2006-10-05, 18:53
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Bagen var Cia Berg på 80-talet. Westmans program, var det Popitopp?

Var tog den skånska börsprofeten Bengt Göransson vägen - han brukade ju kommentera ekonomi i TV från Wall Street?

Popitopp var det ja... ironiska generationen i högform.

Bengt Göransson är som sagt på DI och är allmänt hånad bland svenska finansamatörer, att döma av sarkastiska kommentarer man kan läsa på nätet... han och Staffan Heimerson borde göra en talk-show tillsammans, helst på TV3... kan bli ett nytt lågvattenmärke.

- F.G
Citera
2006-10-05, 21:04
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Bengt Göransson är som sagt på DI och är allmänt hånad bland svenska finansamatörer, att döma av sarkastiska kommentarer man kan läsa på nätet...
Han har ju figurerat (imiterad) i flera svenska satiriska föreställningar. Han var ju känd för sin poänglöshet i nyhetsinslagen.
-Vad händer nu, Bengt?
-De flesta bedömare tror att börsen går upp, men det är ett osäkert läge och ingen vet säkert. Börsen kan lika gärna gå ner. De närmaste dagarna får utvisa.
-Tack så jävla mycket för den värdelösa analysen. Sa jag det högt? Jag menar, Tack Bengt Göransson i New York.
Edit: grammatik.
Citera
2006-10-05, 23:53
Medlem
Pierre Lindstedt
Citat:
Ursprungligen postat av Super8
pensionär. Bor i hammarby sjöstad.
ser lite rutten ut.

Nja, han är i alla fall skriven i Herräng i närheten av Grisslehamn i Roslagen......
Citera
2006-10-06, 03:01
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald Hårfagre
Såg faktiskt just Pontus Platin i dag. Han verkade glad, stökig och lite tokig. Han tumlade över valhallavägen här i Stockholm med en cigg i näven. Bussen stannade för att släppa över mig på ena sidan av gatan och Pontus från andra sidan gatan. Pontus blev lite tokrolig och började gestikulera till busschauffören. Liksom garva och skaka på huvudet. Det var i och för sig något knas med övergångsljuset som var nedsläckt. Det brukar det inte vara men så jävla roligt var det ju inte. Äter snubben något lyckosnask eller? Är det någon som vet hur karln försörjer sig nuförtiden?

Jag har för mig att han för ett antal år sedan var ihop med Anna Bråkenhielm (f.d VD på Strix Television)? Det är en udda konstellation, jag vet!!
Citera
2006-10-06, 03:25
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Jag har för mig att han för ett antal år sedan var ihop med Anna Bråkenhielm (f.d VD på Strix Television)? Det är en udda konstellation, jag vet!!

Han var konferancier på "Israelfestivalen" på Nalen i Stockholm, 2003. Vet inte vad han tjänade på det.
Citera
2006-10-06, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Han har ju figurerat (imiterad) i flera svenska satiriska föreställningar. Han var ju känd för sin poänglöshet i nyhetsinslagen.
-Vad händer nu, Bengt?
-De flesta bedömare tror att börsen går upp, men det är ett osäkert läge och ingen vet säkert. Börsen kan lika gärna gå ner. De närmaste dagarna får utvisa.
-Tack så jävla mycket för den värdelösa analysen. Sa jag det högt? Jag menar, Tack Bengt Göransson i New York.
Edit: grammatik.
Denna roll uppbärs nu av Paul Ronge med inriktning på politik och retorik.
Citera
2006-10-07, 13:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av D-Fens
Vad gör Terror-Tommy nu för tiden, och vem är han egentligen?
En tönt från bla Farsta som såg upp till de tuffa killarna i gårdarklacken, en huliganwannabe. Gick sedan vidare till att råna iaf en bank, tror han varit på tapeten i Efterlyst också.
Citera
2006-10-08, 09:38
Medlem
The Dudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffmutti
En tönt från bla Farsta som såg upp till de tuffa killarna i gårdarklacken, en huliganwannabe. Gick sedan vidare till att råna iaf en bank, tror han varit på tapeten i Efterlyst också.

Det stämmer bra det. Den lilla horungen fixade så att jag var med på "kamratnytt" i samband med det rånet.. fast jag inte hade nåt med det att göra. Roppe-torsk!!
Citera
2006-10-08, 21:15
Medlem
Poogles avatar
Greta In de Betou

Vad hände med Lars (Puttes) dotter Greta? Som de flesta nog känner till hade hon ju en tvshow på SVT som barn.
(Har tyvärr (?) bara fragmentariska minnen från det.)

Men hursomhelst. Efter detta har hon aldrig intervjuats,fotats eller på annat sätt uppmärksammats.

Vad sysslar hon med idag? Någon som känner till henne? Varför blev det tyst?
Citera
2006-10-08, 23:39
Medlem
xallos avatar
Sara Lumholdt (A-teens) Jobbar som receptionist på en mediabyrå i sthlm!
Citera
2006-10-08, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Poogle
Vad hände med Lars (Puttes) dotter Greta? Som de flesta nog känner till hade hon ju en tvshow på SVT som barn.
(Har tyvärr (?) bara fragmentariska minnen från det.)

Men hursomhelst. Efter detta har hon aldrig intervjuats,fotats eller på annat sätt uppmärksammats.

Vad sysslar hon med idag? Någon som känner till henne? Varför blev det tyst?

Hon har iaf skrivit på den här listan.. http://www.aftonbladet.se/vss/specia...98,646,00.html
Googlade på hennes namn och då kom denna upp.
Citera
2006-10-09, 09:59
Medlem
carebears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Sara Lumholdt (A-teens) Jobbar som receptionist på en mediabyrå i sthlm!
De har inte lagt receptionen i hennes mun, bara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in