Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Bliss
Försöker med en svår en då.
Vad hände med Ardis. Ni vet hon som sjöng temat till två Hamiltonfilmer. Var "på väg att bli stor" i början på 90-talet.
Såg henne i Åre på afterskin för några år sedan vill jag minnas, hon sjöng sina gamla hits för att få ihop pengar till brödfödan.
Edit:
Hittade en "recension" på nätet från -99, det kan ha varit i de krokarna jag såg henne.. Det kan förresten också ha varit i Sälen på Fjällis när jag tänker efter..
Ardis på Country Club, Åre den 26 / 3 1999 Den här konserten var mycket bra. Ardis hade ett bra kompband med sig, och hon bjöd på sig själv, under den korta konserten. Kompbandet spelade ett antal coverlåtar, både före och efter Ardis uppträdande. Konserten med Ardis, bestod av fem låtar. En blandning av gammalt matrial, och Bob Marleylåten "No women, no cry". Trots att den var kort, gjorde hon allt för att hålla igång publiken. Ardis har en mycket karakteristik sångröst, som väl lämpar sig för att sjunga soul, funk och reagge. Tyvärr har det blivit tyst om henne, på sistone. Hennes senaste skiva, blev ingen större succé. Men hon fortsätter att sjunga i sin egen stil. Det var mycket publik, och dom flesta verkade nöjda av kvällen. Alla verkar ha blivit nöjda att få höra henne sjunga "Shotgun", som är hennes bästa låt. Positivt att hon använde ett levande kompband, istället för "sing-back" ( förinspelad musik ).