2006-10-03, 19:00
Medlem
JackassTREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Framför allt ledde Platin "Häftig Fredag", ett av de värsta kalkon-programmen i SVT:s historia... Killing-gänget har roat sig med att visa klipp från detta absurda "ungdoms-program", där den lätt glam-anstrukne Platin och ett gäng äckliga proggare sitter och trakasserar pop-stjärnor för att deras texter inte är tillräckligt PK... intervjuerna med Magnus Uggla (som hånade hela programmet) och engelske art-punkaren John Foxx är grymma klassiker... helt osant

- F.G

Vad säger du F G om man ska ta och dundra på med PAUL PALJETT Vad gör han i dag ?
Citera
2006-10-03, 19:03
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.N
Han åker land och rike runt på landsbygden och kör lite lotterier och bingo för mindre föreningar.

Du måste verkligen vara lastgammal om du minns det tv-programmet Jag har hört talas om det men aldrig sett det, och jag är ändå 40 om ett par år. Däremot har jag sett delar av intervjun därifrån med Uggla.
'

Uj, är du så gammal. Jag tänkte mig mer J.N som en 23-årig student i parkas som går omkring och retar sig på yuppies och stekare

Fula Gubben är, som tidigare meddelats, 67 år gammal. Åtminstone mentalt.

Ärligt talat så hade jag inte kommit ihåg detta supersunkiga program om inte Schyffert & hans elaka polare grävt upp klippen och visat dem. Vad hette det där programmet med Johanna Westman? Där körde de i alla fall en del "Häftig Fredag", inkl det sanslösa John Foxx-inslaget

- F.G
Citera
2006-10-03, 19:21
Medlem
carebears avatar
Citat:
Framför allt ledde Platin "Häftig Fredag", ett av de värsta kalkon-programmen i SVT:s historia... Killing-gänget har roat sig med att visa klipp från detta absurda "ungdoms-program", där den lätt glam-anstrukne Platin och ett gäng äckliga proggare sitter och trakasserar pop-stjärnor för att deras texter inte är tillräckligt PK... intervjuerna med Magnus Uggla (som hånade hela programmet) och engelske art-punkaren John Foxx är grymma klassiker... helt osant

- F.G
Det roligaste med Uggla-intervjun, är väl att Uggla inte vet vad självdestruktiv betyder, utan ser helt frågande ut mest hela tiden... Ja, än idag.
Citera
2006-10-03, 20:25
Medlem
Pontus Platin var en typisk framkonstruerad "häftig Stockholmskille i rutan" som nån nämnd på SVT tänkt ut. Problemet var att ingen gillade honom nånstans i landet.

Peter Siepen är väl dagens Pontus Platin som dock har lyckats med sin mediakarriär. Han är ego på ett ödmjukare sätt märkligt nog.

Paul Paljett växer. Han var en av Berts första framgångar och har smörklassikern Guenerina i bagaget.
Citera
2006-10-04, 20:09
Medlem
Såg faktiskt just Pontus Platin i dag. Han verkade glad, stökig och lite tokig. Han tumlade över valhallavägen här i Stockholm med en cigg i näven. Bussen stannade för att släppa över mig på ena sidan av gatan och Pontus från andra sidan gatan. Pontus blev lite tokrolig och började gestikulera till busschauffören. Liksom garva och skaka på huvudet. Det var i och för sig något knas med övergångsljuset som var nedsläckt. Det brukar det inte vara men så jävla roligt var det ju inte. Äter snubben något lyckosnask eller? Är det någon som vet hur karln försörjer sig nuförtiden?
Citera
2006-10-04, 23:17
Medlem
fistedsisters avatar
Galne Gunnar, vad hände med honom?
Gubben som var maskot för butikkedjan Galne Gunnar alltså.
Citera
2006-10-04, 23:31
Medlem
Vad gör Terror-Tommy nu för tiden, och vem är han egentligen?
Citera
2006-10-05, 12:57
Medlem
Nils Tomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Nattens sång.

Sist i sv melodifestivalen 1979.

Uggla kom sist med Johny Rucker. Han kommenterade för övrigt detta med att det riktigt pinsamma var att komma efter Pontus Platin. Sen gjorde han en schlagerplatta med röd splash med texten: Sist i melodifestivalen. Snygg räddning.
Citera
2006-10-05, 14:24
Medlem
Citat:
'
Ärligt talat så hade jag inte kommit ihåg detta supersunkiga program om inte Schyffert & hans elaka polare grävt upp klippen och visat dem. Vad hette det där programmet med Johanna Westman?

Bagen?

Citat:
Där körde de i alla fall en del "Häftig Fredag", inkl det sanslösa John Foxx-inslaget

Var det han som sa att till kidsen som intervjuade honom att de borde lära sig engelska om de tyckte texterna var svåra? Såg nåt sånt på 100 höjdare...
Citera
2006-10-05, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pogo the Clown
Bagen?

Bagen var Cia Berg på 80-talet. Westmans program, var det Popitopp?

Var tog den skånska börsprofeten Bengt Göransson vägen - han brukade ju kommentera ekonomi i TV från Wall Street?
Citera
2006-10-05, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Bagen var Cia Berg på 80-talet. Westmans program, var det Popitopp?

Var tog den skånska börsprofeten Bengt Göransson vägen - han brukade ju kommentera ekonomi i TV från Wall Street?

Bengt Göransson kommenterar Wall Street på Dagens Industris webbsida www.di.se
Citera
2006-10-05, 18:18
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
'

Uj, är du så gammal. Jag tänkte mig mer J.N som en 23-årig student i parkas som går omkring och retar sig på yuppies och stekare

Fula Gubben är, som tidigare meddelats, 67 år gammal. Åtminstone mentalt.

Ärligt talat så hade jag inte kommit ihåg detta supersunkiga program om inte Schyffert & hans elaka polare grävt upp klippen och visat dem. Vad hette det där programmet med Johanna Westman? Där körde de i alla fall en del "Häftig Fredag", inkl det sanslösa John Foxx-inslaget

- F.G

att du är så gammal rent mentalt behöver du inte tala om

Citat:
Ursprungligen postat av Nils Tomte
Uggla kom sist med Johny Rucker. Han kommenterade för övrigt detta med att det riktigt pinsamma var att komma efter Pontus Platin. Sen gjorde han en schlagerplatta med röd splash med texten: Sist i melodifestivalen. Snygg räddning.

Den texten på skivan i min skivback har fått mig att skratta mer än en gång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in