2016-07-30, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Har nyss lyssnat på Stonecake och undrar vad de grabbarna gör idag? En är visst musiklärare men de andra? Och vad pysslar Webstrarna med? Och Jakob Hellman? Och Pontus och amerikanerna?

Petter Eklund (Webstrarna) är numera frilansskribent och författare. Skriver mest om arkttektur och antikviteter. Skrev f ö den eminenta boken På spaning efter gruvlavar om gruvor i Bergslagen (betydligt mer underhållande och intressant än vad man vid första anblick kan tro).
Sten Tjäder (Webstrarna) brukade iaf arrangera Uppsala Reggaefestival. Annars i krögarbranschen.

Pontus Holmgren från Pontus och Amerikanerna är skribent/journalist.
Citera
2016-08-01, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Har nyss lyssnat på Stonecake och undrar vad de grabbarna gör idag? En är visst musiklärare men de andra? Och vad pysslar Webstrarna med? Och Jakob Hellman? Och Pontus och amerikanerna?

vasa i pontus och amerikanarna är både manus- och bokförfattare:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lars_Yngve_Johansson
Citera
2016-08-08, 15:15
Medlem
Isnatts avatar
Åke Cato, tänkte passa på att höra om nån vet hur det är med karln?
Läste hans blogg en del förut innan jag tröttnade på bloggar och den är väldigt rolig, torr och underfundig, bra!
Måste ge några snabba 'Catos':
Ensamstående äldre herre är en dikt av Hjalmar Gullberg. Läs den, den är bra. Tror jag, jag har inte läst den.

Det påminner mig om Malte Lindemans ormtjusare i Kivik, han som inte hade fått tag i några ormar utan fick berätta hur långa di var.

I Trelleborg, som spalten i sin barndom understundom besökte hade man i min barndom och i stadsparken en säl som hette Isak. Han var rätt nöjsam att beskåda där han sam i sin svarta kostym, men då han utgjorde stadens enda nöjesliv tröttnade vi snart på djuret.

Men nu har han inte skrivit på ett tag, senaste inlägget var på senvåren och handlade om en olycka med rollatorn
https://acato.wordpress.com/
Citera
2016-08-08, 15:19
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Åke Cato, tänkte passa på att höra om nån vet hur det är med karln?
Läste hans blogg en del förut innan jag tröttnade på bloggar och den är väldigt rolig, torr och underfundig, bra!
Måste ge några snabba 'Catos':
Ensamstående äldre herre är en dikt av Hjalmar Gullberg. Läs den, den är bra. Tror jag, jag har inte läst den.

Det påminner mig om Malte Lindemans ormtjusare i Kivik, han som inte hade fått tag i några ormar utan fick berätta hur långa di var.

I Trelleborg, som spalten i sin barndom understundom besökte hade man i min barndom och i stadsparken en säl som hette Isak. Han var rätt nöjsam att beskåda där han sam i sin svarta kostym, men då han utgjorde stadens enda nöjesliv tröttnade vi snart på djuret.

Men nu har han inte skrivit på ett tag, senaste inlägget var på senvåren och handlade om en olycka med rollatorn
https://acato.wordpress.com/
Såg honom för ett par veckor sedan. Han såg tyvärr rätt skröplig ut...
Citera
2016-08-10, 02:36
Vad hände med killen som ljög om att han hade en doktorshatt? Han var någon som drev upp börsen och sen kraschade allt.

Vad hände med löpartjejen som var så smal och hade en ätstörning? Hon såg härdad ut och helt torr i ansiktet och minst 10 år äldre än vad hon var.

Vad hände med killarna som var med i sommarprogrammet Hajk? De hette Morgan och Lasse där, tror jag.
Citera
2016-08-10, 09:25
Medlem
kryptonits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Vad hände med killen som ljög om att han hade en doktorshatt? Han var någon som drev upp börsen och sen kraschade allt.

Refaat El-Sayed har en egen tråd:
(FB) Tråden om skojaren Refaat El-Sayed

Citat:
Vad hände med löpartjejen som var så smal och hade en ätstörning? Hon såg härdad ut och helt torr i ansiktet och minst 10 år äldre än vad hon var.

Finns info tidigare i denna tråd om Sara Wedlund
https://www.flashback.org/sok/wedlun...&t=140165&so=d
Citera
2016-08-10, 09:55
Medlem
zepofans avatar
Citat:

Vad hände med killarna som var med i sommarprogrammet Hajk? De hette Morgan och Lasse där, tror jag.
Morgan Alling kan du väl knappast ha missat vad han håller på med och Lasse Beischer jobbar med teater enligt wikipedia.
Citera
2016-08-10, 12:45
Medlem
Loxuss avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Morgan Alling kan du väl knappast ha missat vad han håller på med och Lasse Beischer jobbar med teater enligt wikipedia.

Och sommarprogrammet hette Tippen.
Citera
2016-08-10, 13:14
Tack för era svar!

Tippen hette det, ja.
Citera
2016-08-20, 19:02
Medlem
Skorpion76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Den svarta tjejen i Klassliv (Bullen), heter Clarissa Krabbe idag och hon ser inte så dum ut

http://www.clarissakrabbe.se/
Hon var riktigt söt!
Citera
2016-08-21, 11:41
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpion76
Hon var riktigt söt!

Och inte har hon åldrats nåt
Citera
2016-08-21, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Och inte har hon åldrats nåt

Fast bilderna på den där sajten är nog rätt gamla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in