2023-05-03, 11:27
Medlem
Tyvärr är det mycket som upplevs som det är repriser på andra deckare, med i stort sett alla nya svenska deckare är lika dant uppbyggda. Kollar man på Beck heller vilka andra så är det nästan bara någon som är ute för att hämnas antingen på samhället eller någon enskild person. Tror författarna har tappat bort vardags morden
Ett hederligt fyllskalle mord bög mord, för att säga som Bäckström i gw värd. Men hitta på något själv och sluta klaga
Citera
2023-05-08, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Säsong 9, episod 1 på 4an nu. Orkade 5 minuter innan jag inser att dt är feministiskt tema samma som "Heder" också producerat av Rappan. Morden i S-hamn börjar med en container full med luder från tjottahejti vilket vi sett typ 6000 ggr redan.

Alexandra verkar hata män

Då tycker jag du ska se fortsättningen. Det är inte vad det till en början verkar vara...
Mer än så skriver jag inte, för då spoilar jag...
Citera
2023-05-08, 09:12
Medlem
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Då tycker jag du ska se fortsättningen. Det är inte vad det till en början verkar vara...
Mer än så skriver jag inte, för då spoilar jag...

Jaha, ok då för fan. Ska ge serien en chans till men då är det enbart för ALEXANDRA RAPAPORT, hon är sevärd det lilla livet
Citera
2023-05-08, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Jaha, ok då för fan. Ska ge serien en chans till men då är det enbart för ALEXANDRA RAPAPORT, hon är sevärd det lilla livet

Bra där! Återkoppla gärna sedan!
Ja, det är hon.
Citera
2023-07-12, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskägg
Bor hon på Sandhamn och jobbar i Nacka? Man ser aldrig henne åka färja till jobbet. Åker hon till jobbet i en egen båt? Hur lång tid tar det att åka till Sandhamn?

30 Min till stavanäs från Sandhamn med M/S Tärnan. Sen 30 från stavanäs till nacka. Så typ 60 men lär ju ta längre tid på morgonen/em.

Så ganska rimlig pendling kanske jobbar hemifrån halva veckan
Citera
2023-08-23, 18:16
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Cmore,

Och f.ö vilket jävla säsongsslut.... Bara 6 avsnitt denna säsong

Har inte sett dom ännu men är hela serien något som du rekommenderar?
Citera
2023-08-23, 18:21
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Har inte sett dom ännu men är hela serien något som du rekommenderar?

Till en viss mån, både ja & nej, liksom de nyare säsongerna från typ 6 till sista är lite mer krystade, men annars helt okej att slö titta på, Tyckte serien blev sämre då Thomas skrevs ut & byttes ut mot Alexander, Så blev det lite mer märkbart att de mjölkar denna serie, & Det kommer 2 till säsonger enligt Alexandra, Likadant som med Gåsmamman, De bara tutar & kör för att det är populärt, Men det är inte upp till mig utan till dig, Se du om du vill se, Ibland kan det vara lösa knutar, Är det något du undrar & så, Hojta till 👍
Citera
2023-08-23, 18:29
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Till en viss mån, både ja & nej, liksom de nyare säsongerna från typ 6 till sista är lite mer krystade, men annars helt okej att slö titta på, Tyckte serien blev sämre då Thomas skrevs ut & byttes ut mot Alexander, Så blev det lite mer märkbart att de mjölkar denna serie, & Det kommer 2 till säsonger enligt Alexandra, Likadant som med Gåsmamman, De bara tutar & kör för att det är populärt, Men det är inte upp till mig utan till dig, Se du om du vill se, Ibland kan det vara lösa knutar, Är det något du undrar & så, Hojta till 👍

Tack för info, känns som en serie som man kan slötitta på efter jobbet på veckodagarna.
Citera
2023-08-23, 18:47
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Tack för info, känns som en serie som man kan slötitta på efter jobbet på veckodagarna.

Var så lite så, Det är ju så, Eller ha nät man ska försöka sova, det är bra sömnpiller 😅, synd egentligen den var bra i början,
Citera
2023-09-05, 09:13
Medlem
Var ligger Nora Lindes hus i verkligheten?
Inte det första utan det som är med i den senaste säsong 9.

Ser ut som en Halvö. Finns väl ingen bebyggd på Sandhamn?
Citera
2023-09-06, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gzerd
Man väljer en fridfull plats som det inte brukar ske en massa brott. Det anses förnuftigt för åskådare att se en plats bli ett livsfarligt område. Samma sak med Maria Wern på Gotland som förvandlas till en stor brottsplats

Varför vill man göra fridfulla områden till brottsplatser?

Säkert för att idyller är fina att titta på och att besöka som turist.
Citera
2023-09-22, 11:17
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gzerd
Man väljer en fridfull plats som det inte brukar ske en massa brott. Det anses förnuftigt för åskådare att se en plats bli ett livsfarligt område. Samma sak med Maria Wern på Gotland som förvandlas till en stor brottsplats

Varför vill man göra fridfulla områden till brottsplatser?

Samma med Polisen i Strömstad, serie från 1980- och 1990-talet (5 säsonger finns på SVT play). Tror folk gillar sommarkänslan. Dom här serierna utspelar sig nästan alltid under vår och sommar. Badplatser, båtlivet, räkor, vitt vin, solbrända människor och snygga sommarhus med havsutsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in