2011-06-08, 16:22
Medlem
Ett annat "intressant namn" jag stött på I Gbg är "Glide" eller Rickard Ryde´n, känd för att ha plundrat ett antal restauranger och skogsfastigheter och för några år sedan Jumbo flyg till Thailand som slutade i finkan. Någon som vet vad han håller på med idag?
Citera
2011-06-09, 07:07
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pregunta
Ett annat "intressant namn" jag stött på I Gbg är "Glide" eller Rickard Ryde´n, känd för att ha plundrat ett antal restauranger och skogsfastigheter och för några år sedan Jumbo flyg till Thailand som slutade i finkan. Någon som vet vad han håller på med idag?

Ja är man bundis med Cato Mikaelsen lär man vara kriminell, har för mig att Cato numera heter något annat, stämmer det? En bedragare utan dess like. Jag är nyfiken på om dessa herrar gjort några affärer med någon av de tre musketörerna?

http://www.kurt.nu/index_svensk_arbetsratt/svensk_arbetsratt_ad_text/ad_1998_nr_146.html
Citera
2011-06-13, 16:57
Medlem
När det diskuteras olika namn på diverse skurkar av skiftande dignitet undrar jag om det är någon som vet var H-Johan från Stockholm gör nu. Han fick 6 år för bankrån under mitten av 90 talet. Han och hans kompis Rönnkvist gjorde sig kända för att de var först med att placera ut vakt utanför bankerna och alltid skjuta sönder bevakningskamererna med hagelspruta.
Rönnkvist torskade vid råner mot värdedepon i Umeå när snutarna låg och väntade på dom. Sista jag hörde var att H-Johan nu är medlem i HA i Stockholm?
Citera
2011-06-15, 16:45
Medlem
RedSavinas avatar
Den röda tråden här är väl ändå kriminella från Göteborg, eller?
Citera
2011-06-17, 09:43
Medlem
Helt riktigt - åter till de Göteborgska skurkarna!
Citera
2011-06-17, 22:25
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pregunta
Helt riktigt - åter till de Göteborgska skurkarna!

Instämmer, såg Klasse-Maja fara fram på Engelbrektsgatan häromdagen, såg helt sinnessjukt ut, tjockisen med sällskap såg en aning stressad ut, kan det vara pressen från Kronkalle och suspekta lånehajar som stressar vår lilla jude?
Citera
2011-06-20, 15:39
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Jag vet inte om detta kanske är OT, men idag inleds FlyMe-rättegången i Göteborgs tingsrätt, mot bland andra Christen Ager-Hanssen och Staffan Edh gällande grov trolöshet mot huvudman, grovt bokföringsbrott samt grov oredlighet mot borgenär. Jag vet att Stefan Frohm synts tillsammans med Ager-Hanssen i Göteborgs nattliv, men har zigenaren någon koppling till FlyMe-härvan? Eller, ännu smaskigare, har Nersgård eller Ansari något smutsigt finger med i spelet?
Samtliga frias i Fly Me-målet
Citera
2011-07-06, 00:58
Medlem
Oooopppss! Då dör nog tråden snart?? Alla som växt upp i en förort till GBG har ju en koppling till dessa personer eller!? Satan vilka belästa byfånar det finns!
Citera
2011-07-06, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av summersan
Oooopppss! Då dör nog tråden snart?? Alla som växt upp i en förort till GBG har ju en koppling till dessa personer eller!? Satan vilka belästa byfånar det finns!

Min herre får ursäkta,det är sent och jag är trött och hänger inte med,så:

1.Varför skulle tråden dö?

2.Varför skulle alla i GBG ha en koppling till dessa herrar?

3.Vilka skulle dessa "belästa byfånar vara"?
Citera
2011-07-06, 13:50
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Min herre får ursäkta,det är sent och jag är trött och hänger inte med,så:

1.Varför skulle tråden dö?

2.Varför skulle alla i GBG ha en koppling till dessa herrar?

3.Vilka skulle dessa "belästa byfånar vara"?

Alla i Gbg har inte någon som helst koppling till dessa avskum, en användare med 1 post i bagaget är knappast en användare med tyngd.
Citera
2011-07-06, 21:59
Medlem
Min uppfattning om denna tråden är att den inte är objektiv, utan mest speglar debattörernas personligheter. För lite fakta och för mycket personangrepp för min smak.
Citera
2011-07-07, 00:01
Medlem
76jonass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av summersan
Min uppfattning om denna tråden är att den inte är objektiv, utan mest speglar debattörernas personligheter. För lite fakta och för mycket personangrepp för min smak.

Bidra med lite fakta då, om du kan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in