Jag känner oxå Stefan ytligt men det är 100 år sedan. Vad jag minns hade han då (för en gångs skull) själv blivit kraftigt lurad. Någon lånade pengar och betalade tillbaka inom kort tid med en enorm ränta. Det var ju så att denne någon kunde göra detta var ju att han lånade mer pengar för att kunna betala tillbaka och en dag var det slut. Jag minns att SF förlorade en helvetes massa pengar och att låntagaren tvingades skriva in sig på mentalsjukhus för att kunna hålla sig undan.
En annan lite intressant sidotråd gäller en kille vid namn Tomas Beckstedt som hade en del "affärer" med b.l.a. SF. Jag vet att TB efter några år tog livet av sig. Det påstods att han hängde sig...Jag har alltid undrat över hur en kille som TB som hade en liten son, byggde hus och verkligen hade livsaptit som heter duga kunde sluta så?
Är det någon som vet något mer om detta?
Vad gäller Martin Wiren trodde jag att han är/var en framgångsrilk affärsman med en vacker hustru, Kajsa, och tre barn. Bodde först utåt Marsstrandshållet sedan flyttade in till de rätta kvarteren. Fantastiskt sommarhus osv. Jag tror på vad du säger, det är ju bara att läsa innantill på tråden men med Fly Me och vad som sägs i Dagens Industri måste det finnas mycket mer. Är han dömd för något tidigare och vad är din åsikt - kommer de att klara sig undan anstalt?
För en person som MW måste ett fängelsestraff vara det absolut värsta han kan tänka sig.
Varför är han tillsammans med DE Tre Musketörerna?