
Citera
2005-02-28, 18:12
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HA.
Vilken detektiv jag är

"precis lika skön på riktigt som i Ebba & Didrik"
Får väl dock hoppas på att hon utvecklas mentalt sedan serien spelades in iallafall.....

Ebba var ganska charmig, men vad hände egentligen med Yrla? (Johanna Friberg). Den sötaste rödtotten på den här sidan Molly Ringwald.
Citera
2005-02-28, 22:22
Medlem
Dexters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tippi Hedren
Ebba var ganska charmig, men vad hände egentligen med Yrla? (Johanna Friberg). Den sötaste rödtotten på den här sidan Molly Ringwald.

Den serien skulle jag gärna vilja se i repris. Minns Yrla med välbehag...
Citera
2005-03-02, 15:55
Medlem
Dean Keatons avatar
Gotländska hallåan

Vart tog Malin Peterson vägen?

Den lilla gotländska läckerbiten med den pikanta dialekten var ju på väg att bli riktigt stor på TV (Femman?) i slutet på nittitalet, men försvann spårlöst, i alla fall från min åsyn.

Någon som vet?
Citera
2005-03-02, 15:56
Medlem
Dean Keatons avatar
sorry!

Ibland ska man googla innan man frågar....
Citera
2005-03-03, 13:01
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dean Keaton
Ibland ska man googla innan man frågar....

Vad hade hänt då?
Citera
2005-03-03, 14:48
Medlem
Mr_Blisss avatar
Försöker med en svår en då.
Vad hände med Ardis. Ni vet hon som sjöng temat till två Hamiltonfilmer. Var "på väg att bli stor" i början på 90-talet.
Citera
2005-03-03, 16:19
Medlem
Tillägg:

Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Bliss
Försöker med en svår en då.
Vad hände med Ardis. Ni vet hon som sjöng temat till två Hamiltonfilmer. Var "på väg att bli stor" i början på 90-talet.

Såg henne i Åre på afterskin för några år sedan vill jag minnas, hon sjöng sina gamla hits för att få ihop pengar till brödfödan.

Edit:
Hittade en "recension" på nätet från -99, det kan ha varit i de krokarna jag såg henne.. Det kan förresten också ha varit i Sälen på Fjällis när jag tänker efter..

Ardis på Country Club, Åre den 26 / 3 1999 Den här konserten var mycket bra. Ardis hade ett bra kompband med sig, och hon bjöd på sig själv, under den korta konserten. Kompbandet spelade ett antal coverlåtar, både före och efter Ardis uppträdande. Konserten med Ardis, bestod av fem låtar. En blandning av gammalt matrial, och Bob Marleylåten "No women, no cry". Trots att den var kort, gjorde hon allt för att hålla igång publiken. Ardis har en mycket karakteristik sångröst, som väl lämpar sig för att sjunga soul, funk och reagge. Tyvärr har det blivit tyst om henne, på sistone. Hennes senaste skiva, blev ingen större succé. Men hon fortsätter att sjunga i sin egen stil. Det var mycket publik, och dom flesta verkade nöjda av kvällen. Alla verkar ha blivit nöjda att få höra henne sjunga "Shotgun", som är hennes bästa låt. Positivt att hon använde ett levande kompband, istället för "sing-back" ( förinspelad musik ).
Citera
2005-03-03, 16:51
Medlem
Mr_Blisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Såg henne i Åre på afterskin för några år sedan vill jag minnas, hon sjöng sina gamla hits för att få ihop pengar till brödfödan.

Ajajaj. Den dag en artist får spela i Åre för att få ihop pengar så har man verkligen åkt pulka i nedförsbacken.
Citera
2005-03-04, 13:41
Medlem
Dean Keatons avatar
Malin

Citat:
Ursprungligen postat av Reverent Mishap
Vad hade hänt då?

Då hade jag sett att på något annat forum hade någon berättat att hon fortfarande jobbar med TV, men uteslutande bakom kameran
Citera
2005-03-07, 18:32
Medlem
Monikas avatar
Kajsa Melgren

Jag hörde att hon var servitris på en bar i Australien. Bondi beach. En kompis hade tydligen sett henne där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in