2006-07-18, 01:26
Medlem
Dan Hylander

Sorterade (och slängde) lite gamla skivor. I den stora högen fanns en, som jag glömt att jag hade, med Dan Hylander. Sjöng på skånska, dejtade Py Bäckman. Sol som försvann. Men vart försvann han?
Citera
2006-07-18, 01:32
Medlem
15 år å moppes avatar
Här t.ex

http://www.google.se/search?q=dan+hy...sv-SE:official

Inte världens snygganste länk men....
Citera
2006-07-18, 01:32
Medlem
Konrad Haifas avatar
Var det han som gjorde "När en flicka talar skånska"?

Han lär fått en del skäggbiff efter giggen i Skåne när han körde den...
Citera
2006-07-18, 01:59
Medlem
Indians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av homonnay
Sorterade (och slängde) lite gamla skivor.
Varför slänga?
Även om det numera är värdelöst, gammalt och överspelat för dig, så finns det säkert nån som kan glädjas över dina gamla skivor. Sälj på blocket, tradera, via lapp i mataffären - eller lämna till någon loppis.

Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Nej, det var Danne Stråhed.
Citera
2006-07-18, 08:20
Medlem
Heinzes avatar
Sammanfogat lite.
/mod
Citera
2006-07-18, 08:26
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Sorterade (och slängde) lite gamla skivor. I den stora högen fanns en, som jag glömt att jag hade, med Dan Hylander. Sjöng på skånska, dejtade Py Bäckman. Sol som försvann. Men vart försvann han?

Stod bakom honom i en toalettkö på ett uteställe i Malmö för något år sedan. När han kom ut efter förättat värv sa han skamset: "Du, det var inte jag...". Det luktade inte hallon därinne. Men hursom, han var kort och såg välmående ut.
Citera
2006-07-18, 20:25
Bannlyst
Citat:

<-nej
Citera
2006-07-18, 23:30
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:

Han lär fått en del skäggbiff efter giggen i Skåne när han körde den...

Danne Stråhed spelade in den när han var medlem i Wizex. (1993 kom albumet ut). Låten är oerhört poppis i Skåne. Även Danne för den delen
Text och musik är Michael Saxell.
Citera
2006-07-19, 13:17
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:

Dan Hylander var gigantisk ca 1982-83, Sveriges svar på Jackson Browne. Tyvärr kom han in i sluttampen på den musikstil han spelade (singer-songwriter/västkust), så det gick snabbt utför. Folk idag minns honom inte, men han var lika stor som Ulf Lundell en period. Såg honom live en gång, lite hippie-stämning. Han hade Anne-Lie Rydé i bandet, hon breakade väl lite grann via Hylander.

Han är inte så storvuxen, nej.

Undrar vad han försörjer sig på idag.

- F.G
Citera
2006-07-19, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Dan Hylander var gigantisk ca 1982-83, Sveriges svar på Jackson Browne. Tyvärr kom han in i sluttampen på den musikstil han spelade (singer-songwriter/västkust), så det gick snabbt utför. Folk idag minns honom inte, men han var lika stor som Ulf Lundell en period. Såg honom live en gång, lite hippie-stämning. Han hade Anne-Lie Rydé i bandet, hon breakade väl lite grann via Hylander.

Han är inte så storvuxen, nej.

Undrar vad han försörjer sig på idag.

- F.G

Vad hände med Raj Montana band då?
Citera
2006-07-19, 19:52
Medlem
erikbes avatar
Py Bäckman och Dan Hylander dyker upp i tv-serien om Åshöjdens BK i ett avsnitt. Dom får problem med turnébussen och spelar på den lokala klubben. Stort
Citera
2006-07-19, 21:34
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jl
Vad gör Jane Björck som var på TV-sporten för ett tiotal år sedan?

Är inte hennes utseende enormt förändrat?

Ser ut att ha blivit tio år yngre under tiden hon varit undanskuffad någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in