Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Dan Hylander var gigantisk ca 1982-83, Sveriges svar på Jackson Browne. Tyvärr kom han in i sluttampen på den musikstil han spelade (singer-songwriter/västkust), så det gick snabbt utför. Folk idag minns honom inte, men han var lika stor som Ulf Lundell en period. Såg honom live en gång, lite hippie-stämning. Han hade Anne-Lie Rydé i bandet, hon breakade väl lite grann via Hylander.
Han är inte så storvuxen, nej.
Undrar vad han försörjer sig på idag.
- F.G
Mycket bra sammanfattning och motiverad fråga. Gammal fråga (juli 2006) men nu börjar det hända saker. Jag citerar Wikipedia:
Citat:
2007 lämnade Hylander Sverige och flyttade till Riberalta i norra Bolivia.[1]
Höst/Vinter 2009 satte Dan samman sitt första band, kallat Orkester, på drygt 20 år och turnérade flitigt och framgångsrikt.
Onsdagen den 13 oktober 2010 blev historisk. Då gick Dan Hylander in i studio med sin handplockade och eminenta Orkester. Dessa är förutom Dan själv, Janne Bark, Johan Hängsel, Tomas Pettersson, Nilla Nielsen, Bobby Djordjevic och Jannike Stenlund.
Den 19 januari 2011 släpps albumet "Den försenade mannen".
Bolivia? Var jag inte förbjuden att använda en viss smiley så skulle jag använda den här.
För övrigt verkar hela slutet av artikeln på Wikipedia vara skriven av Hylander själv, eller någon till honom närstående. Anyways, plattan blir säkert försenad men det ska bli kul att höra hur han låter idag.