2018-03-01, 09:35
Medlem
NygammalValss avatar
Elin Ek, aka Grynet?
Citera
2018-03-01, 10:04
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Elin Ek, aka Grynet?
Jobbar med Radio(Bla p4, karlavagnen) och driver en feministisk agenda
Citera
2018-03-10, 17:43
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Återgäldar ditt tack efter en lagom lång konstpaus. Det känns alltid upplyftande att kunna bistå en FB-kollega med rotande i minnenas skrymslen!

Jag har inte ännu orkat avnjuta mer än några bitar för att få 30 år gamla minnesbilder bekräftade. Skådespelararbetets kvalitet vill jag inte yttra mig om, men de "kulturkrockar" som serien uppenbarligen vill försöka skildra känns fullkomligt irrelevanta idag.
Jag tackar för "biståndet". Det här med "kulturkrockar" i serien, ja. De är, sett i dagens perspektiv, ganska lättsamma, närmast komiska. Som när Pete (Jesse Birdsall) kommer till Sverige och beställer "chips" på en vägkrog och får tillbaka en påse grillchips innan den hjälpsamme knutten Kjell (Kjell Bergkvist) kan tala om att i Sverige kallas det som han vill ha för "pommes frites".

Eller när samme Pete, iklädd badbyxor, blir sisten in i bastun men stänger hastigt igen bastudörren när han upptäcker att de andra är nakna. Varpå han tar av sig badbyxorna för att åter gå in, men då bara för att upptäcka att de andra också har tagit på sig sina badkläder. Då han stängt igen bastudörren en andra gång ropar han till de andra "on or off ??". De ropar "off" och allt klaras ut.

Finns kanske andra exempel i serien också. Men det är dessa jag kommer ihåg.
Senast redigerad av Celeron 2018-03-10 kl. 17:47.
Citera
2018-03-29, 21:42
Medlem
Ninjors avatar
Vad gör Ro-Cee idag?

"Gettin' all the babes": https://www.youtube.com/watch?v=LTQ6kGLGubo
Citera
2018-04-11, 09:28
Medlem
cosmic_dancers avatar
Johan Palm från idol? Ja egentligen de övriga från idol också som skulle slå igenom stort och bli världsstjärnor...
Citera
2018-04-21, 23:16
Medlem
Satt och lyssnade på låten "Pass the dutchie" nyss och började undra lite smått vad grabbarna i Musical youth gör nuförtiden.

Någon som vet?
Citera
2018-04-25, 16:47
Medlem
peteladbrokes avatar
undrar vad han martin från tv-programmet bullen gör?
Citera
2018-04-26, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peteladbroke
undrar vad han martin från tv-programmet bullen gör?

Ett typfall av one-hit-wonder. Han har väl inte lyckts med någonting värt att visas/minnas sedan Bullen.
Citera
2018-04-26, 08:32
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Satt och lyssnade på låten "Pass the dutchie" nyss och började undra lite smått vad grabbarna i Musical youth gör nuförtiden.

Någon som vet?
Dom sitter väl fortfarande i en ring och skickar pipan till vänster....
Citera
2018-05-05, 13:18
Medlem
kompjuters avatar
Aahh...blir tokig snart.
Kommer inte på namnet på en riktigt snygg blond skådespelerska/teater/buskis. Vet att hon var med i prat i kvadrat i de senaste säsongerna i början på 00-talet. Riktigt snygg milf var hon då i 40-års åldern kanske.
Inte mycket info tyvärr men allt jag kommer på....
Citera
2018-05-05, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Aahh...blir tokig snart.
Kommer inte på namnet på en riktigt snygg blond skådespelerska/teater/buskis. Vet att hon var med i prat i kvadrat i de senaste säsongerna i början på 00-talet. Riktigt snygg milf var hon då i 40-års åldern kanske.
Inte mycket info tyvärr men allt jag kommer på....

Mi Ridell?
Citera
2018-05-05, 13:27
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Mi Ridell?

Jaa... så hette hon! Vilket snabbt svar! Tack tack så mycket 😀
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera