Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-12-24, 06:41
  #1
Medlem
SkogenSugers avatar
Hej flashback

Jag borde inte egentligen inta posta nånting just nu för jag är ganska full men det är en fråga inom mig som jag inte kan skaka av mig hur mycket jag än försöker

Varför väljer folk att missbruka alkohol när det finns så mycket bättre droger?

Jag vill börja med att informera om att jag aldrig har varit en alkoholist och det är kanske därför förvirring kommer till mig just nu

För första gången i mitt liv har jag supit mig full i min ensamhet bara för att se om det skulle ge mig nånting men jag känner mig bara oroligt korkad!!

När jag röker på känner jag att allting blir otrolig mer intressant, allting blir mer intensivt, bättre än vad det är när jag är nykter. Jag ser på allting från ett annorlundare perpektiv än vanligt,

Just nu känner jag mig bara korkad. Saker som annars hade gett mig större insikter i livet känns nu bara oförståliga.

Jag har inget hat mot de som missbrukar alkohol jag vill bara förstå mig på er.

Diskutions basis:
Varför väljer människor att missbruka alkohol när det finns andra preparat som lär oss så mycket mer om livet och oss själva än vad alkohol gör?
Citera
2010-12-24, 06:55
  #2
Medlem
undervattenfisks avatar
Jadu... för att alla tycker inte att andra droger är bättre än alkohol? min pappa tex, han hatar andra droger förutom alkohol men han dricker dom flesta dagar i veckan, han har testat amfetamin, brass och några rc-droger men han tycker ruset på alkohol är det bästa.

jag har missbrukat amfetamin i nästan 3 år men har nu varit fri från de i 2 månader men har under alla år alltid druckit alkohol och ätit benso, för tillfället använder jag krypton, tramadol och alkohol mestadels och jag trivs med de...
Visst hatar jag att vara bakfull... men ett alkoholrus om man dricker lagomt är riktigt jävla skönt, dessutom finns alkohol att köpa överallt, så man behöver aldrig va rädd att "kranen" ska lämna in..

Nu fick du min uppfattning på alkohol iaf.
Citera
2010-12-24, 06:56
  #3
Medlem
Phantom042s avatar
Varför missbruka någonting överhuvudtaget?
Vill man må bra finns det grejer som ger så mycket mer och som är så mycket mer värda att syssla med bara man är en person som vågar satsa och har stake att göra det man verkligen vill.
Alkohol är kul med kompisar.
Röka gräs också, men det är minst lika tragiskt att sitta och röka för sig själv som att dricka. Satsa högre och gör saker med andra istället.
Nu blev det lite moralkärring över det här, klart man ska röka, inte själv bara.
Citera
2010-12-24, 10:57
  #4
Medlem
N.E.R.Ds avatar
Cannabis ger ångest och tvångstankat, sprit gör en glad fast man inte är det.
Citera
2010-12-24, 11:01
  #5
Medlem
bumbaclot.s avatar
Tror det har en del med moralpaniken att göra (allt ''knark'' är dåligt men alkohol är inte lika dåligt) samt självklart vilket rus man uppskattar. Visst det är väl helt okej att vara full om man är på fest, men jag skulle aldrig kunna tänka mig att börja missbruka alkohol när det finns opiater. Dock så är det ju onödigt att missbruka något överhuvudtaget!
Citera
2010-12-24, 11:59
  #6
Medlem
Inte-Igens avatar
Jag gillar ej att dricka upp slatten så jag häller ut den.
Citera
2010-12-24, 12:06
  #7
Medlem
Bullsquids avatar
föredrar att dricka framför att röka varje gång, röka gör mej seg, illamående, och jag vill bara lägga mej och sova o vänta på att ruset ska gå över. gräs funkar något bättre men har alltid mått bäst på alkohol (förutom dan efter)
säger inte att alkohol skulle va en bra drog på nåt sätt men jag personligen mår rätt bra på den iaf.

alla droger är inte för alla, vissa älskar alkohol, andra älskar att röka, vissa vill ta tjack eller kola och vara uppåt, andra gillar opiater eller benso...det e olika för olika människor helt enkelt.
går inte disuktera sej fram till vilken drog som e bäst, det är en smaksak.
Citera
2010-12-24, 12:10
  #8
Medlem
behemots avatar
Det skulle ju kunna vara så att du inte har skapat de optimala förutsättningarna för att alkoholen ska ge dig något, de flesta börjar ju inte sitt missbruk genom att hälla i sig så att de blir riktigt fulla alldelens ensamma ...
Citera
2010-12-24, 12:25
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogenSuger

Jag har inget hat mot de som missbrukar alkohol jag vill bara förstå mig på er.

Diskutions basis:
Varför väljer människor att missbruka alkohol när det finns andra preparat som lär oss så mycket mer om livet och oss själva än vad alkohol gör?

Ett missbruk är nog aldrig speciellt givande eller utvecklande, du har missförståt konceptet.
Och alkohol fungerar för många ångestdämpande och är lättillgängligt, du har även fördelen att det är socialt accepterat (om än inte missbruk) och du slipper förlita dig på opålitliga skummisar utan staten ser till att din drog finns till försäljning 6 av 7 dagar i veckan.
Alkohol är även den första drog många kommer i kontakt med.

Egentligen är det inte så märkligt tycker jag.
Citera
2010-12-24, 15:25
  #10
Medlem
Det är socialt accepterat och lättillgängligt.
Citera
2010-12-24, 15:51
  #11
Medlem
Barnflods avatar
Alkohol är, som personen ovan nämner, lättillgängligt och konventionellt.
Citera
2010-12-24, 15:58
  #12
Medlem
precis som dom andra säger, det är lätt att skaffa, LAGLIGT, accepterat liksom, därför missbrukar nog många det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback